סרי לנקה – ארץ התה

סרי לנקה – או בשמה הקודם ציילון, פותחת בפנינו עולם חדש בו אי טרופי יפה וקסום אשר נקלע בשנים האחרונות למשברים ועימותים אתניים–דתיים, ניהל מסכת חיים מיוחדת ועשירה. מרקו פולו הגדיר את סרי לנקה כאי הטוב ביותר בעולם בהשוואה לאיים דומים בגודלם. יש להניח שאחרי שהייה בסרי לנקה תוכלו להסכים עימו. זאת משום שבאי זה יש מהכל: אתרים שהוכרזו על ידי אונסק"ו כאתרי שימור מורשת עולמית דוגמת העיר פולונרואה, שמורות טבע  שנוסדו עוד בתקופת השלטון הבריטי, יערות גשם וחופי רחצה תכולים ועטורי דקלים. על כל אלה יש להוסיף את מטעי התה האדירים שהביאו לציילון את פרסומה, אנשים חביבים ואוכל טמילי נהדר.

מסלול הטיול

מסלול הטיול

ימים 1-2 ת"א - איסטנבול - קולומבו - נגומבו

טיסת לילה דרך איסטנבול, והמשך לקולומבו, בירת סרי לנקה אליה מגיעים למחרת אחר הצהריים. נפגוש את הצוות שלנו בשדה התעופה וניסע אל נגומבו, עיירת חוף לא רחוק משדה התעופה.
ארוחת ערב ולינה: איזור נגומבו

יום 3 קולומבו - פינאוולה - דמבולה - הברנה

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לביקור בחוות הפילים – פינאוולה – בית מחסה לפילים צעירים שננטשו ברחבי סרי לנקה, ונצפה בהם בעת הרחצה בנהר. נמשיך לדמבולה ונבקר במקדש הסלע המכיל מערות שנחצבו במאה הראשונה לספירה ומשמשות עד היום כמקדש בודהיסטי פעיל. לינה: דמבולה

יום 4 סיגיריה - פולונרואה - מינרייה

בבוקר ניסע לכיוון מבצר הסלע בסיגיריה – נצפה על המבצר מלכותי מהמאה החמישית לספירה הבנוי על מונוליט ענק הנשקף אל הסביבה ומכיל ציורי פרסקו עתיקים. משם נמשיך לביקור בפולונרואה, הבירה העתיקה של שושלת צו'לה ההודית מהמאה ה-10 עד המאה ה-12 והבירה השניה של סרי לנקה. נסייר בין הארמונות ומאגרי המים המיוחדים ונצפה בפסלי בודהא הענקיים החצובים בסלע. נשוב לפנות ערב לדמבולה ללינה.

מקומית עוסקת בחקלאות סרי לנקה
פילים בסרי לנקה
יום 5 הברנה - מאטאלה - קאנדי

לאחר שבבוקר נבקר בכפר מקומי, כולל נסיעה בעגלה רתומה לשוורים, ניסע לכיוון קאנדי. בדרך נעצור לסיור בחוות תבלינים גדולה במאטאלה בה מגדלים תבלינים בהם נתברכה סרי לנקה.
נמשיך לקאנדי – העיר השנייה בגודלה באי והבירה האחרונה של סרי לנקה המוכרזת כאתר מורשת. נבקר במקדש המפורסם ביותר באי, מקדש השן. לינה: קאנדי

יום 6 קאנדי - פראדניה - נוארה אליה

ניסע לגן הבוטני פראדניה, גן מרשים בו ניתן למצוא מעל ל- 5000  זנים של צמחים פרחים וסחלבים ועץ פיקוס ענק עם שורשים ארוכים.
בהמשך היום נצא בנסיעה לכיוון נוארה איליה בדרך מתפתלת בנוף הררי עוצר נשימה ובינות למטעי התה המפורסמים של סרי לנקה. נבקר את קוטפות התה העמלות וכן במפעל תה, בו נוכל ללגום תה.
לפנות ערב נגיע ל"אנגליה הקטנה" – העיירה נוארה אליה, הגבוהה בערי סרי לנקה – 1889 מטרים מעל פני הים, המשמרת את הסגנון האנגלי-ויקטוריאני בבתיה ורחובותיה.
לינה: נוארה אליה

יום 7 נוארה אליה - אגם גרגורי ופארק ויקטוריה

בשעות הבוקר נצא לבקר בעיירה נוארה אליה, שעדיין ניתן למצוא בה מבנים רבים מימי השילטון הבריטי הקולוניאלי. נבקר באגם גריגורי ובפארק ויקטוריה, הנמצאים שניהם במרכז העיר ומספקים מקום מפלט ירוק מהמולת העיר. לינה: נוארה אליה

מקומי דג סרי לנקה
מקדש עתיק בסרי לנקה
יום 8 נווארה אליה - יאלה

נצא מן העיר וניסע אל יאלה, עיירת נופש קטנה המצויה בלב ארץ מטעי התה ויער העננים. נצא לטיול באזור. ארוחת ערב ולינה: אזור יאלה

יום 9 שמורת יאלה - גול ואזור החוף

היום נשתתף בסיור ג'יפים בשמורת יאלה, השמורה המובילה באי, מבחינת מספר המבקרים בה, על שלל בעלי החיים שלה ונופי השיחים ומישורי העשב. לאחר מכן ניסע לכיוון החוף עם עצירות תצפית בדרך. נסייר בגול (Galle) עיר מבצר מהמאה ה-16 שהוקמה כנמל עבור הפורטוגזים וההולנדים וחומותיה, עליהן נשברים גלי האוקיינוס, משמרות עדיין את אותו ניחוח קולוניאלי. משם נמשיך ונגיע למלון הממוקם בחוף.

יום 10 בלפיטיה - אמבלנגודה

נצא לשייט בנהר באזור בלפיטיה. זהו כפר קטן של דייגים, אשר יושב ליד שפך נהר מדו. נשוט על הנהר ובין שיחי המנגרובים  ונבקר באי קוטו דווה בו נמצא מקדש ידוע, כאשר על הגדות מגדלים קינמון באופן אינטנסיבי, ומסביבנו חיים תוססים של זוחלים שונים, דגים ועופות מים. נשוב לארוחת ערב ולינה במלון בחוף.

יום 11 קוסוגודה - קולומבו - נתב"ג

ביומנו האחרון בסרי לנקה נבקר בקוסגודה ובמיזם שימור הצבים שם. לאחר מכן ניסע לקולומבו הבירה. העיר היא המרכז המסחרי עצום המימדים של האי, ויש בה הרבה מאד מה לראות: שווקים, שוק צף, ככר העצמאות ועוד. העברה לשדה התעופה וטיסה דרך איסטנבול. הנחיתה בארץ ביום מס' 12 בבוקר.

תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים
המחיר כולל
  • טיסות בינלאומיות בחברת טורקיש בנתיב ת"א-איסטנבול-קולומבו-איסטנבול-ת"א
  • מסי נמל והיטלי דלק: בסכום של 445 $ נכון להגשת ההצעה. מחיר הטיול יעודכן בהתאם לשינויים
  • בתי מלון נבחרים מדרגה ראשונה
  • כלכלה: חצי פנסיון – שתי ארוחות ביום – ארוחות בוקר וערב בבתי המלון/מסעדות מקומיות
  • תחבורה: אוטובוס לסיורים והעברות כמפורט בתוכנית
  • ג'יפים בספארי כמפורט בתוכנית
  • שייט על הנהר בבליפיטיה
  • דמי כניסה לכל האתרים כמפורט במסלול
  • מופע פולקלור בקאנדי
  • מדריך ישראלי מצוות בריזה
  • מדריכים מקומיים דוברי אנגלית כנדרש
  • טיפים לנותני השירותים בחו"ל
  • פגישת קבוצה עם מדריך הטיול – כשבוע לפני היציאה
המחיר אינו כולל
  • ויזה – כ- 55$ (נכון לתאריך 19.6.19 )
  • ארוחות שאינן כלולות
  • שתיה בארוחות המוזמנות * הוצאות בעלות אופי אישי

לשימת לב המזמין,
כי המדובר במוצר פרימיום וייחודי הכרוך בהשקעה והתאמה ללקוח, כאשר הזמנה מסוג זה אינה מבוצעת במכר מרחוק על פי שיווק אינטרנטי או דומה לכך.
יש לשים לב לתנאי הביטול הנקבעים בהתאם לספקי השירות השונים, כמו כן, כל ביצוע הזמנה מחייב אישור הלקוח מראש והסכמתו כי קרא מלא התנאים לרבות העובדה, כי עסקאות מסוג זה אינן מבוצעות באינטרנט, אלא באישור פרונטלי של הלקוח (לא מכר מרחוק), על כל ביצוע הזמנה מסוג זה יחולו הוראות חוק הגנת הצרכן בתנאים המתאימים.
רישום, תאריך גביה , דמי קדימה ואפשרויות תשלום
ההרשמה מתבצעת באמצעות טופס רישום המצורף לכל טיול. את טופס הרישום יש לשלוח למרכז ההזמנות בפקס או בדוא"ל ולוודא טלפונית שאכן הגיע. אין לראות במשלוח הטופס אישור להרשמה ללא אישור קבלתו בטלפון.
עם קליטת טופס הרישום תיגבה מקדמה על סך 300$ המהווה חלק ממחיר הטיול הסופי.
יתרת התשלום תיגבה עד 45 יום לפני היציאה לטיול.
(תנאי הביטול המפורטים בהמשך הם ההסכם בין המטיילים לחברה, ללא קשר לגובה המקדמה המשולמת עם קבלת טופס הרישום).
על טופס הרישום יצוין אופן התשלום המבוקש, מבין האפשרויות הבאות:

  • באמצעות כרטיס אשראי: עד 3 תשלומים שווים ללא ריבית.  יש לציין את מס' הכרטיס לחיוב לרבות 3 הספרות שבגב הכרטיס .
  • בהעברה בנקאית בתשלום אחד. במקרים אלה יש לציין לביטחון בלבד את פרטי כרטיס האשראי על טופס הרישום – לרבות 3 הספרות בגב הכרטיס.

הערה: אם לא יצוין על טופס הרישום אופן התשלום המבוקש, יחוייב כרטיס האשראי ב-3 תשלומים שווים ללא ריבית.
שער הדולר / יורו :  נקבע ביום החיוב בפועל לפי שער העברות והמחאות גבוה .

דמי ביטול
  • החל מ-60 יום ועד 45 יום לפני היציאה לטיול – 300 דולר (מרבית חברות הביטוח מאפשרות ביטוח 90-60 יום לפני הנסיעה, כך שהוא כבר בפועל כשמתחילים דמי הביטול)
  • 22-44 יום לפני היציאה לטיול – 500 דולר
  • 15-21 ימים לפני היציאה לטיול – 1000 דולר
  • 8-14 ימים לפני היציאה לטיול – 1500 דולר
  • פחות מ-8 ימים לפני היציאה לטיול – מלוא מחיר הטיול

מניין הימים לפי ימי העבודה בארץ ימים א'-ה' (לא כולל ימי שישי ושבת, ערבי חג וימי חג)
הבהרות לגבי ביטולים
דמי הביטול יקוזזו מהתשלום שבוצע בפועל. כל החזר כספי המגיע למטייל בגין ביטול יעשה בערכי המט"ח ביום ההחזר, תוך 30 יום ממועד הביטול (ביטול ייחשב ל"הודעה" בכתב בלבד) לרבות מייל או פקסימיליה שתימסר במשרדי החברה ומועד הביטול ייחשב יום מסירת ההודעה.
מחובת הלקוח לבדוק האם התקבל הפקס או האי מייל לביטול!!
על הלקוח/ה לבחור את מדיניות הביטול המתאימה לו/לה מבין שתי החלופות הבאות:
הסבר על תנאי ביטול:
על הלקוח לבחור את מחיר הטיול (מופיע למעלה), בהתאם למדיניות הביטול המתאימה לו. נא לסמן את החלופה הנבחרת בטופס ההרשמה.
חלופה א – החלופה הזולה יותר – מחיר טיול בהתאם למדיניות ביטול של נותני שירותי הקרקע (בתי מלון, תחבורה, כניסות, טיסות פנים, ארוחות).
מחוץ לישראל: לפי המפורט למעלה כולל דמי הביטול של חברות תעופה.
במקרה של ביטול הטיול ביוזמנת הנוסע, מכל סיבה שהיא, יחולו דמי ביטול מצטברים לפי הפירוט הבא:
דמי ביטול
כפי שמופיעים בגוף הטיול נכונים לאופציה א' (כנ"ל)
הגדרות: ימי עבודה: ימים א'- ה', לא כולל חגים: ערך שירותי קרקע: מחיר הטיול
חישוב דמי הביטול ייעשה מרגע קבלת הודעה בכתב במשרדי בריזה. ניתן לשלוח הודעת ביטול במייל או בפקס. החזר כספי יתבצע באותו מטבע ואופן תשלום: מזומן, ביטול עסקה בכרטיס אשראי וכד'.
חלופה ב – יקרה יותר – תוספת של 7% למחיר הטיול ולסכומי דמי הביטול כפישהם מופיעים בגוף התכנית בחלופה א' למעלה
חלופה זו מקנה זכות ביטול בהתאם להוראות לחוק הגנת הצרכן תשמ"א – 1981 ותקנותיו:

  1. ע"פ חלופה זו, הלקוח רשאי לבטל את הרשמתו לטיול בתוך ארבעה עשר ימים מיום הרשמתו לטיול ובלבד שמועד ביטול ההרשמה יעלה על שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד הטיול.
  2. ע"פ חלופה זו, לקוח שהינו אזרח ותיק (מי שמלאו לו 65 שנים וימציא תעודת אזרח ותיק) או "אדם עם מוגבלות" – כהגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות או "עולה חדש" – רשאי לבטל את הרשמתו לטיל בתוך ארבעה חודשים מיום הרשמתו לטיול ובלבד שמועד ביטול הרשמה יעלה על שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד הטיול.
  3. ע"פ חלופה זו, במקרה של ביטול ההרשמה לטיול, בריזה תחזיר ללקוח בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול את הסכום שהלקוח שילם על הטיול, בקיזוז דמי ביטול בשיעור שלא יעלה על 5% ממחיר הטיול או 100 שקלים חדשים לאדם, לפי הנמוך מבניהם.

ביטוח בריאות לנוסע לחו"ל הוא גם ביטוח ביטול נסיעה מטעמי בריאות
מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". דרכנו אפשר לרכוש ביטוח בריאות התקף מיום רכישת הפוליסה (אפילו שנה לפניע היציאה) ועד יום לפני תאריך היציאה לטיול. הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. מחיר הביטוח מחושב בכל מקרה על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום רכישת הביטוח מחברת הביטוח.
לתשומך לבך: מידע זה הוא לידיעה בלבד ואיננו בא במקום המידע ה מלא המפורט בפוליסת הביטוח.
כמו כן יש לזכור שבריזה אינה סוכנות ביטוח ובכל מקרה המגיע לכדי תביעה יש לפנות ישירות אל חבר הביטוח לפי מספר הטלפון המופיע בפוליסה שבידיכם.

מועד התשלום וכרטוס קבוצתי / עליות מחירים ברגע האחרון

כרטוס הקבוצה נעשה לאחר סגירת ההרשמה לטיול ולא במועד שליחת טופס ההרשמה. הכרטוס הקבוצתי הוא תנאי לקבלת מחיר קבוצתי לטיסות. הכרטוס מתבצע לכל אנשי הקבוצה יחד במועד הגביה של דמי הטיול הנקבע על ידי החברה ועל פי צרכי הטיול. במועד התשלום יקבע שער השקל מול שערי מט"ח ואין לשנותו בדיעבד. מחיריהם הסופיים של היטלי הדלק ומסי הנמל מעודכנים במועד הכרטוס הקבוצתי. בריזה מחליטה מראש אם לציין במסלול הטיול את מחיר מסי הנמל והדלק (בטיסות סדירות) עליהם התבסס תמחור הטיול, או לא לציין זאת. במקרים בהם חלה התייקרות ובעקבותיה תוספת למחיר, מתחייבת בריזה לתת הסבר לכך.

מקומות ישיבה מוזמנים מראש ופיצול מהקבוצה

אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כירטוס קבוצתי, מראש. שלא כבכירטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות….
יש שני דברים שאפשר לעשות להמנע מפיצול זוגות בישיבה וכד':
1 –  להזמין באתר חברת התעופה הספציפית מקום ישיבה באינטרנט, אם יש אפשרות כזו בחברת
התעופה, בדרך כלל החל מ-24 שעות לפני הטיסה.
2  –  הושבה מוקדמת מ- 24 שעות לפני ההמראה כרוכה ברוב המקרים בתוספת תשלום.
התוספת משתנה מחברת תעופה אחת לשניה, בכל מקרה בריזה אינה מממנת הושבה כזו !!!
3 –  בזמן קבלת כרטיס העליה למטוס לוודא בדסק עצמו שקיבלתם כרטיסים צמודים בישיבה, לא לוותר !!
פיצול הקבוצה: ברוב המקרים, פיצול מטיסות הקבוצה כרוך בתוספת תשלום (divide).

הטבות נוסע מתמיד בחברות התעופה

אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים  על ידי חברות התעופה ליעדים שונים. באחריות המטייל לבדוק מראש אפשרות קבלת הטבות לגבי הטיול.

ציוות חדרים לטיול – חדר למטייל בודד

למטיילים המגיעים ללא בני/ בנות זוג ומבקשים לשהות בחדר זוגי עם מטייל נוסף ינתן פרק זמן סביר למציאת בן/ בת זוג על ידי החברה, אבל זכותו של מטייל לקבוע כתנאי את יציאתו לטיול במציאת  "פרטנר" לחדר הזוגי.
לחדר לבודד (סינגל ) יש תמיד עלות נוספת וברוב בתי המלון החדר הזה גם קטן מחדר זוגי . אין לבריזה כל התחיבות לתת חדר למטייל בודד שיהיה זהה לחדר זוגי.

חיסונים

על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה. אנא פנה ללשכות הבריאות המחוזיות באזור מגוריך:
טלפון כלל ארצי ללשכות הבריאות:  *5400

לתשומת לבכם
  • בריזה אינה אחראית לשינויים בלוח הטיסות ותעדכן את מסלול הטיול בהתאם ככל האפשר מראש.
  • למדריך הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם.
  • הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה.

טיול נעים מצוות בריזה