פורטוגל, המדינה המערבית ביותר ביבשת אירופה, אשר נזנחה ונעלמה מתודעת הציבור במשך שנים רבות, חוזרת ובגדול. מי שהייתה "נסיכת הימים" וחלקה עם ספרד את העולם החדש, הולכת והופכת ליעד תיירות מאתגר ומרתק שבו ישן בצד חדש, מסורת בצד קידמה. לנו, כישראלים, "גילוי" פורטוגל מוסיף נדבך נוסף להכרתנו את עברו המרתק של העם היהודי – האנוסים בפורטוגל אשר במשך למעלה מחמש מאות שנה שמרו על הגחלת וחלקם חזר לאחרונה ליהדות. נפגוש בעבר המרתק, נבקר בארמונות ומבצרים בני מאות שנים ונטייל באתרים מודרניים בני זמננו המרתקים לא פחות.

מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 תל-אביב - ליסבון

בבוקר נמריא בטיסה ישירה לליסבון אליה נגיע בשעות הבוקר. ניפגש עם האוטובוס והצוות המקומי וניסע להכיר את בירת המדינה: ליסבון.
ניסע אל פאטימה Fatima– העיר אליה נוהרים מיליוני צליינים מרחבי העולם הקתולי.
נמשיך לביקור באתר המפורסם "כנסיית מריה של הניצחון" שבבאתאליה Batalha, על-שם הקרב המפורסם שנערך בקרבתו, ובו ב-14 באוגוסט 1385 היכה ז'ואאו הראשון מלך פורטוגל את חואן הראשון מלך קסטיליה והבטיח את עצמאות ארצו ל-200 השנים הבאות. מיד לאחר מכן מימש המלך הפורטוגזי את נדרו והקים את אתר הכנסייה/המנזר המפורסם, פאר האדריכלות המלכותית הגותית-מנואלית בפורטוגל. בנסיעה נמשיך למתנת הכלולות של מלכות פורטוגל – עיירה הקטנה, העתיקה והציורית אובידוש Obidos ונשוטט בסמטאותיה שבין החומות. את היום נסיים במלון בליסבון.

יום 2 ליסבון - אבורה - מרבאו - פורטג'ם - קסטלו דה וידה

ניסע על גשר "וסקו דה גמה" החוצה את ימת שפך נהר טז'ו Tejo. הגשר נבנה לקראת תערוכת אקספו 1998 שנערכה בליסבון וארכו 17.2 ק"מ. נמשיך אל העיר אבורה Evora, בירת חבל אלנטזו' שהמאות 14-16 היו תור הזהב שלה, בשנים אלו היא הפכה לחביבת בית המלוכה (שושלת בית אביש) ולמקום מושבו. נסייר בעיר העתיקה של אבורה Evora, נשקיף על המקדש הרומי מן המאה השנייה לספירה ונבקר ב'קפלת העצמות' המוזרה. בהמשך ניסע אל מארוואו Marvao , אחד מן הכפרים הציוריים ביותר המעטרים את ראשי הגבעות בפורטוגל, ונעלה אל עוד אחד ממבצרי הספר המזרחי של הממלכה. נמשיך אל פורטאג'ם Portagem – מעבר גבול בין ספרד לפורטוגל דרכו עברו היהודים – מגורשי ספרד, לפורטוגל. נגיע לעיירה קסטלו דה-וידה Castelo de Vide שם, במידה ויתאפשר, ניפגש עם צאצאי האנוסים ונשמע לראשונה, ברובע היהודי, את סיפורם של יהודי פורטוגל וסיפור האנוסים בה.
לינה: קסטלו דה וידה.

יום 3 רכס הרי הכוכב, בלמונטה, טראנקוסו, פסו דה רגואה

במידה ומזג האוויר יאפשר זאת נעפיל בבוקר אל רכס הרי הכוכב Serra Da Estrela שפסגתו, ה- Tore היא הגבוהה ביותר בפורטוגל (1993מ') ונהנה מנופי הגרניט המרתקים.
נמשיך לבלמונטה (Belmont), עיירה בה חיים צאצאי האנוסים שחזרו ליהדותם. כאן נמשיך לספר את סיפורם של האנוסים. במידה ויתאפשר, ניפגש עם אנשים מהעיירה, נבקר בבית הכנסת החדש שהוקם בעיירה בשנים האחרונות ובמוזיאון היהודי המתעד את תולדות הקהילה. נמשיך בעקבות ההיסטוריה היהודית לביקור מרגש בעיירה טרנקוסו Trancosoבה נוכל להתרשם מהחייאת העבר היהודי במקום, כולל ביקור בבית כנסת חדש שנבנה על חורבות בית הכנסת שחרב בהוראת האינקוויזיציה ולחדור לעמקם של חיי היהודים במקום במהלך ימי הביניים. נכיר גם את "שפת הסימנים" החרוטה על חזיתות הבתים העתיקים. נסיים את היום בלינה וארוחת ערב בבית מלון אשר בבירת עמק הדואורו – Peso da Regua. לינה: פסו דה רגואה.

עמק הדואורו פורטוגל
מבט מלמעלה האי מדירה
יום 4 עמק הדואורו - גויימרש וישו הטוב

בבוקר נצא להכיר את עמק הדואורו שהוכרז ע"י ארגון אונסקו כאתר מורשת ייחודי, ובו גדלים הענבים מהם מייצרים את יינות הפורט הייחודיים לפורטוגל. ניסע לאורך הנהר, נבקר בעיירה הקטנה פינייהו Pinhao היושבת לגדת הנהר. נמשיך אל גיימרש, העיר בה הוכרזה עצמאותה של פורטוגל במאה ה-12. תחנתנו הבאה תהיה בראגה שלידה נבקר בכנסיית ישו הטוב, אליה מוביל הרכבל הראשון שנבנה בחצי האי האיברי. נגיע לפורטו, העיר השניה בגודלה בפורטוגל וניסע לאכול ארוחת ערב במסעדה ברובע ריביירה. לינה: פורטו.

ימים 5-6 פורטו - ברסלוש - פורטו

פורטו Porto, בירת הצפון והעיר השנייה בגודלה בפורטוגל, יושבת על שפך נהר הדואורו, הנשפך לאוקינוס האטלנטי. נבקר בתחנת הרכבת סאו בנטו Sao Bento הידועה בשל האזולייז'וש (אריחי הקרמיקה) המעטרים אותה, נבקר בקתדרלהSe  , נהלך בגן הקריסטל, ממנו נערוך תצפיות מרהיבות על הנהר, שתי גדותיו וגשריו. נשוט על נהר הדואורו, נהלך במדרחוב סנטה קתרינה Santa Catarina, בוילה נובה דה גאיה Vila Nova Da Gaia– היושבת על גדת הנהר שמול פורטו, נבקר באחד יקבי חברות יינות הפורט ונכיר מקרוב את תעשיית יין הפורט המשגשגת בעיר, כולל טעימות. נצא גם אל ברסלוש, העיר ממנה התחיל הסיפור של "התרנגול", סמלה של פורטוגל, והידועה כמרכז לאמנות ומלאכת יד.   לינה: פורטו. 

יום 7 אביירו, קושטה נובה, קוימברה, טומאר

נעזוב את פורטו וניסע דרומה. נבקר בעיירת הדייגים והנופש קושטה נובה Coata Nova. נמשיך  אל עיירת התעלות של פורטוגל – אוויירו Aveiro. נמשיך לקואימברה Coimbra, בירתה הראשונה של פורטוגל, היושבת לגדת נהר מונדגו. נבקר באוניברסיטה העתיקה הצופה על הנהר, ובספרייה הבארוקית שלה הכוללת 30,000 ספרים ו-5000 כתבי יד. נמשיך לטומאר. לינה: טומאר.

ארמון פנה ליסבון
Linhares da Beira
יום 8 תומר, פאטימה, באטאליה, אובידוש, ליסבון

נהלך בסמטאות העיר העתיקה ונבקר בבית הכנסת העתיק, מהמאה ה-14, ע"ש אברהם זכות. נעפיל למרומי המבצר הטמפלרי – הגדול במבצרי פורטוגל, בעל החלון המנואלי המפורסם שבו. נשוב לליסבון ונטוס לאי מדירה. לינה:פונשאל Funchal בירת האי.

יום 9 האי מדירה

עם בוקר נתחיל במסע ההכרות עם האי מדירה – "אי האביב הנצחי", הטובל  בעצים, פרחים ומים רבים, אי שנוצר לפני מיליוני שנים מהתפרצויות געשיות. ניסע לביקור בעיירה מונטה Monte ובגניה היפים Monte Palace Tropical Garden אל התצפית הנפלאה באירה דו סראדו Eira do Serrado, ממנה נשקיף על האי ומרחביו. נמשיך. נגלוש ממרומי ההר במזחלות העץ Monte Toboggan המסורתיות. בתום הסיורים והחוויות נגיע למלוננו שבפונשאל. ארוחת הערב תוגש במלון.

יום 10 יום טיול לרמה המרכזית ולצפון מערב האי

בבוקר נצא מפונשל לביקור בכפר הדייגים קאמרה דה לובוש Camera de Lobos הממוקם במפרץ מרהיב בין שני צוקים ומעליו תצפית מהיפות באזור- פיקו דל טורה Pico de Torre. נגיע אל הצוק האדיר בקאבו ג'יראון Cabo Giron המתנשא אנכית מאות מטרים מעל חוף הים. נעפיל אל ראש המעבר בבוקה דה אנקומדה Boca de Encumeada ממנו נפנה אל הרמה פאול דה סרה Paul da Serra. באזור ראבאקאל  Rabacal נערוך טיול רגלי באחד ממסלולי ההליכה היותר יפים של האי בינות ליער הקסום של עצי הדפנה, אל המפלים.
בתום ההליכה ניסע לפורטו מוניז Porto Muniz. כאן, לנוכח 'הבריכות הוולקניות', שנוצרו בפעילות וולקנית והתמלאו במי ים, נאכל ארוחת צהרים. אחר הצהרים ניסע אל החוף הצפוני לכפר קטן בשם סן וינסנטה Sao Vincente הידוע גם במערות שנוצרו בשל פעילות געשית וכן, נמצא בו מרכז וולקני המדגים את ההתפרצויות הגעשיות שהובילו להיווצרות האיים. בתום הסיור נחזור לארוחת ערב במלוננו שבפונשל. לינה: פונשל.

יום 11 יום חזרה לארץ

בבוקר המאוחר נטוס חזרה לארץ עם קונקשן קצר בליסבון.
(*) הערה: ייתכנו שינויים  בסדר הביקורים

תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים

***הטיול מיועד בתאריך פרסום ההצעה למחסונים ו/או בעלי אישור מחלים/ה***

המחיר כולל
  • טיסה ישירה מת"א לליסבון – טיסות פנים ליסבון מדירה וחזרה
  • הדרכה: ירדן הורן
  • מסי נמל והיטלי דלק (נכון ליום הפרסום, יעודכן בהתאם לשינויים ביום הכירטוס)
  • אוטובוס צמוד וחניות
  • מדריכים מקומיים כנדרש
  • 10 לינות במלונות ברמת 4 כוכבים עם ארוחות בוקר
  • מיסי מקום (לפי עיר)
  • כלכלה -חצי פנסיון: ארוחות בוקר וערב ב- 5 מבתי מלון
  • כניסות לאתרים כמפורט במסלול
  • שייט על הדואורו
  • טיפים לנותני השירותים בחו"ל
  • ערכות שמע לכל נוסע
  • פגישת קבוצה עם מדריכת הטיול – כשבוע לפני היציאה
המחיר אינו כולל
  • הוצאת דרכון או חידושו
  • ארוחות שאינן כלולות
  • הוצאות בעלות אופי אישי
  • ביטוח בריאות ומטען (עם הרחבה לעניני הקורונה אם יהיו)
הערה

בריזה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את מסלול הטיול במקרים
של תנאי מזג אוויר שלא מאפשרים את ביצוע מסלול הטיול כפי שפורסם, ובכל מקרה המונע ביצוע התכנית המקורית והכל לטובת הטיול ומטייליו.

תנאי הרשמה ומקדמה

תשלום מקדמה עם ההרשמה : יש למלא את טופס ההרשמה כולל תשלום מקדמה על סך 300 יורו לנוסע/ת
מקדמה זו מראה על רצינות ואנחנו שומרים מקום על הטיסה בגינה.
הנחת 70 יורו לנרשמים עד 15.7.22
יש לשלוח את אישור ההעברה הבנקאית וטופס פרטים מלא למרכז ההזמנות של בריזה (להלן). בנוסף יש לשלוח תצלום דרכון עדכני.
רצ"ב טופס הרשמה (בהמשך) שיש למלא ולשלוח לפי ההנחיות המופיעות עליו.

תנאי ביטול

המבטל מיום ההרשמה ועד 1.8.22 ישלם דמי ביטול ע"ס 300 יורו
המבטל בין  2.8  ועד 30.8 ישלם דמי ביטול בגובה 1200 יורו
המבטל בין  31.8  ועד 30.9  ישלם 1860 יורו דמי ביטול
המבטל אחרי 1.10  ועד 7.10  ישלם 2255 יורו דמי ביטול
המבטל אחרי 7.10  ועד יום היציאה ישלם את מחיר הטיול פחות 200  יורו דמי ביטול
( מניין הימים לפי ימי העבודה בארץ ימים א'-ה' (לא כולל ימי שישי ושבת, ערבי חג וימי חג)

הבהרות לגבי ביטולים

דמי הביטול יקוזזו מהתשלום שבוצע בפועל. כל החזר כספי המגיע למטייל בגין ביטול יעשה בערכי המט"ח  ביום התשלום ששולם בפועל (תוך מקסימום 30 יום ממועד הביטול).
ביטול ייחשב ל"הודעה" בכתב בלבד (לרבות מייל) שתישלח למשרדי החברה ומועד הביטול ייחשב יום מסירת ההודעה. ההחזר הכספי יתבצע בהעברה בנקאית לחשבון הנוסע.
**ביטול ייעשה ויכנס לתוקף אך ורק לאחר שליחת ההודעה לבריזה, בווטצאפ
052-5440864 או מייל : info@breeza.co.il   או lachi7@013net.net 
ולוודא שאכן נקלט הביטול של הטיול .

הסבר על תנאי ביטול: תנאי הביטול נגזרים מתנאי הביטול של הספקים בחו"ל

ונותני שירותי הקרקע והתעופה (בתי מלון, תחבורה, כניסות, טיסות, ארוחות)
במקרה של ביטול הטיול ביוזמת הנוסע, מכל סיבה שהיא, יחולו דמי הביטול לפי הפירוט למעלה לפי הפירוט למעלה.

ביטול בגין כח עליון

בריזה אינה אחראית לביטולים בגין רעש אדמה, מלחמה, מזג אויר, שביתות וכל גורם שאין לחברה שליטה עליו.
לשם כך יש ביטוח נוסעים מורחב המכסה כמעט כל סיטואציה.
עסקת מכר מרחוק: אין דין הביטולים בטיולי בריזה כדין "עסקת מכר מרחוק" המקנה למבוגרים מעל גיל 65 אפשרות ביטול בתשלום סמלי גם ברגע האחרון.

ביטוח בריאות לנוסע לחו"ל הוא גם ביטוח ביטול נסיעה מטעמי בריאות

מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". אפשר לרכוש  ביטוח בריאות מכל סוכן ביטוח, התקף מיום רכישת הפוליסה (אפילו חצי שנה לפני היציאה) ועד יום לפני תאריך היציאה לטיול. הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. מחיר הביטוח מחושב בכל מקרה על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום רכישת הביטוח מחברת הביטוח.
לתשומת לבך: מידע זה הוא לידיעה בלבד ואיננו בא במקום המידע המלא המפורט בפוליסת הביטוח. כמו כן יש לזכור שבריזה אינה סוכנות ביטוח ובכל מקרה המגיע לכדי תביעה יש לפנות ישירות אל חברת הביטוח לפי מספר הטלפון  המופיע בפוליסה שבידיכם.
אל תדחה אפילו ביום !!! עם ההרשמה רכוש לך ביטוח בריאות לחו"ל !!!

מקומות ישיבה מוזמנים מראש ופיצול מהקבוצה

אפשר לבחור מקומות ישיבה על המטוס בתוספת תשלום.
פיצול מהקבוצה ברוב המקרים, מטיסות הקבוצה, כרוך בתוספת תשלום (divide).

ציוות חדרים לטיול חדר למטייל בודד

למטיילים המגיעים ללא בני/ בנות זוג ומבקשים לשהות בחדר זוגי עם מטייל נוסף ינתן פרק זמן סביר למציאת בן/ בת זוג על ידי החברה, אבל זכותו של מטייל לקבוע כתנאי את יציאתו לטיול במציאת  "פרטנר" לחדר הזוגי.
לחדר לבודד (סינגל ) יש תמיד עלות נוספת וברוב בתי המלון החדר הזה גם קטן מחדר זוגי. אין לבריזה כל התחייבות לתת חדר למטייל בודד שיהיה זהה לחדר זוגי.

חיסונים

על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה. אנא פנה ללשכות הבריאות המחוזיות באזור מגוריך: טלפון כלל ארצי:  *5400 וכן, לנרשמים יישלחו  התנאים הרלבנטיים והדרישות לגבי חיסונים ובדיקות קורונה לטיול זה לקראת יציאה (עם דף מפורט לפני היציאה לטיול).

לתשומת לבכם

בריזה אינה אחראית לשינויים בלוח הטיסות ותעדכן את מסלול הטיול בהתאם ככל האפשר מראש. למדריך הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם.
הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה. 
בברכת טיול נפלא מצוות בריזה