טיול מאורגן למדינות הבלטיות: ליטא, לטביָה ואסטוניה השוכנות באגן המזרחי של חוף הים הבלטי. טיול אל שלוש מדינות שנפתחו לעולם רק לפני עשרים שנה ועד מהרה הפכו ליעדי תיירות מבוקשים ומרתקים. לפנינו עולם חדש  ולא מוכר – אזור הים הבלטי. זהו מסע בנופי טבע מרהיבים, בערים עתיקות ומתחדשות ובמחוזות המורשת היהודית.

מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 תל אביב – וילנה דרך אירופה

טיסה לווילנה, (Vilnius) דרך יעד ביניים. לאחר הנחיתה נצא לסיור ראשון בעיר. נסייר בעיר העתיקה ונראה את הקתדרלה וגבעת גדימינס החולשת על העיר. לקראת ערב, נגיע לבית המלון וארוחת ערב.
לינה: וילנה

יום 2 וילנה ואתריה

לאחר ארוחת הבוקר, נשלים את טיולנו בווילנה. נסייר בעיר העתיקה, נטייל ב"רחוב הגאון" ברחוב "היהודים", נראה פסלו של הגר"א- הגאון מוילנה ואת חצר בתי הכנסת. נבקר גם במקום בו ניצבו בעבר ה"שולהויף" –בית הכנסת הגדול ומבני הציבור של הקהילה. נסייר ברחובות הגטו היהודי, נראה את חצר בניין היודנראט וננסה להבין את אירועי המרד בגטו וילנה בהנהגתם  של יצחק ויטנברג, אבא קובנר ועוד. נמשיך בסיור רגלי לארמון הנשיא, העירייה והאוניברסיטה.
ארוחת ערב ולינה: וילנה

יום 3 פונאר - יער רודניקי – טראקאי

נשלים את ביקורנו בוילנה ולפני שנעזוב, נבקר בבית הקברות היהודי בקברו של הגאון מוילנה. בהמשך ניסע לאתר ההשמדה בפונאר, גיא ההריגה של יהודי וילנה. משם נמשיך לטראקאי, הידועה כבירה העתיקה של נסיכי ליטא ושוכנת בלב אזור אגמים יפהפה. נראה את הטירה המרשימה הניצבת בלב האגם. נבקר במוזיאון הקראי, המשקף מאות שנים של חיי הקראים בליטא ונתרשם מיופיו הנדיר של המקום. נמשיך בנסיעה אל העיר קובנה.
ארוחת ערב ולינה: קובנה

בית כנסת בליטא
ברחוב הוורוד ליטא
יום 4 קובנה – שאולאי – רונדלה – מעבר ללטביה - ריגה

קובנה היא העיר השנייה בגודלה בליטא. נסייר ב"סלובודקה" הרובע היהודי, בו פעלה הישיבה המפורסמת ושימש מאוחר יותר כגטו של יהודי העיר. בעיר ישנם רחובות על שמם של אברהם מאפו שכתב שם את אהבת ציון וד"ר זמנהוף ממציא האספרנטו. נערוך ביקור קצר בחצר הבית בו גדלה המשוררת לאה גולדברג, נטייל להנאתנו במדרחוב המפורסם של העיר ובו מסעדות ובתי קפה רבים.
לאחר מכן נצא צפונה לביקור בשאולאי, העיר הרביעית בגודלה בליטא. נראה את "גבעת הצלבים", אתר מרשים ובו  למעלה מ-250 אלף צלבים, שהפך לסמל ההתנגדות הליטאית לשלטון הזר. תחנתנו האחרונה בליטא תהיה בארמון רונדלה, ארמון הקיץ של נסיכי קורנלנד בפרברי העיר באוסקה. נחצה את הגבול ללטביה ולקראת הערב נגיע לריגה. ארוחת ערב ולינה: ריגה

יום 5 ריגה

בריגה ניתן להתרשם ממגוון ארכיטקטוני נדיר שחלק ממנו נראה בסיור בעיר העתיקה של ריגה. נראה את חומות העיר, בית הכנסת היחיד הפעיל עתה בריגה, "השער השבדי", הקתדראלה המרכזית שנבנתה ב-1211, "בית החתולים" וממול הגילדה הגדולה והקטנה. נבקר בארמון "שחורי הראש", המשקף את אורח חייהם של הסוחרים הגרמנים העשירים שהיוו מרכיב חשוב באוכלוסייה המקומית. נבקר בשוק המרכזי, אחד השווקים הגדולים והמרשימים באירופה כולה, על שלל ריחותיו, צבעיו וטעמיו. אחר הצהריים נבקר בעיירת הנופש יורמלה, מזרחה מריגה, על חופי מפרץ ריגה.
בערב נצא לארוחת ערב הכוללת מופע פולקלור.
לינה: ריגה

יום 6 ריגה

היום נמשיך לסייר באחת מפניני הארכיטקטורה של אירופה הלא הוא רחוב אלברטה, המהווה ריכוז ייחודי לבניינים שעוצבו בסגנון ה"יוגנד – שטיל" מרבית מהם על ידי האדריכל היהודי מיכאל אייזנשטיין. נמשיך בסיורנו, הפעם בריגה "היהודית". נבקר ברובע היהודי לשעבר כולל בית הכנסת המקומי, האנדרטה לזכר בית הכנסת הגדול של ריגה, וציון לחסידי אומות העולם. כמובן שלא נעזוב את ריגה, לפני שנטעם את הליקר המיוחד, בלזאם, שהומצא  על ידי רוקח מקומי במאה ה-18 ומשמש למטרות רבות – רפואיות ועוד. ארוחת ערב ולינה: ריגה

ליטא - ארמון
גיטו וילנה
יום 7 ריגה – סיגולדה –מעבר לאסטוניה - טאלין

הבוקר ניסע אל סיגולדה, עיירת קייט הנמצאת במרחק של 53 ק"מ מריגה. העיר ידועה כשוויץ של האזור בו היא נמצאת, וידזמה. בעיר שוחזרו במהלך השנים האחרונות בתים ישנים, שוקמה הטירה המקומית, טירת טוראידה שהפכה ליעד תיירותי מבוקש. נבקר בטירה וגנים שסביבו ונתרשם מהנוף המדהים הנשקף מהגבעה. נחצה את הגבול אל אסטוניה ולקראת ערב נגיע לטאלין. בערב נצא לארוחת במסעדה.
לינה: טאלין

יום 8 טאלין

נבקר בשדה הזמרה שממנו התחיל המאבק לעצמאותה של אסטוניה, שהובילה להתפרקות של ברית המועצות. נחזור לעיר ונעצור ליד האנדרטה המרשימה "רוסלקא" (בת הים), נבקר בעיר העתיקה ונתרשם מחומות העיר ומגדליה. הפרלמנט של אסטוניה ולידו כנסיית אלכסנדר נבסקי הרוסית – סמל שליטת רוסיה על הארץ הזאת יותר ממאתיים שנה גם הם בסיור. נתבונן בנוף היפייפה של העיר ושל הנמל של טאלין.  
נרד ברחוב "פיק יאלג" (הרגל הארוכה) בסמטאות הצרות המחברות בין העיר העליונה לעיר התחתונה ונמשיך את סיורנו בעיר העתיקה של טאלין שהשתנתה אך במעט במאות השנים האחרונות. זהו אחד הרבעים האחרונים המשקפים את תקופת ימי הביניים באופן אותנטי כל-כך.
ארוחת ערב ולינה: טאלין

יום 9 טאלין

ביום האחרון, נשלים את ביקורינו בעיר ולאחר ארוחת ערב, ניסע אל שדה התעופה ונחזור בטיסה לא ישירה לנתב"ג. נחיתה בשעת לפנות בוקר מוקדמת של יום מס' 10.  
הערות:
– סדר הביקור באתרים עשוי להשתנות
– אין שרותי סבלות בטיול זה

תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים
המחיר כולל:
  • 8 לילות בבתי מלון מדרגה ראשונה
  • כלכלה: על בסיס חצי פנסיון (מארוחת ערב ביום הראשון ועד ארוחת ערב ביום 9)
  • בקבוק מים לאדם ליום
  • תחבורה: אוטובוס תיירים נח וממוזג
  • הדרכה: מדריך ישראלי מומחה לאזור ומדריכים מקומיים לפי הנדרש
  • דמי כניסה לאתרים המפורטים בתוכנית
  • מופע פולקלור
  • ערכות שמע
  • תשר לנותני השירותים בחו"ל
המחיר אינו כולל:
  • ארוחות שאינן נזכרות בתוכנית
  • הוצאות בעלות אופי אישי כמו כביסה, שתייה, טלפון,  בידור וכו'
  • הוצאות שאינן מפורטות במחיר הכולל
  • ביטוח בריאות ומטען שחובה לעשות. מומלץ גם להוסיף לביטוח הטסה רפואית                        ולוודא את מדיניות הכסוי במקרה של ביטול.
דמי ביטול

עד 60 יום לפני היציאה יוחזר כל הסכום ששולם
מ- 59 יום ועד 30 יום לפני היציאה – דמי ביטול בסך 500 יורו   
מ- 29 ימים ועד 15 ימים לפני היציאה -דמי ביטול בסך 1200 יורו

מ- 14 ימים ועד 3 ימים לפני היציאה -דמי ביטול בסך 1400 יורו

פחות מ- 72  שעות לפני היציאה – דמי ביטול- מלוא הסכום

בחישוב מניין ימי עבודה המוזכרים לעיל יחושבו ימים א'-ה', להוציא ערבי חג וימי חג.

רישום, תאריך גביה , דמי קדימה ואפשרויות תשלום

ההרשמה מתבצעת באמצעות טופס רישום המצורף לכל טיול. את טופס הרישום יש לשלוח למרכז ההזמנות בפקס או בדוא"ל (מהאתר ) ולוודא טלפונית שאכן הגיע. אין לראות במשלוח הטופס אישור להרשמה ללא אישור קבלתו בטלפון.

עם קליטת טופס הרישום תיגבה מקדמה על סך 200 יורו לאדם המהווה חלק ממחיר הטיול הסופי.

יתרת התשלום תיגבה עד 45 יום לפני היציאה לטיול (ללא הודעה מוקדמת).

(תנאי הביטול למעלה הם ההסכם בין המטיילים לחברה, ללא קשר לגובה המקדמה המשולמת עם קבלת טופס הרישום).

על טופס הרישום יצוין אופן התשלום המבוקש, מבין האפשרויות הבאות:

  • באמצעות כרטיס אשראי: עד 6 תשלומים שווים ללא ריבית.  יש לציין את מס' הכרטיס לחיוב לרבות 3 הספרות שבגב הכרטיס .
  • בתשלום מזומן שקלי, מזומן מט"חי או בהעברה בנקאית בתשלום אחד. במקרים אלה יש לציין לביטחון בלבד את פרטי כרטיס האשראי על טופס הרישום – לרבות 3 הספרות בגב הכרטיס.  

הערה: אם לא יצוין על טופס הרישום אופן התשלום המבוקש, יחוייב כרטיס האשראי ב-3 תשלומים שווים ללא ריבית.

הבהרות

דמי הביטול יקוזזו מהתשלום שבוצע בפועל . כל החזר כספי המגיע למטייל בגין ביטול לא כולל הוצאות שכבר נעשו בגין הטיול (כגון ויזה ותשלומים לא חוזרים אחרים. ההחזר יעשה בערכי המט"ח ביום ההחזר, תוך 30 יום ממועד הביטול).
ביטול ייחשב ל"הודעה" בכתב בלבד (לרבות פקסימיליה) שתימסר במשרדי החברה ומועד הביטול ייחשב ביום מסירת ההודעה.
** ביטול ייעשה ויכנס לתוקף אך ורק לאחר שליחת פקס עבור בריזה, למספר  03-5440055
   או מייל : info@breeza.co.il המאשר את ביטול הטיול .
מחובת הלקוח לבדוק האם התקבל הפקס או האי מייל לביטול !!

נא לוודא שהדרכון בתוקף לחצי שנה לפחות מיום הכניסה ל-6 חודשים.   

ביטוח ביטול נסיעה – טלפון אחד יכול לחסוך לך המון כסף !!!

אין היום שום ביטוח המכסה ביטול נסיעה חוץ מביטוח בריאות לנוסעים לחו"ל. מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". דרכנו אפשר לסדר ביטוח בריאות התקף מ-60 יום לפני תאריך היציאה לטיול. הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. התשלום בכל מקרה מחושב על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום הזמנת הביטוח מחברת הביטוח.

לתשומת לבך: מידע זה הוא לידיעה בלבד ואיננו בא במקום המידע המלא המפורט בפוליסת הביטוח.

כמו כן יש לזכור שבריזה אינה סוכנות ביטוח ובכל מקרה המגיע לכדי תביעה יש לפנות ישירות אל חברת הביטוח לפי מספר הטלפון  המופיע בפוליסה שבידיכם.

אל תדחה אפילו ביום !!! עם ההרשמה רכוש לך ביטוח בריאות לחו"ל !!! אחרת אתה חשוף לדמי ביטול ללא הגנה !!! ביטוח כזה אפשר לעשות גם במשרדנו.

מועד התשלום וכרטוס קבוצתי / עליות מחירים ברגע האחרון

כרטוס הקבוצה נעשה לאחר סגירת ההרשמה לטיול ולא במועד שליחת טופס ההרשמה. הכרטוס הקבוצתי הוא תנאי לקבלת מחיר קבוצתי לטיסות. הכרטוס מתבצע לכל אנשי הקבוצה יחד במועד הגביה של דמי הטיול הנקבע על ידי החברה ועל פי צרכי הטיול. במועד התשלום יקבע שער השקל מול שערי מט"ח ואין לשנותו בדיעבד. מחיריהם הסופיים של היטלי הדלק ומסי הנמל מעודכנים במועד הכרטוס הקבוצתי. בריזה מחליטה מראש אם לציין במסלול הטיול את מחיר מסי הנמל והדלק (בטיסות סדירות) עליהם התבסס תמחור הטיול, או לא לציין זאת. במקרים בהם חלה התייקרות ובעקבותיה תוספת למחיר, מתחייבת בריזה לתת הסבר לכך.

הטבות נוסע מתמיד בחברות התעופה

אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים  על ידי חברות התעופה ליעדים שונים. באחריות המטייל לבדוק מראש אפשרות קבלת הטבות לגבי טיול ספציפי.

מקומות ישיבה מוזמנים מראש ופיצול מהקבוצה

אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כירטוס קבוצתי, מראש. שלא כבכירטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות….

יש שני דברים שאפשר לעשות להמנע מפיצול זוגות בישיבה וכד':

1 –  להזמין באתר חברת התעופה הספציפית מקום ישיבה באינטרנט, אם יש אפשרות כזו בחברת

      התעופה, בדרך כלל החל מ-24 שעות לפני הטיסה.

2  – הושבה מוקדמת מ- 24 שעות לפני ההמראה כרוכה ברוב המקרים בתוספת תשלום.

      התוספת משתנה מחברת תעופה אחת לשניה, בכל מקרה בריזה אינה מממנת הושבה כזו !!!

3 –  בזמן קבלת כרטיס העליה למטוס לוודא בדסק עצמו שקיבלתם כרטיסים צמודים בישיבה, לא לוותר !!

פיצול הקבוצה: ברוב המקרים, פיצול מטיסות הקבוצה כרוך בתוספת תשלום (divide).

ציוות חדרים לטיול – חדר למטייל בודד

למטיילים המגיעים ללא בני/ בנות זוג ומבקשים לשהות בחדר זוגי עם מטייל נוסף ינתן פרק זמן סביר למציאת בן/ בת זוג על ידי החברה, אבל זכותו של מטייל לקבוע כתנאי את יציאתו לטיול במציאת  "פרטנר" לחדר הזוגי.

לחדר לבודד (סינגל ) יש תמיד עלות נוספת וברוב בתי המלון החדר הזה גם קטן מחדר זוגי . אין לבריזה כל התחיבות לתת חדר למטייל בודד שיהיה זהה לחדר זוגי.

חיסונים

על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה. אנא פנה למשרד הבריאות כדי לקבוע תור ללשכת הבריאות המחוזיות באזור מגוריך:

מס' הטלפון בכל רחבי הארץ – 5400*

  • לתשומת לבכם
  • בריזה אינה אחראית לשינויים בלוח הטיסות ותעדכן את מסלול הטיול בהתאם ככל האפשר מראש.
  • למדריך הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם.
  • הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה.
  • יתכן היפוך סדר הימים בטיול.
  • המלונות, מסלולי הטיול ולוח הזמנים תוכננו בקפידה, אם כי לוח זמנים מתוכנן במקומות אלה עשוי להשתבש בשל דרכים משובשות וכד'.

בברכת טיול נעים מצוות בריזה

>> הכנסו למגוון טיולים מאורגנים לאירופה