אתיופיה בימי חגיגות המסקל

הטיול המאורגן לאתיופיה לוקח אותנו למגוון נופים ואתרים החל מהצפון הנוצרי, ועד הדרום על הבקע הסורי אפריקני.
הכנסיות החצובות בסלע בצפון, משמרות מסורות עתיקות מהתקופה הביזנטית, לרבות טקסים פולחניים מיוחדים שהשתמרו באזורים אלה.
נבקר בשמורת סימיאן המתייחדת במצוק עצום מימדים בגובה רב, בשולי רמה געשית עצומה.
בהמשך, דרך מקורות הנילוס הכחול ואגמי השבר הסורי אפריקני, נגיע בדרום אל כפרי עמק האומו והשבטים הצבעוניים המתקשטים בשלל אביזרים.

מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 תל אביב – אדיס אבבה – בהר דאר

נצא בטיסת צהרים ישירה מתל אביב אל אדיס אבבה, אחרי מעבר באדיס אבבה נמשיך
לבהר דאר Bahar Dar)) בטיסת פנים. לינה וארוחת ערב בבהר דאר .

יום 2 בהר דאר – גונדר

פירוש שמה של העיירה הוא בית ליד הים. Bahar Dar)).  נסייר במפלי הנילוס הכחול. אל המפלים היבשים נלך ברגל. אחרי ארוחת צהרים במסעדה מקומית נשוב לבהר דאר ונשוט באגם טאנה (Tana). זה האגם שאוצר בתוכו את רוב רובם של המים (כ- 80%) המגיעים ממקורות הנילוס. הנהר העצום הזה זורם דרך סודן ומצרים עד הים התיכון. נסייר באי אורה קידנה מחרט והכנסיה שלו וניסע משם צפונה עד לגונדר. לינה בגונדר.  

יום 3 גונדר –  כפרי הפלאשה - סימיאן

מגונדר  ניסע בדרך כבושה לביקור בכפר הפלאשה וולקה בו חייתה קהילת "ביתא ישראל", לפני שעלתה ארצה בדרך החתחתים.  נמשיך משם עד לכניסה לשמורת סימיאן, בדברק (Debark). נערוך סידורים לקבל רישיונות כניסה ונתחיל סיור ברכס הרי סימיאן (Simien). בדרך  יתכן ונצפה בדורסים גדולים כמו נשרים, עיטים, עזניות ועופות אחרים החיים בצפון אתיופיה. לא נוותר על מסלולים מיוחדים ולא ארוכים שבהם נכיר מקרוב את החי והצומח של השמורה הזאת, שאותם אין פוגשים במקומות אחרים. קופי הג'לאדה האנדמיים יקבלו את פנינו לקראת ערב.
הלינה: בשמורת הסימיאן, בלודג' מקומי.
*תיתכן השלמת סיור למחרת בבוקר*

אישה אתיופית
בית אתיופי מסורתי
יום 4 סימיאן – גונדר חגיגות המסקל

נצא מהשמורה בבוקר המאוחר,  ניסע בחזרה לגונדר (Gondar) אליה נגיע כדי לראות את הטקסים של חגיגות המסקל, חגיגות נוצריות הנערכות ברחבי המדינה. בחגיגות המסקל מציינים האתיופים את מאורע מציאת הצלב. אחרי ש"נספוג" מאוירת החג וארועיו, נצא לטייל באתרים השונים בגונדר, בירת הקיסרות האתיופית במשך כ-250 שנה. נסור למרחצאות הקיסר פאסילידס, נסייר במבצרים של העיר, נגיע אל כנסיית "אור השילוש הקדוש" שבה תקרת עץ יפהפייה ועליה עיטורים של מאה מלאכים. זוהרה של גונדר כבירת הקיסרות הועם במחצית המאה ה-19. לינה: גונדר

יום 5 גונדר - לליבלה  

נטוס בבוקר ללילבלה (Lalibela) שבצפון הרחוק. נסייר בסדרת הכנסיות אשר נחצבו בסלעים התת קרקעיים במאה ה-12 על ידי המלך לליבלה. המסורת האתיופית מספרת כי המלך ראה בחלומו את ישו הנוצרי והוא אשר ציווה אותו להקים עיר שתהיה העתק של ירושלים. המלך עשה כפי שהצטווה בחלומו, הקים שני מתחמי כנסיות חצובות ובתווך נהר "הירדן". נגיע גם לתצפית ולביקור בכנסיית ביתא גיורגיאוס המפורסמת, שהיא סמל לאומי אתיופי נוצרי במדינה. לינה בלליבלה.

יום 6 לליבלה  - אדיס אבבה – יירגאלם

טיסה לאדיס אבבה. מכאן יתחיל הטיול הרכוב שלנו, על גבי ג'יפים. ניסע אל מחוז הבקע הסורי-אפריקני, מזרחה ודרומה מאדיס אבבה הבירה. בחלקו האתיופי של הבקע תשעה אגמים. ניסע על פני חלק מהם, נעבור בבוטג'ירה (Butajira ) ונגיע עד יירגאלם ( (Yirgalem. הלינה: בלודג' מקומי.

יום 7 יירגאלם – קונסו

נמשיך דרומה,  נגיע גם לכפרים של התושבים משבט הבורנה Borena. הנשים שם לבושות בגדים צבעוניים יפים במיוחד. בהמשך נגיע גם לשבט קונסו (Konso), ושם נסייר בכפר הגדול. לכפר יש ביצורים המקיפים את מרכזו בעיגול. אנשי הכפר מקיימים חקלאות מפותחת, ועוסקים גם בעבודות עץ. לינה: קונסו.

נשים בעמק האומו באתיופיה
טקס הקפה בגיץ' - אתיופיה
יום 8 קונסו – טורמי

נבקר בכפר קונסו ובשוק השבועי שלו, ונמשיך משם לכפר טורמי. בטורמי נראה באחד הכפרים של שבט בני האמר (Hamer) רועי הבקר – בנות המושחות שיערן באוכרה אדומה. נלמד לדעת משהו על אורחות חייהם של השבטים הלאה ועל הקשרים ביניהם.
נגיע לאגם צ'ו בהר (Chew Bahir) המוצף למחצה בחלקו הצפוני, ושם, בתוך הסוואנה, בין הצמחייה המקומית של שיחים ועצי שיטים חיים בעלי חיים רבים, ממש שפע של יצורים, בתוכם גם ציפורים וגם — כפרים קטנים של שבטי ארבורה (Erbore). נבקר ונסייר בכפר שכזה. הלינה: בטורמי.

יום 9 טורמי

ניסע לאומוטאטה לביקור בכפר דסאנץ', נמשיך לביקור בכפרי שבט ההאמר והבנה ונבקר בשוק של דימקה. לינה בטורמי לילה נוסף.

יום 10 טורמי – ארבא מינץ'

ניסע לכיוון העיר ארבה מינץ'. בדרכנו נבקר בכפר צמאי (  Tsemai ), נעבור באזורים כפריים המיושבים על ידי בני שבטים שונים; לכל שבט הסגנון שלו בלבוש, בבניה ובחקלאות. נגיע אל "בירת הדרום" , הלא היא ארבא מינצ'. לינה וארוחת ערב : ארבה מינץ'.

יום 11 ארבא מינץ' – אוואסה

אחרי סיור הכרות עם העיר הדרומית הגדולה, נצא לשייט על אגם צ'אמו לתצפיות על תנינים והיפופוטמים. בהמשך נחלוף בכפרי שבט דורזה;  בסביבה הזאת מתגוררים בני שבט דורזה (Dorze). חייהם של בני השבט הזה מבוססים על גידול בננות, במבוק וצמח הנקרא אנסט (Enset), הדומה לבננה. בני השבט גרים בסוכות במבוק הבנויות באופן ייחודי, מבחינת הארכיטקטורה שלהן. חלוקת העבודה בשבט הזה היא כזו שהנשים הן הפועלות החקלאיות בשדה ובמשק הבית המצוי בשדה, ואלו הגברים אורגים בדי כותנה יפים וצבעוניים.
ניסע צפונה נחלוף בשדות של עמודים פרהיסטוריים ("סטאלות"), במרחבי הסוואנות של אפריקה באזור הבקע הסורי-אפריקני, אתרים ארכיאולוגיים מרשימים אשר זוכים למחקר פעיל – כל אלה בדרך יפה וסביבה מטעי קפה, ונגיע לעיר אוואסה (Awassa) בערב. הלינה: באוואסה.

יום 12 אל אדיס אבבה

נשוטט לנו בבוקר בשוק הדגים שבאגם אוואסה, נצפה בדגים ובדייגים, המון דגים, המון עופות מים הבאים לראות אולי יש משהו גם בשבילם. נגיע לעיר ששמאנה (Shashamane), שם חיה קהילה מג'מייקה (הרסטפרים), אשר בניה מעריצים את היילי סילאסי, מי שהיה קיסר חבש, כאילו היה אל. נגיע בחזרה לאדיס אבבה, שם נצא לארוחת ערב ולמופע פולקלור, ונלון באדיס אבבה.

הבריכה אתיופיה
אתיופיה עמק האומו
יום 13 אדיס אבבה – תל אביב

נבקר בשוק הפתוח של אדיס, הר אנטוטו ונחתום במוזיאון הלאומי.
אחה"צ ניסע לשדה התעופה לטיסה חזרה לארץ.

תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים
הערה

שער הדולר :  נקבע ביום החיוב בפועל לפי שער העברות והמחאות גבוה .

המחיר כולל
  • טיסות בינלאומיות וטיסות פנימיות בחברת "אתיופיאן אירליינס",
  • מיסי נמל והיטלים. ( 265 דולר לפי הידוע ביום הפרסום, שינויים באלה ישפיעו על מחיר הטיול הסופי)
  • לינה במלונות ברמת תיירות והטוב בנמצא בצפון, בבתי הארחה ובלודג'ים בדרום, בהתאם למופיע בתוכנית.
  • כלכלה מלאה: ארוחות בוקר צהרים וערב, לאורך כל המסלול.
  • תחבורה: בחלק הצפוני: מיניבוסים מקומיים (Toyota Costar)
  • בחלק הדרומי, נסיעה בג'יפים בלבד : 4 נוסעים ברכב + נהג מקומי.
  • כניסות לאתרים כמפורט במסלול.
  • מדריך ישראלי מצוות בריזה  
  • מדריך מקומי צמוד דובר אנגלית.
  • פגישת קבוצה עם מדריך הטיול – כשבוע לפני היציאה
  • תשר לנותני השירותים בחו"ל
המחיר אינו כולל
  • ביטוחי בריאות ומטען.
  • ויזה לאתיופיה (בעלות של כ – 65 דולר, עשוי להשתנות)
  • הוצאות בעלות אופי אישי.
  • כל הוצאה שלא נכללה בסעיף "המחיר כולל" למעלה
הערות
  • עלולים לחול שינויים בתכנית בשל עיכובים בטיסות הבינ"ל וטיסות הפנים.
  • התנאים הפיזיים במלונות באתיופיה ורמת השירותים אינם גבוהים ועל המטיילים לדעת זאת מראש.

נא לוודא שהדרכון  בתוקף לחצי שנה לפחות מיום הכניסה ל-6 חודשים.   

דמי ביטול
  • 60-90  יום לפני היציאה לטיול –  190 דולר
  • 45-59   יום לפני היציאה לטיול –  400 דולר
  • 30-44  יום לפני היציאה לטיול –  790 דולר
  • 14-29 יום לפני היציאה לטיול –  1450 דולר
  • 7-13 ימים לפני היציאה לטיול –  3275 דולר
  • פחות מ-7 ימים לפני היציאה לטיול – אין החזר כספי

( מניין הימים לפי ימי העבודה בארץ ימים א'-ה' (לא כולל ימי שישי ושבת, ערבי חג וימי חג)

רישום, תאריך גביה , דמי קדימה ואפשרויות תשלום

ההרשמה מתבצעת באמצעות טופס רישום המצורף לכל טיול. את טופס הרישום יש לשלוח למרכז ההזמנות בפקס או בדוא"ל (מהאתר ) ולוודא טלפונית שאכן הגיע. אין לראות במשלוח הטופס אישור להרשמה ללא אישור קבלתו בטלפון.

עם קליטת טופס הרישום תיגבה מקדמה על סך 400 דולר המהווה חלק ממחיר הטיול הסופי.

יתרת התשלום תיגבה עד 45 יום לפני היציאה לטיול (ללא הודעה מוקדמת).

(תנאי הביטול למעלה הם ההסכם בין המטיילים לחברה, ללא קשר לגובה המקדמה המשולמת עם קבלת טופס הרישום).

על טופס הרישום יצוין אופן התשלום המבוקש, מבין האפשרויות הבאות:

  • באמצעות כרטיס אשראי: עד 3 תשלומים שווים ללא ריבית.  יש לציין את מס' הכרטיס לחיוב לרבות 3 הספרות שבגב הכרטיס .
  • בתשלום מזומן שקלי, מזומן מט"חי או בהעברה בנקאית בתשלום אחד. במקרים אלה יש לציין לביטחון בלבד את פרטי כרטיס האשראי על טופס הרישום – לרבות 3 הספרות בגב הכרטיס.  

הערה: אם לא יצוין על טופס הרישום אופן התשלום המבוקש, יחוייב כרטיס האשראי ב-3 תשלומים שווים ללא ריבית.

הבהרות

דמי הביטול יקוזזו מהתשלום שבוצע בפועל . כל החזר כספי המגיע למטייל בגין ביטול לא כולל הוצאות שכבר נעשו בגין הטיול (כגון ויזה ותשלומים לא חוזרים אחרים. ההחזר יעשה בערכי המט"ח ביום ההחזר, תוך 30 יום ממועד הביטול).
ביטול ייחשב ל"הודעה" בכתב בלבד (לרבות פקסימיליה) שתימסר במשרדי החברה ומועד הביטול ייחשב ביום מסירת ההודעה.
** ביטול ייעשה ויכנס לתוקף אך ורק לאחר שליחת פקס עבור בריזה, למספר  03-5440055
   או מייל : info@breeza.co.il המאשר את ביטול הטיול .
מחובת הלקוח לבדוק האם התקבל הפקס או האי מייל לביטול !!

ביטוח ביטול נסיעה – טלפון אחד יכול לחסוך לך המון כסף !!!

אין היום שום ביטוח המכסה ביטול נסיעה חוץ מביטוח בריאות לנוסעים לחו"ל. מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". דרכנו אפשר לסדר ביטוח בריאות התקף מ-60 יום לפני תאריך היציאה לטיול. הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. התשלום בכל מקרה מחושב על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום הזמנת הביטוח מחברת הביטוח.

לתשומת לבך: מידע זה הוא לידיעה בלבד ואיננו בא במקום המידע המלא המפורט בפוליסת הביטוח.

כמו כן יש לזכור שבריזה אינה סוכנות ביטוח ובכל מקרה המגיע לכדי תביעה יש לפנות ישירות אל חברת הביטוח לפי מספר הטלפון  המופיע בפוליסה שבידיכם.

אל תדחה אפילו ביום !!! עם ההרשמה רכוש לך ביטוח בריאות לחו"ל !!! אחרת אתה חשוף לדמי ביטול ללא הגנה !!! ביטוח כזה אפשר לעשות גם במשרדנו.

אשרת כניסה – ויזה לאתיופיה

דרשוה אשרת כניסה לאתיופיה. מחירה אינו כלול במחיר הטיול,  בעלות של כ-65 דולר. עליכם להצטייד בדרכון ותמונה ולמלא טופס בקשת אשרה ולפי הנחיות החברה ולהביא את המסמכים למשרדנו.

מועד התשלום וכרטוס קבוצתי / עליות מחירים ברגע האחרון

כרטוס הקבוצה נעשה לאחר סגירת ההרשמה לטיול ולא במועד שליחת טופס ההרשמה. הכרטוס הקבוצתי הוא תנאי לקבלת מחיר קבוצתי לטיסות. הכרטוס מתבצע לכל אנשי הקבוצה יחד במועד הגביה של דמי הטיול הנקבע על ידי החברה ועל פי צרכי הטיול. במועד התשלום יקבע שער השקל מול שערי מט"ח ואין לשנותו בדיעבד. מחיריהם הסופיים של היטלי הדלק ומסי הנמל מעודכנים במועד הכרטוס הקבוצתי. בריזה מחליטה מראש אם לציין במסלול הטיול את מחיר מסי הנמל והדלק (בטיסות סדירות) עליהם התבסס תמחור הטיול, או לא לציין זאת. במקרים בהם חלה התייקרות ובעקבותיה תוספת למחיר, מתחייבת בריזה לתת הסבר לכך.

הטבות נוסע מתמיד בחברות התעופה

אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים על ידי חברות התעופה ליעדים שונים. באחריות המטייל לבדוק מראש אפשרות קבלת הטבות לגבי טיול ספציפי.  

מקומות ישיבה מוזמנים מראש ופיצול מהקבוצה

אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כירטוס קבוצתי, מראש. שלא כבכירטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות….

יש שני דברים שאפשר לעשות להמנע מפיצול זוגות בישיבה וכד':

1 –  להזמין באתר חברת התעופה הספציפית מקום ישיבה באינטרנט , החל מ-24 שעות לפני הטיסה.

2 –  בזמן קבלת כרטיס העליה למטוס לוודא בדסק עצמו שקיבלתם כרטיסים צמודים בישיבה, לא לוותר !!

פיצול הקבוצה: ברוב המקרים, פיצול מטיסות הקבוצה כרוך בתוספת תשלום (דיוויד).

ציוות חדרים לטיול – חדר למטייל בודד

למטיילים המגיעים ללא בני/ בנות זוג ומבקשים לשהות בחדר זוגי עם מטייל נוסף ינתן פרק זמן סביר למציאת בן/ בת זוג על ידי החברה, אבל זכותו של מטייל לקבוע כתנאי את יציאתו לטיול במציאת  "פרטנר" לחדר הזוגי.

לחדר לבודד (סינגל ) יש תמיד עלות נוספת וברוב בתי המלון החדר הזה גם קטן מחדר זוגי.

אין לבריזה כל התחייבות לתת חדר למטייל בודד שיהיה זהה לחדר זוגי.

חיסונים

יש להתייעץ עם הרופא האישי, או לשכות הבריאות המחוזיות מספר כללי: *5400.

הערת גובה: בסיור זה לנים בגובה 3,200 מ'.

על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה. אנא פנה ללשכות הבריאות המחוזיות באזור מגוריך:

לתשומת לבכם
  • בריזה אינה אחראית לשינויים בלוח הטיסות ותעדכן את מסלול הטיול בהתאם ככל האפשר מראש.
  • למדריך הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם.
  • הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה.
  • אתיופיה ידועה ברמה ה"בסיסית" של שרותי הקרקע שלה. אבל, בתי המלון בטיולנו הם מהטובים שיש בכל מקום. לא חסכנו והתמקמנו ללילה בלודג' המדהים במיקומו בפארק סימיאן – המהווה אתר מרכזי בטיול. המיניבוס בו מתנהל הטיול נוח, טוב וברמה תיירותית משביעת רצון .
  • סדר הביקורים באתרים ובשמורות עשוי להשתנות כתוצאה מאילוצים שונים.

         בברכת טיול נעים מצוות בריזה

>> הכנסו למגוון טיולים מאורגנים לאתיופיה