8 ימי טיול בדגש נופים וטבע

בולגריה מקבלת את התיירות מהמערב תוך מאמץ גדול להציג את מכמני התרבות המיוחדים לה: כפרים עם רעפי צפחה ובתי עץ ציוריים בתוך נופים פסטורליים, כנסיות גרגוריאניות וערים עתיקות. בטיול זה נבקר באתריה ונופיה של בולגריה, נכיר את התושבים ונטעם ממאכלי המטבח הידועים. הקומוניזם שחלף גם על מדינה זו גרם לכיעור בשולי הערים התעשייתיות, אבל שימר בצורה יוצאת דופן את האזורים הרחוקים ממרכזי השלטון. זה יהיה טיול שהוא חוויה אתנוגרפית ונופית.
הטיול ואופיו:
הטיול לא קשה פיזית, ומתאים ל"גיל השלישי", זהו מסלול המשלב נופי טבע בהם הרים גבוהים, יערות עד ירוקים ואגמי מים. בטיול צומצמו מקומות הלינה במידת האפשר ונקודת היציאה והסיום אחת היא: בבית המלון או הפנסיון שבעיירה.

מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 טיסה לסופיה, מנזר רילה - בנסקו

טיסת בוקר לסופיה, בירת בולגריה. אחרי הנחיתה נצא בנסיעה מסופיה ונכנס לליבו של רכס רילה המיוער. נבקר במנזר רילה, הגדול והחשוב במדינה, הממוקם בין הרים גבוהים וציוריים ומיוחד בארכיטקטורה הגריגוריאנית שלו. המנזר נבנה לזכרו של נזיר מתבודד בשם איוואן רילסקי לו נודעו תכונות ריפוי בחייו כמו גם במותו. ליד שרידיו הקדושים של הנזיר קבור גם המלך הבולגרי בוריס השלישי, שהציל רבים מיהודי בולגריה במלחמת העולם השניה. נמשיך בנסיעה לעבר בנסקו. העיירה שוכנת לרגלי רכס פירין, ומהוה מרכז חקלאי לכפרי האזור, ומרכז לגולשי סקי בחורף. ברחובותיה הצדדיים, נראה מידי פעם עגלונים עם עגלות מקרטעות, אם כי במרכזה יש אזור מסחרי תיירותי צבעוני וצנוע. לינה: בנסקו.

יום 2 יום טיול ברכס פירין

בבוקר ניסע לעיירה קרובה בשם דבריניסטה ממנה נעלה ברכבל ארוך (רכבל כיסאות דו-מושבי) לאתר הסקי שעל הרכס, המגיע לגובה של קרוב ל- 3000 מ' מעל פני הים. כאן נצא לטיול רגלי במסלול טבעתי, שיוקדש לו רוב היום. באזור הנמצא מעל קו היער; נופי אחו "אלפיניים" מלווים באגמים קטנים ותצפיות בלתי רגילות. נרד חזרה לדבריניסטה ונחזור לבנסקו. לינה: בנסקו.

יום 3 רכס רודופי וכפרי ההר

היום יוקדש לאחד האזורים היפים בבולגריה וגם השמור ביותר מבחינת נופי טבע. פסגות הגוש ההררי הגבוה הזה, הרודופי, מגיעות ברובן לסביבות 2000 מ' מעל פני הים. זהו אזור אטרקטיבי עבור אוהבי טבע מכל העולם, טיילים וסקרנים הבאים לראות משהו מאירופה של המאה ה- 18. עמקים תלולים חותרים בין השלוחות הגיריות, נחלים מפכים ומתפתחים לנהרות בירידה לעבר עמק פלובדיב צפונה, ונהר מריצה. בתוך נופים ירוקים אלה חבויים כפרים יהפהפיים שעדיין לא התפתחו לבניה מתועשת, ותושביהם שומרים על אורח החיים העתיק שלהם. לא בכדי הכריזה אונסק"ו על  15 אתרים באזור כאתרי שימור, הן כפריים והן אתרי טבע. נסייר בכפר קובצ'ביצ'ה, "כפר מוזיאון" ציורי, בו נראה ארכיטקטורה מקומית ייחודית. אווירה מקסימה של סימטאות צרות ומרוצפות, קירות אבן ולוחות שיסט אפרפרים (ציפחה), המכסים את הגגות. נמשיך לכפר ההררי לשטן המושך תיירים הבאים להתרשם מהבתים הישנים שנשתמרו בו מתקופת הרנסנס הבולגרי של המאות ה-18 וה-19. כיום שוחזרו במקום כ -15 בתים המשמרים את הרוח והאווירה של העבר. נמשיך וניסע בנופים הירוקים בעמק ויגודינה בערב נגיע לפמפורובו, עיירת הסקי של רכס הרודופי. ארוחת ערב ולינה: פמפורובו.

טבע בבולגריה
כנסייה אורתודוקסית בבולגריה
יום 4 פמפורובו - שירוקה לאקה - גלה - פמפורובו

לאחר ארוחת הבוקר ניסע אל שירוקה לאקה, כפר הררי עם ארכיטקטורה מקומית ייחודית: בנייה לגובה במדרון ההר באבן, עץ ובלוחות שיסט (ציפחה), עם גזוזטראות הנתמכות על עמודי עץ. היום נבקרגם במספר כפרים נוספים באזור, בינהם גלה, כפר קטנטן, שלפי האגדה נולד בו אורפאוס, אל למחצה, ראש למשוררים ולמוזיקאים של המיתולוגיה היוונית. ארוחת ערב ולינה: פמפורובו.

יום 5 פמפורובו - מנזר בשקובו - פלובדיב

נצא מפמפורובו וניסע אל מנזר בשקובו היפהפה, הנמזר השני בגודלו  בבולגריה, שלידו זורם נחל בינות לעצי דולב. בשעות הצהריים נגיע לעיר פלובדיב, המרתקת בערי בולגריה. פלובדיב בנויה על גדות נהר מריצה, והחל מתקופת השבטים התרקים ועד ימינו, לא פסח עליה אף צבא. ארוחת ערב במסעדה מקומית כולל מופע פולקלור. לינה: פלובדיב

יום 6 פלובדיב - סופיה

פלובדיב היא עיר תוססת וצבעונית ואנו נסייר בסימטאות העיר העתיקה של פלובדיב, נראה את הכנסיות ונבקר במוזיאון האתנוגרפי. לאחר הסיור נצא בנסיעה מפלובדיב לסופיה. לינה: סופיה.

נוף בבולגריה
כפר בולגריה
יום 7 סופיה

הבוקר נצא ליום טיול בסופיה, העיר הגדולה היושבת על אחד מיובלי הדנובה, שהפכה לבירת בולגריה עם הקמת הקיסרות הבולגרית השניה במאה ה-12. נבקר באתרי הכרך הגדול: בית הכנסת והמוזיאון שלצידו, הקתדרלה של אלכסנדר נייבסקי, הכיכרות המרכזיות, בנייני הציבור והשווקים המקומיים. לינה: סופיה.

יום 8 סופיה - תל אביב.

בשעות הבוקר ניסע לשדה התעופה לטיסה חזרה לנתב"ג.

תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים
המחיר כולל
  • טיסות בינלאומיות ת'א – סופיה  וחזרה
  • מסי נמל והיטלי דלק (נכון ליום פרסום ההצעה. מחיר הטיול יעודכן בהתאם לשינויים)
  • מדריך ישראלי מצוות בריזה כמפורט למעלה  
  • מדריכים מקומיים דוברי אנגלית כנדרש
  • רופא מלווה
  • לינה במלונות נבחרים בדרגת תיירות ראשונה וטובה
  • כלכלה חצי פנסיון
  • מופע פולקלור
  • דמי כניסה לכל האתרים כמפורט במסלול
  • תחבורה באוטובוס תיירים ממוזג
  • טיפים לנותני השרותים המקומיים בחו"ל
  • ערכות שמע אישיות
  • בקבוק מים למטייל ליום
  • פגישת קבוצה עם מדריך הטיול – כשבוע לפני היציאה
המחיר אינו כולל
  • ביטוח בריאות ומטען
  • הסעות בארץ
  • ארוחות שאינן כלולות
  • שתיה בארוחות המוזמנות (מלבד מים מירליים)
  • הוצאות בעלות אופי אישי

נא לוודא שהדרכון בתוקף לחצי שנה לפחות מיום הכניסה לכל מדינה.

דמי ביטול
  • 45-60  יום לפני היציאה לטיול –  200 יורו
  • 30-44  יום לפני היציאה לטיול –  495 יורו
  • 14-29 יום לפני היציאה לטיול –  750 יורו
  • 7-13 ימים לפני היציאה לטיול –  1050 יורו
  • פחות מ-7 ימים לפני היציאה לטיול – מלוא מחיר הטיול

( מניין הימים לפי ימי העבודה בארץ ימים א'-ה' (לא כולל ימי שישי ושבת, ערבי חג וימי חג)

רישום, תאריך גביה , דמי קדימה ואפשרויות תשלום

ההרשמה מתבצעת באמצעות טופס רישום המצורף לכל טיול. את טופס הרישום יש לשלוח למרכז ההזמנות בפקס או בדוא"ל (מהאתר ) ולוודא טלפונית שאכן הגיע. אין לראות במשלוח הטופס אישור להרשמה ללא אישור קבלתו בטלפון.
עם קליטת טופס הרישום תיגבה מקדמה על סך 200 יורו לאדם המהווה חלק ממחיר הטיול הסופי.
יתרת התשלום תיגבה עד 30 יום לפני היציאה לטיול (ללא הודעה מוקדמת).
(תנאי הביטול למעלה הם ההסכם בין המטיילים לחברה, ללא קשר לגובה המקדמה המשולמת עם קבלת טופס הרישום).
על טופס הרישום יצוין אופן התשלום המבוקש, מבין האפשרויות הבאות:

  • באמצעות כרטיס אשראי: עד 3 תשלומים שווים ללא ריבית. יש לציין את מס' הכרטיס לחיוב לרבות 3 הספרות שבגב הכרטיס .
  • בתשלום מזומן שקלי, מזומן מט"חי או בהעברה בנקאית בתשלום אחד. במקרים אלה יש לציין לביטחון בלבד את פרטי כרטיס האשראי על טופס הרישום – לרבות 3 הספרות בגב הכרטיס.  

הערה: אם לא יצוין על טופס הרישום אופן התשלום המבוקש, יחוייב כרטיס האשראי ב-3 תשלומים שווים ללא ריבית.

הבהרות

דמי הביטול יקוזזו מהתשלום שבוצע בפועל . כל החזר כספי המגיע למטייל בגין ביטול לא כולל הוצאות שכבר נעשו בגין הטיול (כגון ויזה ותשלומים לא חוזרים אחרים. ההחזר יעשה בערכי המט"ח ביום ההחזר, תוך 30 יום ממועד הביטול).
ביטול ייחשב ל"הודעה" בכתב בלבד (לרבות פקסימיליה) שתימסר במשרדי החברה ומועד הביטול ייחשב ביום מסירת ההודעה.
**
ביטול ייעשה ויכנס לתוקף אך ורק לאחר שליחת פקס עבור בריזה, למספר  03-5440055
   או מייל : info@breeza.co.il המאשר את ביטול הטיול .
מחובת הלקוח לבדוק האם התקבל הפקס או האי מייל לביטול !!
ביטוח ביטול נסיעה – טלפון אחד יכול לחסוך לך המון כסף !!!
אין היום שום ביטוח המכסה ביטול נסיעה חוץ מביטוח בריאות לנוסעים לחו"ל. מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". דרכנו אפשר לסדר ביטוח בריאות התקף מ-60 יום לפני תאריך היציאה לטיול. הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. התשלום בכל מקרה מחושב על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום הזמנת הביטוח מחברת הביטוח.
לתשומת לבך: מידע זה הוא לידיעה בלבד ואיננו בא במקום המידע המלא המפורט בפוליסת הביטוח.
כמו כן יש לזכור שבריזה אינה סוכנות ביטוח ובכל מקרה המגיע לכדי תביעה יש לפנות ישירות אל חברת הביטוח לפי מספר הטלפון  המופיע בפוליסה שבידיכם.
אל תדחה אפילו ביום !!! עם ההרשמה רכוש לך ביטוח בריאות לחו"ל !!! אחרת אתה חשוף לדמי ביטול ללא הגנה !!! ביטוח כזה אפשר לעשות גם במשרדנו.

מועד התשלום וכרטוס קבוצתי / עליות מחירים ברגע האחרון

כרטוס הקבוצה נעשה לאחר סגירת ההרשמה לטיול ולא במועד שליחת טופס ההרשמה. הכרטוס הקבוצתי הוא תנאי לקבלת מחיר קבוצתי לטיסות. הכרטוס מתבצע לכל אנשי הקבוצה יחד במועד הגביה של דמי הטיול הנקבע על ידי החברה ועל פי צרכי הטיול. במועד התשלום יקבע שער השקל מול שערי מט"ח ואין לשנותו בדיעבד. מחיריהם הסופיים של היטלי הדלק ומסי הנמל מעודכנים במועד הכרטוס הקבוצתי. בריזה מחליטה מראש אם לציין במסלול הטיול את מחיר מסי הנמל והדלק (בטיסות סדירות) עליהם התבסס תמחור הטיול, או לא לציין זאת. במקרים בהם חלה התייקרות ובעקבותיה תוספת למחיר, מתחייבת בריזה לתת הסבר לכך.

הטבות נוסע מתמיד בחברות התעופה

אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים  על ידי חברות התעופה ליעדים שונים. באחריות המטייל לבדוק מראש אפשרות קבלת הטבות לגבי טיול ספציפי.

מקומות ישיבה מוזמנים מראש ופיצול מהקבוצה

אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כירטוס קבוצתי, מראש. שלא כבכירטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות….
יש שני דברים שאפשר לעשות להמנע מפיצול זוגות בישיבה וכד':
1 –  להזמין באתר חברת התעופה הספציפית מקום ישיבה באינטרנט, אם יש אפשרות כזו בחברת
      התעופה, בדרך כלל החל מ-24 שעות לפני הטיסה.
2  – הושבה מוקדמת מ- 24 שעות לפני ההמראה כרוכה ברוב המקרים בתוספת תשלום.
      התוספת משתנה מחברת תעופה אחת לשניה, בכל מקרה בריזה אינה מממנת הושבה כזו !!!
3 –  בזמן קבלת כרטיס העליה למטוס לוודא בדסק עצמו שקיבלתם כרטיסים צמודים בישיבה, לא לוותר !!
פיצול הקבוצה: ברוב המקרים, פיצול מטיסות הקבוצה כרוך בתוספת תשלום (divide).

ציוות חדרים לטיול – חדר למטייל בודד

למטיילים המגיעים ללא בני/ בנות זוג ומבקשים לשהות בחדר זוגי עם מטייל נוסף ינתן פרק זמן סביר למציאת בן/ בת זוג על ידי החברה, אבל זכותו של מטייל לקבוע כתנאי את יציאתו לטיול במציאת  "פרטנר" לחדר הזוגי.
לחדר לבודד (סינגל ) יש תמיד עלות נוספת וברוב בתי המלון החדר הזה גם קטן מחדר זוגי . אין לבריזה כל התחיבות לתת חדר למטייל בודד שיהיה זהה לחדר זוגי.

חיסונים

על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה. אנא פנה ללשכות הבריאות המחוזיות באזור מגוריך:
ירושלים –  רח' יפו 86                  02-5314811
תל אביב – רח' הארבעה 12      03-5684606
חיפה –     רח' פל"ים 15 א' – קרית הממשלה04-8633111     
עפולה –   רח' ירושלים 4                04-6099002

לתשומת לבכם
  • בריזה אינה אחראית לשינויים בלוח הטיסות ותעדכן את מסלול הטיול בהתאם ככל האפשר מראש.
  • למדריך הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם.
  • הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה.
  • יתכן היפוך סדר הימים בטיול
  • המלונות, מסלולי הטיול ולוח הזמנים תוכננו בקפידה, אם כי לוח זמנים מתוכנן במקומות אלה עשוי להשתבש בשל דרכים משובשות וכד'.
  • עשינו את המיטב לבחירת מלונות נחמדים, המתאימים למסלול ולאווירת הטיול כולו. עם זאת על כל משתתף לדעת שרמת התיירות באזורי הכפר בבולגריה אינה רמה "מערבית".

בברכת טיול נעים מצוות בריזה

צפו >> טיולים מאורגנים לבולגריה