מקסיקו וגואטמלה בדגש חגי דצמבר

אגדות, סיפורי מסעות, אינדיאנים עטויי נוצות, בהלה לזהב היקר, נשים אקזוטיות, ג'ונגלים עבותים ומה עוד שכחנו?  כל אלה מלווים את החלום האקזוטי האופף את מרכז אמריקה.
את הפנטזיה הזו אפשר להפוך, בקלות, למציאות של טיול מהנה ונוח, עם כל הפינוקים שמציעה מרכז אמריקה. לצד אתרי העבר החבויים בנבכי ג'ונגלים חיה תרבות עכשווית צבעונית, של אינדיאנים וצאצאי הכובשים הספרדיים מהמאות הקודמות. יש כאן ערים קולוניאליות, מוזיקה מיוחדת, מאכלים אקזוטיים ונופי טבע המשלבים ג'ונגלים, הרי געש וחופים יפהפיים. טיול שהוא חווית חיים, בתקופה מיוחדת במינה, חודש דצמבר. בחגיגות השונות במהלך החודש בא לידי ביטוי השילוב שעדיין חי במדינות אלו בין האמונות המקומיות ובין הדת הקתולית. נשתתף ונצפה בחגיגות במקסיקו סיטי, בצ'יצ'יקסטננגו ובליוינגסטון.

מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 טיסה למקסיקו סיטי (Mexico City)

ניפגש בנתב"ג ונטוס דרך אירופה אל מקסיקו סיטי, בירתה של מקסיקו והעיר הגדולה והמאוכלסת ביותר ביבשת אמריקה. מפגש עם נציגנו במקום והעברה למלון במרכז העיר.
לינה: מקסיקו  סיטי

יום 2 מקסיקו סיטי - חגיגות מריה מגוודלופה - טיאוטיהואקאן

בירת מקסיקו מהווה את המרכז הכלכלי והתרבותי של המדינה ונבנתה על חורבות הבירה האצטקית הקדומה. לאחר ארוחת הבוקר נצא לבקר בבזיליקה של הבתולה גוודלופ, כנסייה מודרנית המוקדשת לקדושה הפטרונית של מקסיקו שהיום הוא יום חגה. נצפה באלפי האנשים המכבדים את הקדושה על ידי התקדמות אל עבר המזבח כשהם על בירכיהם. נמשיך אל אתר טיאוטיהואקאן (Teotihuacan): "עיר האלים", מקום שהיה בעבר, לפני בוא הכובשים הספרדיים, הכרך הענק בכל אמריקה. מלבד "נחש הנוצות " נוכל לצפות  (ואולי גם לטפס… ) על פירמידות שנבנו לפולחן השמש והירח. ונשוב למרכז העיר לביקר בכיכר שלוש התרבויות המשמרת את שלוש התרבויות הגדולות עליהן צמחה התרבות המקסיקנית: התרבות האצטקית, הקולוניאליזם הספרדי ומבנים מודרניים של היום.
לינה: מקסיקו  סיטי

יום 3 מקסיקו סיטי

היום נבקר במוזיאון דולורס אולמדו, בביתה של הציירת פרידה קאלו ובאוניברסיטה הגדולה של מקסיקו סיטי שבה בניינים רבים שהם פנינות ארכיטקטוניות. נמשיך אל רובע סוצ'ימילקו (( Xochimilco ונשוט בין "הגנים הצפים" בסירה מיוחדת. נאכל ארוחת ערב ונחזור לעיר למלוננו.
בערב – נצא לכיכר גריבלדי (Plaza Garibaldi) למיפגש היכרות עם שירת ה"מאריאצ'יס".
לינה: מקסיקו סיטי

מקסיקו סיטי
מקסיקו סיטי
יום 4 מקסיקו סיטי - ביקור בעיר

היום נמשיך את ביקורנו בעיר. נבקר במוזיאון האנתרופולוגי היחיד במינו והידוע של העיר ולאחר מכן נבקר ברבעים הדרומיים של העיר הגדולה כולל ביקור בכנסיית סאן חסינטו וארמון הנשיא.( אם פתוח)
לינה: מקסיקו  סיטי

יום 5 מקסיקו סיטי –פלנקה

בבוקר נצא נצא לצפות במופע בלט,.נמשיך לשדה התעופה כדי לטוס לויה הרמוסה ((Villa Hermosa. לאחר הנחיתה  נמשיך בנסיעה לפלנקה (Palenque) בה נלון.
לינה: פלנקה

יום 6 פלנקה – אגואה אזול - סן קריסטובל

לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה  לביקור באתר פלנקה המשמר מתחם ענק של מקדשים ואתרי פולחן של תרבות המאיה שנחפרו מתוך הג'ונגל למן המאה ה- 18 . נערוך ביקור מקיף בשרידי העיר,
מכאן נמשיך לביקור ב שמורת המפלים הנהדרת אגוה אזול (Agua Azul), בה שרשרת של אגמים בצבע טורקיז נשפכים האחד לתוך השני ברשת של מפלים שונים בגובהם ויוצרים מראה נדיר ביופיו. נחצה בנסיעה את מדינת צ'יאפס, בה ריכוז גדול של ילידים. נטפס באוטובוס לרכס הסיירה מאדרה לעיר הקולוניאלית סן קריסטובל אליה נגיע בשעות אחר-הצהריים המאוחרות.
לינה: סן קריסטובל

יום 7 סן קריסטובל – סן חואן צ'מולה – קניון סומידרו

סן קריסטובל בנויה בסגנון ספרדי, עשירה בשווקי אומנות עממית. יש בה אוכלוסיה הנחשבת לקרובה ביותר לבני המאיה, ובפולחניהם הנוצריים אפשר לזהות יסודות פולקלוריסטיים קדומים.
מסביבה מתגוררים כפריים, המשמרים בתרבותם את המסורות של בני המאיה. היום נבקר בסאן חואן צ'מולה((Chamula ונתמקד בטקסים אלה.. נמשיך בנסיעה לקניון סומידרו (Sumidero Canyon ) כדי לשוט בו ולהתרשם מעושר החי והצומח (תנינים, דיות ) הנמצאים בין המצוקים המתנשאים לגובה של כ- 1000 מ' מעלינו. נשוב לסן קריסטובל (San Cristobal  )
לינה: סן קריסטובל

שוק סן קריסטובל
שוק סן קריסטובל
יום 8 המעבר לגואטמלה

לאחר ארוחת הבוקר נצא למעבר הגבול אל גוואטמלה. לאחר החצייה ניסע בנופים פסטורליים, נגיע לעיר המחוז קצלטננגו (Quezaltenango), העיר השנייה בגודלה בגואטמלה המהווה מוקד ללימודי ספרדית ובסיס ליציאה לטרקים בסביבה.
לינה: קצלטננגו

יום 9 אלמולונגה – זוניל – פנחצ'ל

אנחנו נמצאים בליבו של האזור הידוע כ"גן הירק" של גואטמלה. לאחר ארוחת הבוקר נצא אל העיירה הקטנה אלמולונגה, הידועה בימי שוק הירקות המרהיב שלה. נמשיך בדרך היפה, בין כפרים ושדות ונעצור גם בכפר זוניל. נבקר בעיירה סן אנדרס קצ'ול, שם נבנתה הכנסיה הראשונה במרכז אמריקה, העומדת על תילה עד היום. אחר הצהריים נגיע אל אגם אטיטלן.
לינה: פנחצ'ל

יום 10 אגם אטיטלן

אגם אטיטלן שוכן בין שלושה הרי געש מרשימים ונחשב למקום בריאת העולם באמונת המאיה. סביב האגם משובצים כפרים בהם חיים אינדיאנים בני המאיה-קיצ'ה, קקצ'יקל וצ'וטוהיל. לכל כפר דגם לבוש מיוחד משלו. נשוט על האגם ונבקר בכפר סנטיאגו דה אטיטלן ובמקדש ביתי המאכלס את "מש'ימון" – ספק אל, ספק גנגסטר העומד במוקד פולחן מקומי. נמשיך לביקור בכפרים נוספים על שפת האגם ובעיירה פנאחאצ'ל. עם תום הסיור ניסע אל מלוננו שליד האגם. לינה: אטיטלן

גואטמלה
גואטמלה מקסיקו 2011
יום 11 צ'יצ'יקסטננגו -אנטיגואה

העיירה צ'יצ'יקסטננגו (Chichicastanengo ) השוכנת בין הרים, מנומנמת מרבית ימי השבוע אבל לובשת חג ביום חשוב זה המוקדש לקדוש החשוב של המקום. העיירה הופכת למרכז תוסס וסואן של פולחן נוצרי משולב בפולחן פגאני. נבקר בכנסייה המהווה מוקד לפולחנים נוצריים-אנימיסטיים ונעלה אל פסקואל-אבאח – אתר מאיה קטן שעדיין נערכים בו טקסים שמאנים. נצפה בחגיגות ונתערב בין החוגגים.
לינה: צ'יצ'יקסטננגו

יום 12 צ'יצ'יקסטננגו -אנטיגואה

השכם בבוקר נוכל לראות את בני המאיה יורדים מכפריהם שבערים ומתחילים להקים את השוק, אחד הידועים ביותר באמריקה הלטינית. עם תום הביקור בשוק המרהיב ניסע אל אנטיגואה. בירתה העתיקה של גוואטמלה – אנטיגואה, נהרסה כליל ברעש אדמה בשנת 1773, ואת תוצאות ההרס ניתן לראות בה עד ימנו. לינה: אנטיגואה

יום 13 אנטיגואה

היום יוקדש לאנטיגואה היפה, נצא לביקורים בכמה ממוקדי העניין שבה. נסקור את הכיכר הגדולה והיפה של העיר, על בניני הציבור המפוארים שלה, בתי הקפה והמסעדות בהם בורכה העיר
לינה: אנטיגואה.

 

יום 14 אנטיגואה – קיריגואה - ליוינגסטון והחוף הקריבי - חגיגות הכריסמס בליוינגסטון

ניסע לאתר החשוב של המאיה הנקרא קיריגואה (Quirigua ), השני בחשיבותו בגואטמלה, וידוע בסטלות העצומות שלו. לאחר מכן ניסע לפורטו באריו (Porto Barrio ) שלחוף הקאריבי, משם נחצה בשייט את המפרץ הירוק לעבר לוינגסטון: במקום יש קהילה מיוחדת ממוצא אפריקני, לה תרבות ומוזיקה מהמיוחדות במרכז אמריקה. לכבוד חגיגות הכריסמס יוצאת העיירה המנומנמת מכליה, ואנחנו נשתתף בחגיגה, כולל ארוחת ערב חגיגית.
לינה: ליוינגסטון

מקסיקו
קנקון
יום 15 דרך הג'ונגל לשמורת טיקאל

נשוט בבוקר דרך ריו דולסה ("הנהר המתוק") לאגם איזבל, נבקר במצודת סן פליפה ששמרה על פתח הנהר משודדי ים ולאחר מכן נמשיך צפונה בנסיעה בדרך היותר פראית בה נעבור בטיולנו. נעבור בג'ונגלים עבותים, שרק את שרידיהם ראינו עד כה ובסיומו של היום נגיע לפלורס, העיירה הסמוכה לטיקאל.
לינה: פלורס

יום 16 פלורס - טיקאל – גואטמלה סיטי

את היום נקדיש  לטיקאל (Tikal), אתר המאיה המפורסם ביותר החבוי בלב הג'ונגלים. נקדיש יום שלם כולל הכרות עם הג'ונגל בו הוא חבוי. הפירמידות הענקיות מוקפות בג'ונגל עשיר בבעלי חיים כפי שרק מרכז אמריקה יכולה להציע, ג'ונגל המשתנה בין בוקר לערב. הסיור כולל ארוחת צהריים. בתום הסיור נטוס לגוואטמלה סיטי ללינה.
לינה: גואטמלה סיטי

יום 17 גואטמלה סיטי – אירופה

בהתאם לשעות הטיסה נצא  לשדה התעופה לטיסה לאירופה.

יום 18 אירופה – נתב"ג

נחיתה באירופה  והמשך בטיסה לנתב"ג בהתאם לשעות הטיסה ( הגעה לארץ לפנות בוקר)

** ייתכן שינוי בסדר הביקורים בהתאם לתנאים בשטח.***

מקדש טיקאל
לגונה במקסיקו
תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים
מחיר כולל:
  • טיסות בי"ל דרך יעד ביניים: ת"א–מקסיקו סיטי / גואטמלה סיטי– ת"א
  • מיסי נמל בי"ל (נכון ליום הפרסום המחיר עשוי להשתנות)
  • טיסות פנים בהתאם לתוכנית
  • תחבורה: אוטובוס תיירים נוח וממוזג
  • לינה: מלונות מדרגה ראשונה, בלוינגסטון הטוב שבנמצא.
  • כלכלה: חצי פנסיון במלונות / מסעדות מקומיות. ועוד ארוחת צהרים בטיקאל.
  • מופע פולקלור
  • בקבוק מים לאדם ליום
  • טיפים לנותני השירותים המקומיים
  • מדריך ישראלי בכיר מצוות בריזה
  • מדריכים מקומיים דוברי אנגלית
המחיר לא כולל
  • מיסי נמל ויציאה המשולמים במקום במזומן (בין גואטמלה למקסיקו, יציאה ממקסיקו).
  • ביטוח בריאות ומטען – חובה על כל נוסע לרכוש ביטוח
  • ארוחות שלא הוזכרו
  • שתיה בארוחות הכלולות
  • הוצאות אישיות כגון כביסה
תנאי רישום וביטולים

הרישום יתבצע  באמצעות טופס רישום שיישלח למשרדנו. יש לודא טלפונית שאכן הוא הגיע.

דמי ביטול שרותי קרקע

למבטל בין 60 יום ועד 45 יום לפני היציאה  יהיו דמי הביטול 450 דולר
למבטל בין 30 יום ועד 14 ימים לפני יציאה יהיו דמי הביטול 1500 דולר
למבטל בין 13 ימים ועד 7 ימים לפני יציאה יהיו דמי הביטול 4000 דולר
למבטל בין 6 ימים ועד יום היציאה יהיו דמי הביטול מלאים

  • מניין הימים לפי מנין ימי העבודה בארץ
לשימת לב המזמין

כי המדובר במוצר פרימיום וייחודי הכרוך בהשקעה והתאמה ללקוח, כאשר הזמנה מסוג זה אינה מבוצעת במכר מרחוק על פי שיווק אינטרנטי או דומה לכך. יש לשים לב לתנאי הביטול הנקבעים בהתאם לספקי השירות השונים, כמו כן, כל ביצוע הזמנה מחייב אישור הלקוח מראש והסכמתו כי קרא מלא התנאים לרבות העובדה, כי עסקאות מסוג זה אינן מבוצעות באינטרנט, אלא באישור פרונטלי של הלקוח (לא מכר מרחוק), על כל ביצוע הזמנה מסוג זה יחולו הוראות חוק הגנת הצרכן בתנאים המתאימים.

הבהרות לגבי ביטולים

דמי הביטול יקוזזו מהתשלום שבוצע בפועל. כל החזר כספי המגיע למטייל בגין ביטול יעשה בערכי המט"ח ביום ההחזר, תוך 30 יום ממועד הביטול (ביטול ייחשב ל"הודעה" בכתב בלבד) לרבות מייל או פקסימיליה שתימסר במשרדי החברה ומועד הביטול ייחשב יום מסירת ההודעה.
מחובת הלקוח לבדוק האם התקבל הפקס או האי מייל לביטול!!
על הלקוח/ה לבחור את מדיניות הביטול המתאימה לו/לה מבין שתי החלופות הבאות:
הסבר על תנאי ביטול:
על הלקוח לבחור את מחיר הטיול (מופיע למעלה), בהתאם למדיניות הביטול המתאימה לו. נא לסמן את החלופה הנבחרת בטופס ההרשמה.
חלופה א – החלופה הזולה יותר – מחיר טיול בהתאם למדיניות ביטול של נותני שירותי הקרקע (בתי מלון, תחבורה, כניסות, טיסות פנים, ארוחות).
מחוץ לישראל: לפי המפורט למעלה כולל דמי הביטול של חברות תעופה.
במקרה של ביטול הטיול ביוזמנת הנוסע, מכל סיבה שהיא, יחולו דמי ביטול מצטברים לפי הפירוט הבא:

דמי ביטול

כפי שמופיעים בגוף הטיול נכונים לאופציה א' (כנ"ל)
הגדרות: ימי עבודה: ימים א'- ה', לא כולל חגים: ערך שירותי קרקע: מחיר הטיול
חישוב דמי הביטול ייעשה מרגע קבלת הודעה בכתב במשרדי בריזה. ניתן לשלוח הודעת ביטול במייל או בפקס. החזר כספי יתבצע באותו מטבע ואופן תשלום: מזומן, ביטול עסקה בכרטיס אשראי וכד'.
חלופה ב – יקרה יותר – תוספת של 7% למחיר הטיול ולסכומי דמי הביטול כפישהם מופיעים בגוף התכנית בחלופה א' למעלה
חלופה זו מקנה זכות ביטול בהתאם להוראות לחוק הגנת הצרכן תשמ"א – 1981 ותקנותיו:

  1. ע"פ חלופה זו, הלקוח רשאי לבטל את הרשמתו לטיול בתוך ארבעה עשר ימים מיום הרשמתו לטיול ובלבד שמועד ביטול ההרשמה יעלה על שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד הטיול.
  2. ע"פ חלופה זו, לקוח שהינו אזרח ותיק (מי שמלאו לו 65 שנים וימציא תעודת אזרח ותיק) או "אדם עם מוגבלות" – כהגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות או "עולה חדש" – רשאי לבטל את הרשמתו לטיל בתוך ארבעה חודשים מיום הרשמתו לטיול ובלבד שמועד ביטול הרשמה יעלה על שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד הטיול.
  3. ע"פ חלופה זו, במקרה של ביטול ההרשמה לטיול, בריזה תחזיר ללקוח בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול את הסכום שהלקוח שילם על הטיול, בקיזוז דמי ביטול בשיעור שלא יעלה על 5% ממחיר הטיול או 100 שקלים חדשים לאדם, לפי הנמוך מבניהם.

ביטוח בריאות לנוסע לחו"ל הוא גם ביטוח ביטול נסיעה מטעמי בריאות
מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". דרכנו אפשר לרכוש ביטוח בריאות התקף מיום רכישת הפוליסה (אפילו שנה לפניע היציאה) ועד יום לפני תאריך היציאה לטיול. הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. מחיר הביטוח מחושב בכל מקרה על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום רכישת הביטוח מחברת הביטוח.
לתשומך לבך: מידע זה הוא לידיעה בלבד ואיננו בא במקום המידע ה מלא המפורט בפוליסת הביטוח.
כמו כן יש לזכור שבריזה אינה סוכנות ביטוח ובכל מקרה המגיע לכדי תביעה יש לפנות ישירות אל חבר הביטוח לפי מספר הטלפון המופיע בפוליסה שבידיכם.

אופן ותנאי תשלום בטיולי בריזה

התשלום יתבצע באמצעות טופס הרישום, שישלח אליכם בעקבות פנייתכם להרשמה לטיול. בטופס יצוין אופן התשלום המבוקש, מבין האפשרויות הבאות:
באמצעות כרטיס אשראי: עד 3 תשלומים שווים ללא ריבית.  יש לציין את מס' הכרטיס לחיוב לרבות 3 הספרות שבגב הכרטיס .
בתשלום בהעברה בנקאית בתשלום אחד. במקרים אלה יש לציין לביטחון בלבד את פרטי כרטיס האשראי על טופס הרישום – לרבות 3 הספרות בגב הכרטיס.  הערה: אם לא יצוין על טופס הרישום אופן התשלום המבוקש, יחוייב כרטיס האשראי ב-3 תשלומים שווים ללא ריבית.
קבלות: חברת בריזה מתנהלת בתוך קבוצת מונה טורס והקבלות יישאו את שם חברת האם קבלה ממוחשבת  תישלח אליכם במייל או בדואר.

מועד התשלום וכרטוס קבוצתי / עליות מחירים ברגע האחרון

כרטוס הקבוצה נעשה לאחר סגירת ההרשמה לטיול ולא במועד שליחת טופס ההרשמה. הכרטוס הקבוצתי הוא תנאי לקבלת מחיר קבוצתי לטיסות. הכרטוס מתבצע לכל אנשי הקבוצה יחד במועד הגביה של דמי הטיול הנקבע על ידי החברה ועל פי צרכי הטיול. במועד התשלום יקבע שער השקל מול שערי מט"ח ואין לשנותו בדיעבד. מחיריהם הסופיים של היטלי הדלק ומסי הנמל מעודכנים במועד הכרטוס הקבוצתי. בריזה מחליטה מראש אם לציין במסלול הטיול את מחיר מסי הנמל והדלק (בטיסות סדירות) עליהם התבסס תמחור הטיול, או לא לציין זאת. במקרים בהם חלה התייקרות ובעקבותיה תוספת למחיר, מתחייבת בריזה לתת הסבר לכך.

מקומות ישיבה מוזמנים מראש ופיצול מהקבוצה

אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כירטוס קבוצתי, מראש. שלא כבכירטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות….
יש שני דברים שאפשר לעשות להמנע מפיצול זוגות בישיבה וכד':
1 –  להזמין באתר חברת התעופה הספציפית מקום ישיבה באינטרנט, אם יש אפשרות כזו בחברת התעופה, בדרך כלל החל מ-24 שעות לפני הטיסה.
2  –  הושבה מוקדמת מ- 24 שעות לפני ההמראה כרוכה ברוב המקרים בתוספת תשלום.
התוספת משתנה מחברת תעופה אחת לשניה, בכל מקרה בריזה אינה מממנת הושבה כזו !!!
3 –  בזמן קבלת כרטיס העליה למטוס לוודא בדסק עצמו שקיבלתם כרטיסים צמודים בישיבה, לא לוותר !!
פיצול הקבוצה: ברוב המקרים, פיצול מטיסות הקבוצה כרוך בתוספת תשלום (divide)

הטבות נוסע מתמיד בחברות התעופה

 

אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים  על ידי חברות התעופה ליעדים שונים. באחריות המטייל לבדוק מראש אפשרות קבלת הטבות לגבי טיול ספציפי.

ציוות חדרים לטיול – חדר למטייל בודד
למטיילים המגיעים ללא בני/ בנות זוג ומבקשים לשהות בחדר זוגי עם מטייל נוסף ינתן פרק זמן סביר למציאת בן/ בת זוג על ידי החברה, אבל זכותו של מטייל לקבוע כתנאי את יציאתו לטיול במציאת  "פרטנר" לחדר הזוגי.
לחדר לבודד (סינגל ) יש תמיד עלות נוספת וברוב בתי המלון החדר הזה גם קטן מחדר זוגי . אין לבריזה כל התחיבות לתת חדר למטייל בודד שיהיה זהה לחדר זוגי.
חיסונים
על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה. אנא פנה ללשכות הבריאות המחוזיות באזור מגוריך:
טלפון כלל ארצי:  *5400

לתשומת לבכם
  • בריזה אינה אחראית לשינויים בלוח הטיסות ותעדכן את מסלול הטיול בהתאם ככל האפשר מראש.
  • למדריך הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם.
  • הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה.

    >> הכנסו למגוון טיולים מאורגנים לחו"ל