אטרקציות במרוקו שחייבים להכיר

16.09.2018 | מערכת בריזה

טיול למרוקו לוקח את המטיילים אל החלק המערבי של צפון אפריקה "המגרב" כפי שקרויה המדינה המאכלסת שבטים, בני דתות  שונות ועמים שונים. למרוקו יש נוף אקזוטי וצבעוני שחרוטים בו התרבויות העתיקות שעברו בה מאז הברברים ועד השבטים המדבריים החיים בה היום. טיול למרוקו היא חוויה קדומה ויוצאת דופן, אבל יש בה גם כמה אטרקציות שאסור בשום פנים ואופן לפספס. היא שילוב של תרבות מוסלמית, צרפתית וים תיכונית והצבע של מרוקו זה הצבעים העזים של השמיים על מדבר סהרה.

המאוזוליאום ברבאט

רבאט היא עיר הבירה בה מתגורר מלך מרוקו. סיור במקום מפגיש את המטיילים עם המזוליאום ושרידי מסגד חסאן. המזוליאום הוא מקום קבורתם של מלכים, הסולטנים המלך מוחמד החמישי, חסן השני והנסיך עבדאללה. זהו מקום אנדולוסי מפואר המצופה בשיש ומעוטר בפסוקים מן הקוראן. המבנה מכיל את תמצית האומנויות המסורתיות המרוקאניות כמו שיש, טיח (סטוקו), עבודה בעץ, ברונזה ועוד. הכניסה היא למרפסת ממנה ניתן להשקיף על הקברים.

ביקור בקזבלנקה הוא הכניסה למרוקו. היא הגדולה בעריה והיא מהווה שילוב יוצא דופן בין מודרניזציה קוסמופוליטית, לבין אדריכלות של מבני אר-דקו , טיילת שוקקת, חיי לילה סועדים אבל גם את מסגד חסן השני, הגדול והמפואר בעולם. בקזבלנקה גם בית כנסת ראשי "בית אל" שהוקם לכבודה של הקהילה היהודית המפוארת שהייתה במקום בשנות ה-20.

העיר פס. עמק הטודרה  

לעיר פס חומות ובתוכן השתמרו בצורה יוצאת דופן שרידיה של העיר המפוארת. ברובע העתיק, סמטאות פתלתלות, שווקים צבעוניים המאכלסים

בעלי מלאכה שונים, ושוק הבורסקאים. יש במקום מבני דת חשובים וכן מדראסות, מקומות לימוד של הקוראן. מפס ימשיכו המטיילים אל גבול הסהרה, דרך קניון הזיז שהיה עד למסעות הכיבוש ההיסטוריים עד אל רשידיה. אזור תפילאלת עם אזורים נרחבים של נאות מדבר ובהמשכן, חולות המדבר הנודדים. בעמק הטודרה הסמוך נחשפות קסבות ציוריות, ועמק המסתיים בקניון הדאדס. בהמשך נבקר בעיר המדברית בומלן.

מסגד חסן השני – אטרקציה תיירותית מרהיבה

מרחבי המדבר הקסומים של סהרה מהווים תפאורה מושלמת לסרטים המצולמים בה כמו יהלום הנילוס, גלדיאטור ועוד. במעבר הערים טיזנטיצ'ה נופים אלפיניים ומשם עולים להרי האטלס ומהם מגיעים למרקש. זוהי עיר ססגונית וקסומה שכל בתיה צבועים בגוונים של ורוד וחום. אל תפספסו את מסגן חסן השני ואת ארמון הבאהיה. זהו המסגד הגדול ביותר במרוקו והיחידי שחלקו בנוי מעל הים. החלו לבנות אותו ב-1986 והוא הושלם לכבוד יום הולדתו של מלך מרוקו חסן השני. זהו מקום עוצר נשימה עתיר קישוטים אקזוטיים מהתרבות האנדלוסית, המרוקנית והצרפתית. מומלץ לבקר שם בערב עת מדליקים את התאורה המיוחדת וקרן הלייזר המאירה לכיוון מכה, מקום קבורתו של הנביא מוחמד. זהו מראה מסעיר, כמעט קדוש החושף את תרבות מרקו ושרידיה המפוארים.