טיול במרוקו – מרקש העיר הקסומה

23.02.2020 | מערכת בריזה

מרקש מרוקו הפכה לאחד מהיעדים הפופלאריים בשנים האחרונות, בשל האקזוטיות שלה, הנוף המהפנט של הרי האטלס, החופים הנהדרים של האוקיינוס האטלנטי ומדבר סהרה המדהים. אין ספק שזהו יעד מרתק לטיולים, עם שילוב מנצח של שווקים אקזוטיים, ערים עתיקות ונופים מגוונים להפליא. ואם כבר מרוקו, אז ביקור במרקש הקסומה הוא בגדר חובה לכל תייר במרוקו, מרקש מרוקו נחשבת לעיר היפה והמרתקת ביותר במרוקו.

אטרקציות חובה במרקש, העיר האדומה

מרקש מרוקו, העיר האדומה, נחשבת לפנינת היופי במרוקו, ולעיר מרתקת וקסומה השופעת בשווקים מדליקים, ארמונות מרהיבים, גנים יפייפיים ומסגדים מרשימים. מרקש מכונה "העיר האדומה" בשל צבע האדמה (האדומה) המאפיין את הבנייה בעיר.

ואם כבר נחתתם במרקש מרוקו, העיר הקסומה של מרוקו, אז כדאי לכם לבקר בכיכר ג'מה אל-פנה, כיכר "התכנסות מתים", מקור השם נעוץ במנהג העברשבו נהגו להציג את ראשיהם הכרותים שלמורדים שסרחו כנגד השלטון. הכיכר ענקית ומהפנטת, מהווה את לב ליבה של העיר העתיקה, בשעות הערב הופכת הכיכר לאבן שואבת לתיירים. בכיכר תהנום מגוון רחב של הופעות ריקודים, מגדי עתידות, מוזיקאים, מופעי אקרובטיקה ועוד. הכיכר, מוקפת במסעדות ובתי קפה וגובלת בשוק האוכל של מרקש, שבו מוכרים הכל מכל.

עוד מקום חובה לטיול במרקש מרוקו הוא מגדל הצריח קאוטיביה, מגדל מהמאה ה- 12, אחת מנקודות הציון החשובות של העיר. הצריח נראה למרחקים כך שאין סיכוי שתפספסו אותו. הכניסה למסגד היא למוסלמים בלבד, כך שלא בטוח שתוכלו להיכנס, אבל תוכלו לטייל בגנים המקסימים מסביב למגדל.

עוד אתר מרהיב לטיול במרקש מרוקו הוא מדרסה בן יוסף, בית ספר לאיסלם הבנוי סביב מערכת של חצרות פנימיות, מקושט באריחי קרמיקה, גילופי עץ וסיתותי אבן. מתחם עוצר נשימה, מרהיב ביופיו המעיד על ארכיטקטורה ייחודית מעוררת פליאה.

ארמון באהיה, הממוקם בעיר העתיקה של מרקש, מהווה ייצוג אותנטי לאדריכלות במרקש בפרט ובמרוקו בכלל, הארמון מציג חיפויי פסיפס,תקרת עץ מגולפת, עבודות שיש ואריחים מעוטרים. הארמון בנוי בסגנון אנדלוסי, והוא הוקם במאה ה-19 על ידי שליט מרקש בזמנו, הוואזיר אחמד בן מוסא, שהתגורר בו עם נשותיו ופילגשיו. כיום, משפחת המלוכה מתגוררת במרבית שטחו.

קברי שושלת סעדיאן, במתחם תמצאו קברים סעודיים שנבנו במאה ה 16 על ידי הסולטן אחמד אל מנסור. העיצוב הארכיטקטוני מהמם ביופיו ומעיד על העושר הרב בחיי השושלת. שנים רבות לא ידעו על קיומם של הקברים, והם התגלו לפני כמאה שנה.

וכמובן איך לא, אמרתם מרקש, אמרתם שווקים, שוק האוכל, ג'מה אל פנה, שוק חנויות מיוחדות ואותנטיות,פתוח במשך רוב שעות היום והלילה. בשוק זה תהנו ממאכלים מיוחדים וטריים, שישאירו רושם על כל חובביי הקולינריה שבינינו. שוק באב דוקאלה, סימטאות מתפתלות המובילות לשוק הומה אדם ותוסס המשרה על תיירים במרקש אווירת בזאר מרוקאית קסומה.