ארמניה, אחת משלושת ארצות הקווקז, היושבות על שני רכסי הקווקז – הגבוה והנמוך. כמו גאורגיה ואזרבייג'ן, ארמניה ישבה על הדרכים החשובות אל המזרח, ודרכה עברה דרך המשי האגדית. זו היא צומת דרכים בין יבשות אירופה לאסיה, אשר מתקיים בה קשר תרבותי בין מזרח למערב – הבא לידי ביטוי בשווקים, באוכל, באורנומנטיקה (עיטור) האמנותית וגם בנצרות המאוד מיוחדת שלה.
ארמניה רק מתעוררת לאחר תרדמה של עשרות שנים תחת שלטון סובייטי, והיא מאפשרת לנו מפגש מרתק עם נופי הקווקז, המורשת ההיסטורית והתרבות העכשוית של האזור – מפגש עם האותנטי והמתחדש לאט לאט. בטיולנו נבקר בכנסיות ובמנזרים של הנצרות הארמנית, נכיר כפרים ועיירות מקומיים ומסורתיים, עם נופי בזלת יחודיים והרים נישאים, נהרות שוצפים ואגמים אלפיניים כחולים ושקופים וקניונים מרשימים, אשר בשילוב עם מאכלים טעימים ואווירה חמה ומסבירת פנים הם מתכון מושלם לחוויה מדהימה.

הערה בנוגע למסלול הטיול:
אמנם הטיול מרובה במנזרים וכנסיות, שמרביתם נמצאים על גבעה, משקיפים על הנוף הנפלא, אבל כדי לאזן מעט את ריבוי המנזרים וכדי לחוש גם את מה שיש בנופי הקווקז התיכון להציע, שילבנו טיולים רגליים קלים בימים השישי והשביעי של הטיול.

מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 טיסות ת"א - ירוואן

טיסת ערב ישירה לירוואן בירת ארמניה והעברה למלון בעיר וארוחת ערב במלון.

יום 2 ירוואן הבירה היפה ומרוצפת הפסלים - והותיקן הארמני

נקדיש את היום לאתרי ירוואן הבירה: נלך מכיכר הרפובליקה, העטופה במוזיאון ההיסטורי ובמבני הממשל אל כיכר האופרה וממנה אל מכיכר המפל (Cascades) – מעין מוזיאון לאמנות עכשוית, המהדהדת את האמנות הקווקזית המסורתית ומכיל אוסף פיסול מודרני מהחשובים בעולם. נמשיך אל אתר ההנצחה לשואה הארמנית, אשר ממוקם על גבעה מעל הנהר, ומתעד את סיפור הטבח שנערך בעם הארמני מהעשור האחרון של המאה ה-19 עד סוף מלחמת העולם ה-1.
נצפה על פסל 'אמא ארמניה', אשר ניצב בפארק הניצחון ומשקיף על העיר כולה.
אם יותיר הזמן, ניסע לאיצ'מיאדזין (Etchmiadzin ), העיר הקדושה, הותיקן של הנצרות הארמנית, מקום מושבו של הפטריארך הנוכחי הארמני. נסייר בכנסייה בת המאה ה- 7 הנחשבת לדוגמה המייצגת את הארכיטקטורה הקדומה של ארמניה בעבר הקדום. הכנסיה היא אחד מאתרי המורשת של אונסק"ו. ארוחת ערב במסעדה מקומית ולינה בירוואן.

יום 3 מערב ארמניה - הר ארגטס הגבוה בהרי ארמניה, והמצודות והכפרים שסביבו

נצא לפארק האלפא בית ולאחר היכרות מעמיקה קצת יותר עם הכתב הארמני הייחודי, המיוצג באמצעות 36 סטלות, נצא בנסיעה מערבה אל עבר הר ארגטס (4,090 מטרים מעל פני הים). בדרכנו נעבור דרך כפרי הרועים היאזידיים, קהילה יחודית שמוצאה מכורדיסטאן, הפזורים במורדות ההר ונפגוש את אנשי האזור. נעפיל אל האגם האלפיני קארי, הממוקם באחת מפסגותיו (מותנה במזג האוויר). נמשיך לביקור במבצר הציורי והגדול בארמניה, אמברד, היושב על מפגש נהרות קניוניים אמברד וארקשן. נראה לראשונה "חצ'קרים" – אבני קבר מגולפות בעיצוב ארמני יחודי. נשוב לירוואן ללינה וארוחת ערב במסעדה מקומית.

יום 4 דרום-מערב ארמניה, ליד הגבול עם טורקיה - חור ויראפ ותצפית על הר האררט

נתחיל את יומנו בנסיעה דרומה, אל כיוון הגבול עם טורקיה, אזור שהיה לבה של הממלכה הארמנית הגדולה. ממולנו יילך ויחשף הר האררט, הר קדוש לדת הארמנית הקדומה, המהווה עד היום סמל לאומי ומושא לשאיפותיהם של הארמנים. ההר מכוסה שלגי עד ובני ארמניה נוהגים להפריח יונים צחורות לכיוון ההר. נבקר בכנסיית חור ויראפּ, שהיתה בעבר בית כלא למתנגדי המשטר במאות שאחרי הספירה; אחד הכלואים המפורסמים הוא גרגוריוס הקדוש "המאיר", שהפך למבשר הנצרות בארמניה ולזה שהמיר את דת המלך וגרם לארמניה להיות המדינה הנוצרית הראשונה בעולם!! נמשיך בדרך נופית העוברת בכפרים עתיקים, לאורך הגבול של המובלעת האזרבייג'אנית ונבין את עומק השסע בין שתי המדינות.  נבקר באזור ארני המתמחה בגידול גפנים ובייצור יין ונעלה לראות את כנסיות נורוואנק הנחבאות. בשעות אחר הצהריים נגיע לעיירה גוריס, בה נאכל ארוחת ערב ונלון.

יום 5 דרום ארמניה ואזור טאטב - שיא האותנטיות

יום טיול בדרכים הפתלתלות של דרום ארמניה – אזור לא מתויר. נמשיך אל מנזר טאטב, הגדול במנזרי ארמניה שנוסד במאה ה-9. אליו יש לעלות ברכבל חדש (הארוך ביותר בארמניה) מעל הקניון העמוק ביותר בארמניה!! נסייר במנזר הציורי, הנראה תלוי בין שמיים וארץ. משם ניסע לבקר באתר מעגלי האבן הפרהיסטוריים קנדזורסק (Khndzoresk) ואחה"צ נשוב לגוריס לארוחת ערב במלון ולינה.

יום 6 דרומה של ארמניה - העיר ירגיס, מעבר סלים והקרוואנסראי בו, האגם האלפיני סוואן

נמשיך לטייל באזורים הפחות מתוירים בארמניה: נמשיך אל מעבר סלים, (Salim Pass) בו חצתה דרך המשי את הקווקז הנמוך בדרכה אל צפון טורקיה של ימינו ואל ערי הנמל הים תיכוניות. במקום נחפר חאן (קרוואנסראי), אשר השתמר בצורה טובה. החאן יספר לנו מי פה נפגש עם מי, איך נראו הפגישות ומה כל אחד הפיק (לבד ממנוחה טובה) משהותו במקום. ניסע צפונה אל העיירה ירגיס (  Yeghegis  ), עיירה חשובה על דרך המשי, אשר בסמוך אליה נתגלה בחפירות ארכיאולוגיות בית קברות יהודי מהמאה ה-14!! בית הקברות שימש את הקהילה שחיה בעיר. ייתכן והיו אלה יהודים ממוצא פרסי שמצאו פה בפינה נידחת של הקווקז, מסתור. נצא לטיול רגלי בן 2.5 ק"מ מבית הקברות עד לכנסיית זורטס ונמשיך ונטפס באוטובוס אל אגם סוואן ("האגם השחור"), הגדול באגמי ארמניה ואחד מהאגמים האלפיניים הגבוהים בעולם (1,900 מ' מעל פני הים). נעלה לכנסייה סוואנבנק כדי לצפות אל נופי האגם. לינה במלון באזור האגם וארוחת ערב במסעדה מקומית.  

יום 7 שוויצריה של ארמניה, סביב עיירת הנופש דיליג'אן

נמשיך צפונה בדרכים יפהפיות, דרך אזור הקווקז הארמני המיוער. נבקר בכנסיית גושאוואנק, בסמוך נמצא הקומפלקס הנזירי הגרטסין. כנסיית גושאוואנק משמשת אתר עליה לרגל חשוב לארמנים בני המקום ומהפזורה, וסביר שאף נזכה לראותם עולים ועורכים טכסים..  נמשיך בנסיעה אל מנזר אחפט המרשים, שנבנה כשהנצרות הארמנית היתה מאוד מגובשת וחזקה והוא שימש כמרכז דתי ובית ספר דתי לבני האצולה; המנזר נחשב כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. ניכנס לראות את אחד המבנים המרהיבים בארמניה, שבו תופעות של "עין הרע" מטופלות בדרך מאוד ייחודית. נחלוף בעיירת הנופש דיליג'אן המכונה "שוויצריה של ארמניה" ונצא לטיול רגלי (4 ק"מ) מג'וחטקוונק למטוסוונק – לנשום קצת טבע ונוף. נסיים בלינה וארוחת ערב בירוואן.

יום 8 יום אחרון - מקדש גרני ומנזר גרארד והשלמות בירוואן

לאחר ארוחת בוקר נצא לביקור במקדש הפגאני היחיד במדינה – גרני, בן התקופה הרומית (המאה ה-1) הניצב בגאון מעל מצוקי נהר אזאת. נמשיך למנזר גרארד, מנזר מרשים החצוב בחלקו בסלע הגיר ובחלקו בנוי, ומכאן שיצר איכויות קוליות בתוך המנזר (להן נוכל להאזין …..). נחזור לירוואן, ואם יאפשר הזמן נבקר במוזיאון לכתבי ים עתיקים. לסיום נאכל ארוחת ערב חגיגית במסעדה בירוואן.
בהתאם לשעת הטיסה בלילה, ניסע לשדה התעופה ונמריא מירוואן בירת ארמניה בטיסה ישירה חזרה לתל אביב.

תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים

שער היורו:  נקבע ביום החיוב בפועל לפי שער העברות והמחאות גבוה .

הטיול כולל
  • טיסות ישירות לירוואן וחזרה
  • הדרכה: עמוס גולדבלט
  • לינה: מלונות ברמת תירות טובה ודרגה ראשונה
  • ויזה לארמניה
  • כלכלה: על בסיס חצי פנסיון במסעדות מקומיות ובבתי המלון
  • תחבורה : אוטובוס ממוזג וחדיש צמוד לכל ימי הטיול
  • כניסות לאתרים : כלולות עפ"י המסלול המפורט
  • מדריכים מקומיים דוברי אנגלית
  • תשר : לנותני השירותים בחו"ל.
  • ערכת שמע לכל נוסע
הטיול אינו כולל
  • כל פרט שאינו מצוין בסעיף " המחיר כולל"
  • הוצאת דרכון או חידושו
  • הוצאות בעלות אופי אישי
  • ארוחות שאינן כלולות
  • ביטוח נסיעות ומטען
הבהרות לגבי ביטולים

ביטול יתבצע תוך 30 יום מקבלתו במשרדי בריזה ויכנס לתוקף אך ורק לאחר שליחת ההודעה לבריזה, בווטצאפ   052-5440864 או מייל  info@breeza.co.il  למרכז ההזמנות.
על אחריות המטייל לוודא שאכן נקלט הביטול של הטיול במשרד בריזה .
הסבר: תנאי הביטול נגזרים מתנאי הביטול של הספקים בחו"ל ונותני שירותי הקרקע והתעופה (בתי מלון, תחבורה, כניסות, טיסות, ארוחות).
במקרה של ביטול הטיול ביוזמת הנוסע, מכל סיבה שהיא, יחולו דמי הביטול לפי הפירוט לעיל.

ביטול בגין כח עליון:
בריזה אינה אחראית לביטולים בגין רעש אדמה, מלחמה, מזג אויר, שביתות וכל גורם שאין לחברה שליטה עליו.

עסקת מכר מרחוק:
אין דין הביטולים בטיולי בריזה כדין "עסקת מכר מרחוק" המקנה למבוגרים מעל גיל 65 אפשרות ביטול בתשלום סמלי גם ברגע האחרון.

ביטוח בריאות לנוסע לחו"ל הוא גם ביטוח ביטול נסיעה מטעמי בריאות

מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". ביטוח בריאות תקף מיום רכישת הפוליסה (אפילו חצי שנה לפני היציאה) ועד יום לפני תאריך היציאה לטיול. הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. מחיר הביטוח מחושב בכל מקרה על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום רכישת הביטוח מחברת הביטוח. חשוב להרחיב את הביטוח למקרי קורונה.
לתשומת לבך: מידע זה הוא לידיעה בלבד ואיננו בא במקום המידע המלא המפורט בפוליסת הביטוח. כמו כן יש לזכור שבריזה אינה סוכנות ביטוח ובכל מקרה המגיע לכדי תביעה יש לפנות ישירות אל חברת הביטוח לפי מספר הטלפון  המופיע בפוליסה שבידיכם.
אל תדחה אפילו ביום !!! עם ההרשמה רכוש לך ביטוח בריאות לחו"ל !!! אחרת אתה חשוף לדמי ביטול ללא הגנה !!! ביטוח כזה אפשר לעשות גם במשרדנו.

חיסונים

על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה. אנא פנה ללשכות הבריאות המחוזיות באזור מגוריך: טלפון כלל ארצי:  *5400 (כולל הבהרות בנושא הקורונה)

רישום, תאריך גביה, דמי קדימה ואפשרויות תשלום – ( ראו טופס רישום שישלח לנרשמים)
ציוות חדרים לטיול – חדר למטייל בודד

למטיילים המגיעים ללא בני/ בנות זוג ומבקשים לשהות בחדר זוגי עם מטייל נוסף ינתן פרק זמן סביר למציאת בן/ בת זוג על ידי החברה, אבל זכותו של מטייל לקבוע כתנאי את יציאתו לטיול במציאת  "פרטנר" לחדר הזוגי. לחדר לבודד (סינגל ) יש תמיד עלות נוספת וברוב בתי המלון החדר הזה גם קטן מחדר זוגי. אין לבריזה כל התחיבות לתת חדר למטייל בודד שיהיה זהה לחדר זוגי.

מועד התשלום וכרטוס קבוצתי

כרטוס הקבוצה נעשה לאחר סגירת ההרשמה לטיול ולא במועד שליחת טופס ההרשמה. הכרטוס הקבוצתי הוא תנאי לקבלת מחיר קבוצתי לטיסות. הכרטוס מתבצע לכל אנשי הקבוצה יחד במועד הגביה של דמי הטיול הנקבע על ידי החברה ועל פי צרכי הטיול. במועד התשלום יקבע שער השקל מול שערי מט"ח ואין לשנותו בדיעבד. מחיריהם הסופיים של היטלי הדלק ומסי הנמל מעודכנים במועד הכרטוס הקבוצתי. בריזה מחליטה מראש אם לציין במסלול הטיול את מחיר מסי הנמל והדלק (בטיסות סדירות) עליהם התבסס תמחור הטיול, או לא לציין זאת. במקרים בהם חלה התייקרות ובעקבותיה תוספת למחיר, מתחייבת בריזה לתת הסבר לכך.

מקומות ישיבה מוזמנים מראש ופיצול מהקבוצה

לא תמיד ניתן לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כירטוס קבוצתי, מראש. שלא כבכרטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות….
יש שני דברים שאפשר לעשות על מנת להימנע מפיצול זוגות בישיבה:
להזמין באתר חברת התעופה הספציפית מקום ישיבה באינטרנט, אם יש אפשרות כזו בחברת התעופה, בדרך כלל החל מ-24 שעות לפני הטיסה.
בזמן קבלת כרטיס העליה למטוס לוודא בדסק עצמו שקיבלתם כרטיסים צמודים בישיבה, לא לוותר !!
פיצול מהקבוצה: ברוב המקרים, פיצול מטיסות הקבוצה כרוך בתוספת תשלום (divide).

הטבות נוסע מתמיד בחברות התעופה

אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים על ידי חברות התעופה ליעדים שונים. באחריות המטייל לבדוק מראש אפשרות קבלת הטבות לגבי טיול ספציפי.

לתשומת לבכם

בריזה אינה אחראית לשינויים בלוח הטיסות ותעדכן את מסלול הטיול בהתאם ככל האפשר מראש. למדריך הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם.
הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה.

בברכת טיול נעים מצוות בריזה