ברלין מהסרטים – פסטיבל הקולנוע בברלין

פסטיבל הסרטים הבינלאומי של ברלין מתקיים כל שנה בחודש פברואר, ברצף מאז הקמתו בשנת 1951 ונחשב לאחד הפסטיבל לסרטים החשובים בעולם. מידי שנה, הוא מושך אליו קהל רב של צופים מכל רחבי העולם ובעל חשיבות גדולה בעולם תעשיית הסרטים.
הזוכים בפסטיבל מקבלים פסלון בדמות דב – פסלון דב הזהב (Goldener Bär) עבור הסרט הטוב ביותר ופרס על מפעל חיים, ופסלון דב הכסף (Silberne Bär) עבור הבמאי הטוב ביותר, השחקנ/ית והמוסיקה.
מבין הסרטים הישראלים שהועמדו לפסטיבל הסרטים בברלין ניתן למנות את: "מציצים", "אסקימו לימון", "החיים על-פי אגפא", "בופור" ועוד.
אנו מזמינים אתכם לחוות ברלין אחרת, ברלין והשפעתה על הזהות היהודית, ברלין והאמנות ובעיקר ברלין מהסרטים!

מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 ת"א – ברלין היהודית – הקרנה פרטית

נגיע בשעות הבוקר לברלין ולאחר התארגנות, נצא לסיור ב"ברלין היהודית". סיורנו יחל באזור האקשה מרקט ועוד ונלמד על חייה של הקהילה היהודית בברלין מראשית ימיה ועד עליית הנאצים לשלטון מתוך סיפורם של האנשים. נבקר בחצרות הקישה, מתחם של תשע חצרות נסתרות שבעבר שימש כאיזור של בעלי מלאכה יהודים וכיום, אחרי עבודות שחזור מקיפות, הפך למתחם יוקרה ייחודי בעל חנויות בוטיק ייחודיות, בתי קפה ומסעדות. נראה את בית הכנסת החדש בעל כיפת הזהב שנבנה בשנת 1866 ונהרס כמעט כליל בהפצצות בעלות הברית. רחוב גרוס-המבורגר, בית הספר לנערים, "הבית החסר",  "פסל הנשים", "החדר הנטוש" ועוד.
משם נמשיך אל מערב העיר לרובע בו חייה האריסטוקרטיה היהודית ובו מייצג של התקנות שחוקקו הנאצים כנגד היהודים ואופן ההתמודדות של הקהילה עם הגזרות, במהלך הסיור גם נבקר בבית ספר גרמני מקומי ונחווה כיצד מתייחסת מערכת החינוך הגרמנית להיסטוריה ולשואה. הביקור ברובע הינו עוצמתי ומרגש מאוד.
באחר הצהריים, נגיע למלון וננוח לפני היציאה בערב.
בערב, נצא להקרנה פרטית* במסגרת פסטיבל הסרטים בברלין ואחריו, נסעד ארוחת ערב במסעדה. הסעה חזרה לבית המלון.

יום 2 ברלין מהסרטים – פסטיבל הסרטים

נקדיש את היום  לסיור בעקבות סרטי הקולנוע המפורסמים של ברלין. הסיור יעקוב אחר אתרי הצילום של הסרטים הברלינאים המפורסמים מכל הזמנים. נבקר באתרים מרכזיים בעיר ונלמד על חשיבותם בסרטים, בהיסטוריה ובחיים העכשוויים של ברלין.
נתחיל את הסיור בתחנת הרכבת  ZOO, תחנת הרכבת הגדולה ביותר של מערב ברלין. אזור זה היה בשנות ה-70  וה-80 החצר האחורית של ברלין , ובדומה לתחנה המרכזית בתל אביב משכה אליה פשע, סמים וזנות. כאן צולם הסרט המפורסם "הילדים של תחנת הרכבת של גן החיות"  (Wir Kinder vom Bahnhof Zoo) – מאת כריסטיאנה אף-  המספר את סיפורה האמיתי של כריסטיאנה.
נזכיר סרט נוסף שצולם כאן  הרבה לפני כן הוא "אמיל והבלשים" (Emil und die Detektive) המבוסס על ספרו הידוע של אריך קסטנר.
משם נסע דרך הקודאם, שדרת הקניות המפורסמת של מערב ברלין ונמשיך דרך רחוב השגרירויות, שם נמצא גם בית המפלגה של אנגלה מרקל ונגיע לעמוד הניצחון.  סצנה נוספת של הסרט "מלאכים בשמי ברלין" צולמה כאן.
ממשיכים לרייכסטג, הפרלמנט הגרמני, ומשם לשער ברנדנבורג.  מעבר לעובדה שהשער משמש כסמל של ברלין, הוא היווה גם את התפאורה לצילומי הסרט One, two, three מ-1961. הסרט צולם בתקופה של ברלין המחולקת ומנסה להעביר מן האידיאולוגיות שהעיר ייצגה בתקופה זו.  הבמאי היהודי Billy Wilder עזב את גרמניה ב1934 בעקבות עליית הנאצים לשלטון וחזר כבמאי הוליוודי מצליח לברלין המערבית. משם נמשיך לאנדרטת השואה ולאתר הצמוד אליה – הבונקר של היטלר.  הסרט המפורסם "הנפילה" (Der Untergang) משנת 2004  מתאר את חודשיו האחרונים של היטלר בבונקר בצורה מדויקת להפליא. הבונקר עדיין קיים אך נקבר מתחת לאדמה.
ניסע לכיכר ג'נדרמן מרקט ולכיכר בבל הסמוכה אליה, בה אירע אירוע שריפת הספרים ב-1938. נעבור דרך כיכר אלכסנדר שהייתה הלב הפועם של מזרח ברלין והיא אתר ההתרחשות המרכזי של האפוס של ריינר פאסבינדר, "ברלין אלכנסדרפלאץ". משקיף לכיכר, נמצא מלון פארק אין ששימש בתקופת הקומוניסטית כבית הארחה של השטאזי, המשטרה החשאית הידועה לשמצה של מזרח גרמניה, אשר עמדה במוקד הסרט המפורסם "חיים של אחרים" (Das Leben der anderen ) מ-2006. נתקדם לקטע הארוך ביותר של חומת ברלין אשר שרד עד ימינו, ה East side gallery-. גשר אוברבאום העתיק חוצה את הנהר, עליו צולמה הסצנה המפורסמת ביותר מהסרט "ראן לולה ראן"  Lola rennt)  (1998).
ערב חופשי – סרט מפסטיבל הסרטים לבחירה (בתוספת תשלום)
רשימת הסרטים תימסר בקרוב

יום 3 אי המוזיאונים ואמנות

אי המוזאונים  נוצר בין שתי זרועותיו של נהר השפרה החוצה את ברלין. הוכרז בשנת 2000 כמרכז מורשת עולמית על ידי אונסקו. בשנת 1841 ביוזמתו ותמיכתו של מלך פרוסיה, פרידריך וילהלם הרביעי החל רעיון הקמת המוזאונים לקרום עור וגידים. והיום הוא אחד מאוצרות התרבות והאומנות החשובים בעולם. אנו נצא לסיור באי, בן המוזיאונים השונים כל אחד וייחודו שלו.
"פרגמון"-  ארכיטקט: אלפרד מסל. זהו אחד מגדולי המוזאונים לארכיאולוגיה בעולם ומבין
החשובים שבהם. יוון הקלאסית, בבל, אשור, רומא, תרבות האיסלם והמזרח בכל תפארתן מוצגות במוזאון זה.
המוזיאון הלאומי החדש- תוכנן ע"י הארכיטקט פרידריך אוגוסט שטולר בשנת 1843. המוזיאון המציג בעיקר אמנות מצרית, נפגע קשות במלחמת העולם השנייה. באוקטובר 2009  המוזיאון נפתח מחדש לאחר שיפוץ שבוצע באופן שבו נזקי המלחמה עדיין נראים לעין.
הגלריה הלאומית הישנה- תוכננה ע'י הארכיטקט פרידריך אוגוסט סטולר. בשנת 1866 נבנתה הגלריה בסגנון מקדש קורינתי, והיא מציגה בעיקר אומנות בתחום הציור הפיסול במאה ה-19.
ערב חופשי – סרט מפסטיבל הסרטים לבחירה (בתוספת תשלום)
רשימת הסרטים תימסר בקרוב

יום 4 יום טיול בדרזדן

היום יוקדש לסיור בדרזדן, בירת סקסוניה, השוכנת על גדות נהר האלבה. מרכזה העתיק של העיר עבר תהליך שחזור קפדני שארך עשרות שנים. נבקר בכיכר אלטמארקט, בו נמצאים כנסיית הצלב, בית העירייה החדש, היכל התרבות בעל החזית מזכוכית, ארמון הלאנדהאוס, כיכר נוימארקט וכנסיית הנשים. נעבור דרך אוסף המרתף הירוק, אוסף חפצי החן הגדול ביותר בגרמניה. במרחק הליכה משם נמצאת מרפסת ברול ממנה נשקף נוף עוצר נשימה ולכן היא נקראת גם המרפסת של אירופה. שם גם נראה למה קיבלה העיר דרזדן את מעמד של אתר מורשת עולמית ונשמע איך ומתי היא איבדה את המעמד. בדרך ליעד הבא שלנו, כיכר התאטרון, נראה את כנסיית החצר הקתולית, ואת הארמון בעל החזית הנאו-רנסאנסית. לא נפסח על מצעד האצילים, פסיפס צבעוני המציג את שליטי סקסוניה מהמאה ה-12 ועד 1904.
בכיכר התאטרון נראה את הצווינגר. ממול לגלריה נמצא המוזיאון ההיסטורי לכלי נשק. ביציאה השמאלית מהצווינגר נמצא מוזיאון הפורצלן, בעל האוסף השני בגודלו בעולם. ארוחת ערב במסעדה וחזרה למלון.

יום 5 ברלין - ת"א

בשעות הבוקר ניסע לשדה התעופה של ברלין לטיסה ישירה ארצה.
(*) במהלך הטיול, יוקרנו שניים מתוך הסרטים הבאים : " מלאכים בשמי ברלין" (Der Himmel über Berlin), "ראן לולה ראן" (Lola rennt) , "קברט" (Cabaret)– כולם עם כתוביות באנגלית
(**) ייתכנו שינויים בסדר הביקורים

תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים
המחיר כולל
  • טיסות ישירות מת"א  לברלין וחזרה.
  • מסי נמל והיטלי דלק (90 $ נכון ליום פרסום ההצעה. מחיר הטיול יעודכן בהתאם לשינויים)
  • 4 לינות בבתי מלון  ברמת תיירות טובה מאוד   
  • כלכלה –  על בסיס חצי פנסיון
  • שתי הקרנות סרטים פרטיות
  • אוטובוס תיירים ממוזג
  • כל הכניסות לאתרים כמפורט במסלול
  • ערכת שמע אישית לכל נוסע
  • מדריך : מדריך בכיר מומחה לאזור –  ומדריכים מקומיים כנדרש
  • טיפים לנותני השירותים בחו"ל
המחיר אינו כולל
  • ביטוח בריאות ומטען
  • ארוחות שאינן כלולות  
  • שתיה בארוחות המוזמנות
  • הוצאות בעלות אופי אישי
טיסות אלעל

יציאה 8.2 מנתב"ג בשעה 05:45 נחיתה בברלין בשעה 09:15

חזרה 12.2 מברלין בשעה 11:00 נחיתה בנתב"ג 16:00

בתי מלון

Leonardo Berlin 3* Hotel  (או דומה לו)

רישום, אפשרויות תשלום ודמי קדימה

ההרשמה מתבצעת באמצעות טופס רישום המצורף לכל טיול. את טופס הרישום יש לשלוח למרכז ההזמנות בפקס או בדוא"ל (מהאתר ) ולוודא טלפונית שאכן הגיע. אין לראות במשלוח הטופס אישור להרשמה ללא אישור קבלתו בטלפון.
עם קליטת טופס הרישום תיגבה מקדמה על סך 300 יורו ממחיר הטיול הסופי.
יתרת התשלום תיגבה עד 45 יום לפני היציאה לטיול (ללא הודעה מוקדמת).
על טופס הרישום יצוין אופן התשלום המבוקש, מבין האפשרויות הבאות:

  • באמצעות כרטיס אשראי: עד 3 תשלומים שווים ללא ריבית.  יש לציין את מס' הכרטיס לחיוב לרבות 3 הספרות שבגב הכרטיס .
  • בתשלום מזומן שקלי, מזומן מט"חי או בהעברה בנקאית בתשלום אחד. במקרים אלה יש לציין לביטחון בלבד את פרטי כרטיס האשראי על טופס הרישום – לרבות 3 הספרות בגב הכרטיס.  

הערה: אם לא יצוין על טופס הרישום אופן התשלום המבוקש, יחוייב כרטיס האשראי ב-3 תשלומים שווים ללא ריבית.
שער הדולר / יורו :  נקבע ביום החיוב בפועל לפי שער העברות והמחאות גבוה .  
** בכל מקרה יוסדרו כל התשלומים לפני היציאה **

דמי ביטול

מיום ההרשמה ועד 90 יום לפני היציאה –  300 €
89-34 יום לפני היציאה לטיול – 750 €
21-33 יום לפני היציאה לטיול – 1000 €
8-20 יום לפני היציאה לטיול –   1200 €
פחות מ-8 ימים לפני היציאה לטיול – מלוא מחיר הטיול
בחישוב מניין ימי עבודה המוזכרים לעיל יחושבו ימים א'-ה', להוציא ערבי חג וימי חג.

הבהרות לגבי ביטולים

דמי הביטול יקוזזו מהתשלום שבוצע בפועל . כל החזר כספי המגיע למטייל בגין ביטול לא כולל הוצאות שכבר נעשו בגין הטיול (כגון ויזה ותשלומים לא חוזרים אחרים. ההחזר יעשה בערכי המט"ח  ביום ההחזר, תוך 30 יום ממועד הביטול).
ביטול ייחשב ל"הודעה" בכתב בלבד (לרבות מייל או פקסימיליה) שתימסר במשרדי החברה ומועד הביטול ייחשב יום מסירת ההודעה.
** ביטול ייעשה ויכנס לתוקף אך ורק לאחר שליחת פקס עבור בריזה,
לפקס מספר  03-5440055
או מייל : info@breeza.co.il המאשר את ביטול הטיול .
מחובת הלקוח לבדוק האם התקבל הפקס או האי מייל לביטול !!
ביטוח ביטול נסיעה – טלפון אחד יכול לחסוך לך המון כסף !!!
אין היום שום ביטוח המכסה ביטול נסיעה חוץ מביטוח בריאות לנוסעים לחו"ל. מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". דרכנו אפשר לרכוש  ביטוח בריאות התקף מיום רכישת הפוליסה (אפילו חצי שנה לפני היציאה) ועד יום לפני תאריך היציאה לטיול.
הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. מחיר הביטוח מחושב בכל מקרה על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום רכישת הביטוח מחברת הביטוח.
לתשומת לבך: מידע זה הוא לידיעה בלבד ואיננו בא במקום המידע המלא המפורט בפוליסת הביטוח.
כמו כן יש לזכור שבריזה אינה סוכנות ביטוח ובכל מקרה המגיע לכדי תביעה יש לפנות ישירות אל חברת הביטוח לפי מספר הטלפון  המופיע בפוליסה שבידיכם.
אל תדחה אפילו ביום !!! עם ההרשמה רכוש לך ביטוח בריאות לחו"ל !!! אחרת אתה חשוף לדמי ביטול ללא הגנה !!! ביטוח כזה אפשר לעשות גם במשרדנו.

מועד התשלום וכרטוס קבוצתי / עליות מחירים ברגע האחרון

כרטוס הקבוצה נעשה לאחר סגירת ההרשמה לטיול ולא במועד שליחת טופס ההרשמה. הכרטוס הקבוצתי הוא תנאי לקבלת מחיר קבוצתי לטיסות. הכרטוס מתבצע לכל אנשי הקבוצה יחד במועד הגביה של דמי הטיול הנקבע על ידי החברה ועל פי צרכי הטיול. במועד התשלום יקבע שער השקל מול שערי מט"ח ואין לשנותו בדיעבד. מחיריהם הסופיים של היטלי הדלק ומסי הנמל מעודכנים במועד הכרטוס הקבוצתי. בריזה מחליטה מראש אם לציין במסלול הטיול את מחיר מסי הנמל והדלק (בטיסות סדירות) עליהם התבסס תמחור הטיול, או לא לציין זאת. במקרים בהם חלה התייקרות ובעקבותיה תוספת למחיר, מתחייבת בריזה לתת הסבר לכך.

מקומות ישיבה מוזמנים מראש ופיצול מהקבוצה

אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כירטוס קבוצתי, מראש. שלא כבכירטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות….
יש שני דברים שאפשר לעשות להמנע מפיצול זוגות בישיבה וכד':
1 –  להזמין באתר חברת התעופה הספציפית מקום ישיבה באינטרנט, אם יש אפשרות כזו בחברת התעופה, בדרך כלל החל מ-24 שעות לפני הטיסה.
2 –  בזמן קבלת כרטיס העליה למטוס לוודא בדסק עצמו שקיבלתם כרטיסים צמודים בישיבה, לא לוותר !!
פיצול הקבוצה: ברוב המקרים, פיצול מטיסות הקבוצה כרוך בתוספת תשלום (divide).

הטבות נוסע מתמיד בחברות התעופה

אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים על ידי חברות התעופה ליעדים שונים. באחריות המטייל לבדוק מראש אפשרות קבלת הטבות לגבי טיול ספציפי.  

ציוות חדרים לטיול – חדר למטייל בודד

למטיילים המגיעים ללא בני/ בנות זוג ומבקשים לשהות בחדר זוגי עם מטייל נוסף ינתן פרק זמן סביר למציאת בן/ בת זוג על ידי החברה, אבל זכותו של מטייל לקבוע כתנאי את יציאתו לטיול במציאת  "פרטנר" לחדר הזוגי.
לחדר לבודד (סינגל ) יש תמיד עלות נוספת וברוב בתי המלון החדר הזה גם קטן מחדר זוגי. אין לבריזה כל התחייבות לתת חדר למטייל בודד שיהיה זהה לחדר זוגי.

לתשומת לבכם
  • בריזה אינה אחראית לשינויים בלוח הטיסות ותעדכן את מסלול הטיול בהתאם ככל האפשר מראש.
  • למדריך הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם.
  • הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה.

בברכת טיול נעים מצוות בריזה

>> הכנסו למגוון טיולים מאורגנים בגרמניה