בטיול זה אנחנו ניסע דרומה ומערבה ליפים שבמחוזות שבצרפת דרום צרפת וליתר דיוק אקיטאן ואוקסיטאני  – אלו שני מחוזות  בדרום צרפת המשתרעים מן הים התיכון ועד לאוקיאנוס האטלנטי.
זהו אזור קסום, מהיפים באירופה הנהנה משמש נעימה ושמיים כחולים, אתרים היסטוריים, נופים נפלאים, כפרים קטנים ומקסימים ומטבח משובח. אוקסיטאני – מחוז המשתרע מחוף פרובאנס ועד לפירנאים, כשבצפון הוא גובל במאסיף סנטראל. באיזור יש מהכל: הרים, ים, ערים מרשימות, עיירות עתירות אמנות והיסטוריה, מסלולי הליכה ושייט ומטען היסטורי מרשים. במחוז אוקסיטאני  נמצא אזור הדרדון   – טירות ונהרות, מערות נטיפים ומערות האדם הקדמון, כפרים תלויים וכנסיות מבוצרות וכמובן האוכל. כל אלה הפכו את האזור לאחד האהובים ביותר על הצרפתים ועל התיירים שגילו אותו לאחרונה.
ביומיים האחרונים של הטיול נכיר ונהנה מאזור קטאלוניה הצרפתית והספרדית.

הטיסות לטיול

בחגי תשרי לא ניתן להזמין קבוצה באל על. לפיכך הטיול הזה מבוסס על כרטוס אינדיבידואלי לטיסות המתאימות לטיול. פרטים בסוף המסלול המפורט.

 

מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 ת"א - מרסיי - סנט גויים לה דסרט – גשר מיו – מיו

טיסת בוקר מוקדמת למרסיי. מיד עם ההגעה ניסע מערבה וניכנס לאזור הרמה המרכזית לביקור בכפר קטן וציורי בשם סן גויים לה דזרט  St. Guillhem Le) Desert   ) שהיה, בשל מיקומו, מבודד משך שנים רבות, ונחשב לאחד מהכפרים היפים ביותר של צרפת. ממנו נמשיך וניסע מערבה אל גשר מיו שנבנה מעל קניון נהר הטארן, פלא הנדסי ויצירה ארכיטקטונית מדהימה. מכאן נמשיך למיו, עיר קטנה היושבת בפתחו של קניון נהר הטארן ובה נלון בשני הלילות הבאים. ארוחת ערב במקום.

יום 2 רוקפור-קניון הטארן

היום נתחיל בביקור במערות ובמנהרות בהם מיוצרת הגבינה הכחולה הידועה – רוקפור. נרד במערות נצפה ונקבל הסברים על התהליך המיוחד ליצור הגבינה. בסיום הביקור ניסע לקניון הטארן, הנחשב ובצדק לאחד היפים בצרפת . ניסע בין כפרים קטנים ועתיקים שבתי האבן שלהם חוסים בצל מצוק י הקניון ולפעמים אף בנויים בתוכם. ניסע בכבישים נופיים המתפתלים לאורך הנהר ולעיתים מעליו . יום של הטבע במיטבו. לקראת ערב נחזור לבית המלון במיו.

יום 3 הרמה המרכזית (המסיף סנטראל) - קניון הלוט - קונק - רודז

יום נוסף של טבע, נופים כפרים ועיירות קטנות נצפין וניכנס ממש לרמה המרכזית. אזור כפרי מאוד הנחשב גם לאזור הגבינות הטובות של צרפת.
ניסע צפונה ולאחר מכן מערבה בין כפרים ולאורך נחלים , כשמדי פעם נעצור ונבקר בכפרים. בהמשך נגיע לקונק – כפר ציורי היושב בתוך יער בצילה של כנסייה גדולה ומיוחדת שהייתה בדרך הצליינים לסנטיאגו דה קמפוסטלה. לאחר הביקור במקום נרד דרומה לרודז, עיר קטנה היושבת בתוך שמורת הטבע של אזור אווירון, בה נלון ביומיים הבאים.

יום 4 רודז – אלבי – קורד סור סייל - רודז

נסיעה קצרה לאלבי, לביקור בעיר הולדתו של טולוז לוטרק, הצייר הידוע והאומלל. נבקר בארמון הבישוף שהפך למוזיאון המכיל רבות מעבודותיו של האמן ובהמשך בקתדרלה סן ססיל המדהימה. נמשיך לכפר מבוצר הניצב בפסגה נישא ת, אליו נגיע בעזרת רכבת קטנה ומכאן גם שמו קורד סור סיאל – חבלים שבשמיים. נטייל בין הסמטאות והרחובות העתיקים ונתרשם מעבודותיהם של האמנים הרבים המציגים את יצירותיהם במקום. נחזור לרודז ונבקר במוזיאון הקרוי על שמו של אחד מגדולי הציירים במאה העשרים – פיאר סולאג', יליד המקום, ונתרשם מהאוסף של יצירותיו המיוחדות. לינה ברודז.

יום 5 פיז'אק - תהום פדיראק - רוקאמדור - סרלה

נצא מערבה ותחנתנו הראשונה תהייה העיירה פיז'אק , בה נולד שמפוליון שפענח את הכתב המצרי הקדום בעזרת אבן הרוזטה המפורסמת. נבקר במוזיאון המיוחד שבין היתר משווה בין השפות העתיקות השונות. נמשיך בנסיעה מערבה ל"תהום פאדירק" או בשמה המוכר יותר , נקרת השטן, מערה קרסטית מדהימה, שבתחתיתה,  בעומק של כ- 100 מ' זורם נהר תת קרקעי. נרד במדרגות ובמעלית. נשוט בנהר ונסייר בין חללי המערה האוצרת בתוכה אגמים תלויים מוקפים בנטיפים וזקיפים. משם נמשיך לרוקאמדור , כפר מבוצר התלוי על צוק אדיר, כשמעליו כנסיות וארמון. נרד ברגל לאורך המצוק התלול דרך קפלות דבוקות לסלע המשחזרות את הויה דולורוזה אל העיירה השוכנת מתחת לצוקים ומעל העמק היפה. נמשיך לסרלה, אחת הערים היפות והמשומרות של צרפת ובה נשהה בשני הלילות הבאים. ארוחת ערב במקום.

יום 6 סרלה - עמק הדורדון

היום יוקדש לעמק הדורדון הפסטוראלי, לעיירות מבוצרות וכפרים ציוריים. מכאן ניסע לאורך נהר הדורדון, לביינאק, כפר ומעליו מבצר אדיר הצופה על העמק כולו. נבקר בלה רוק גז'אק, כפר היושב על שפת הנהר למרגלות מצוק תלול. נשוט בספינה נהר טיפוסית על הדורדון ולאחר מכן נטפס עם האוטובוס, ועם "רכבת" מיוחדת ל"בסטיד " (כפר מבוצר) דום . המראה הנשקף מהטיילת של דום הוא סיום נהדר ליום נפלא. חזרה לסרלה

יום 7 עמק הלוט: סן סיר לה פופי - מערת האדם הקדמון - קהור - טולוז

נתחיל את היו ם בביקור בשוק האיכרים המיוחד והידוע של סרלה ניפרד מעמק הדורדון וניסע לקניון נהר הלוט Lot המתפתל והיפהפה .נבקר במערת האדם הקדמון, פש מרל, נמשיך לאורך הנהר לסן סיר להפופי, כפר תלוי המשקיף על נהר הלוט. נבקר בכפר העתיק והיפהפה. ניסע לקאור, עיר המוקפת כמעט מכל עבריה בנהר הלוט, ונעלה על גשר ולנטרה, שריד מרשים ביותר למלחמת 100 השנים. נמשיך דרומה לטולוז "העיר הוורודה", עיר יפה וחשובה הנחצית על ידי נהר הגארון ותעלת הדרום (קנאל דו מידי). לינה בטולוז וארוחת ערב במקום.

יום 8 טולוז - קרקסון - קוליור

נתחיל את היום בביקור בטולוז ובאתריה החשובים . מכאן ניסע מזרחה לעיר המבוצרת קארקסון. נסייר בסמטאות הציוריות וברחובות הצרים, בין החומות הכפולות ומגדלי השמירה. נמשיך מזרחה לעבר הים התיכון לקוליור, עיירה עתיקה השוכנת על שפת הים במפרץ קטן ומוקפת בהרים מכוסי גפנים. קוליור הייתה אהובה מאוד על אמנים רבים (פיקאסו, דופי, מאטיס, דרן, שאגאל ועוד ועוד) שגם ציירו בה שהו בה, שתו ורבו. עיר יפה ומעניינת עם היסטוריה יהודית חשובה. לינה באזור. ארוחת ערב במקום.

יום 9 קוליור - ר יווסאלט

נתחיל את היום בביקור מיוחד במחנה הריכוז ריוו סאלט . מחנה שהיה במקורו מחנה צבאי ושינה את ייעודו בהתא ם לתקופה. בתקופת מלחמת העולם השנייה הפך למחנה ריכוז להומוסקסואלים, צוענים ויהודים. ביקור מרגש במחנה ממנו נשלחו גם יהודים לאושוויץ. חלקו השני של היום יוקדש לקוליור, סיור לאורך הטיילת ובעיר העתיקה.

יום 10 פורטבו - פיגראס - ברצלונה - תל אביב

הבוקר נצא מקוליור דרומה וניסע בכביש נופי על הצוקים הגבוהים הצמודים לחוף, נחצה את הגבול לספרד ונגיע לפורטבו, העיירה השוכנת לרגלי הרי הפירנאים. נטפס עד האנדרטה שדני קרוון יצר לזכרו של הפילוסוף היהודי -גרמני וולטר בנימין שהתאבד במקום. נמשיך וניסע לפיגראס, עיר הולדתו של הצייר והאמן סלבדור דאלי. נבקר במוזיאון דאלי שתכנן על ידי דאלי עצמו, המציג הרבה מיצירותיו של דאלי שנתרמו על-ידי האמן. לקראת ערב נגיע לנמל התעופה של ברצלונה, ממנו נמריא לטיסת לילה לתל-אביב .

  • ייתכנו שינויים בסדר הביקורים

תאריכי יציאה ומחירים
תאריך יציאה תאריך חזרה מחיר לאדם בחדר זוגי תוספת ליחיד בחדר מדריך הערות
13/10/2024 22/10/2024 €2,790 €1,050 יעל הרמלין
תנאים כלליים
הטיסות לטיול (עם אל על – לא כלולות במחיר)

היתרון הגדול בהזמנת כרטיס עצמאי לבני 65 ומעלה, הוא היכולת לבטלו בקנס של 100ש"ח בלבד, עד 4 חודשים מיום קנייתו. אתם אמורים לרכוש כרטיסים לטיסות אל על הבאות:

  • 13 לאוקטובר מת"א למרסיי ( MRS ) המראה 0525 ונחיתה במרסיי 0855
  • 22 לאוקטובר מברצלונה ( BCN ) המראה בשעה 2235 ונחיתה בארץ לפנות בוקר ב 0345 ביום המחרת.

אם רכשתם כרטיס, ציינו זאת בטופס ההרשמה.

מי שמעדיף טיסות אחרות אבל יכול להצטרף לטיול לפי השעות הללו, יכול לעשות זאת אבל לידע אותנו בעניין. כל חברת תעופה שיש לה נציגות בארץ כפופה לחוק הביטול הנ"ל.

המחיר כולל
  • 9 לילות במלונות ברמת 4 כוכבים
  • כלכלה – 9 ארוחות בוקר ועוד 4 ארוחות
  • מדריכה מצוות בריזה מומחית לצרפת
  • אוטובוס תיירים ממוזג
  • כניסות לאתרים כמפורט במסלול
  • מדריכים מקומיים כנדרש
  • ערכות שמע אישיות
  • טיפים לנותני השירותים בחו"ל
  • פגישת קבוצה בזום עם מדריכת הטיול כשבוע לפני היציאה
המחיר אינו כולל
  • ביטוח בריאות ומטען
  • טיסות בינלאומיות בחברת אל על (פרטים ראו למעלה – חשוב לא לדלג)
  • ארוחות שאינן כלולות
  • שתיה בארוחות המוזמנות
  • הוצאות בעלות אופי אישי
נא לוודא שהדרכון בתוקף לחצי שנה לפחות מיום הכניסה לכל מדינה.
הערות חשובות

בשל חוסר הבטחון של כולנו בעתיד לבוא, צימצמנו את רמת ההתחייבות של כל המטיילים למינימום האפשרי. איננו רוצים להגיע למצב שבו ייגרם הפסד כספי לכל אחד מאתנו.

שימו לב לתנאי ההרשמה והביטולים להלן:
דמי ביטול לטיול הקרקעי בלבד
  • מיום ההרשמה ועד 11.8.24 עלות הביטול 110 יורו בלבד
  • אחרי 11.8.24 ועד 29.8.24 דמי הביטול יעמדו על 890 יורו
  • אחרי 29.8.24 ועד 19.9.24 דמי הביטול יעמדו על 1950 יורו
  • אחרי 19.9.24 ועד 6.10.24 דמי הביטול יעמדו על 2350 יורו
  • אחרי 6.10.24 ועד היציאה דמי הביטול יעמדו על מחיר הטיול פחות 150 יורו
אפשרויות ביטול

דמי הביטול יקוזזו מהתשלום שבוצע בפועל. כל החזר כספי המגיע למטייל בגין ביטול לוקח בחשבון הוצאות שכבר נעשו בגין הטיול (כגון טיסות והתחייבות בתי מלון).
ההחזר יעשה בערכי המט"ח או השקלים ששולמו,  ביום ההחזר, תוך 30 יום ממועד הביטול).
ביטול ייחשב ל"הודעה" בכתב בלבד – גם במייל – שתימסר במשרדי החברה ומועד הביטול ייחשב יום מסירת ההודעה. ** ביטול ייתבצע ויכנס לתוקף אך ורק לאחר שליחת ווטצאפ עבור בריזה,למספר  052-5440864 או במייל : breezatravel@gmail.com  המאשר את ביטול הטיול .
מחובת המבטל לבדוק האם התקבל האישור לביטול בדואר חוזר !!

דמי ביטול 

מ-90 יום   ועד 45 יום לפני היציאה –  300 €   
44-34 יום לפני היציאה לטיול – 500 €
21-33 יום לפני היציאה לטיול – 750 €
8-20 יום לפני היציאה לטיול –   1400 €
פחות מ-8 ימים לפני היציאה לטיול – מלוא מחיר הטיול
* מניין הימים לפי ימי העבודה בארץ ימים א'-ה' (לא כולל ימי שישי ושבת, ערבי חג וימי חג)

ביטוח ביטול נסיעה – טלפון אחד יכול לחסוך לך המון כסף !!!
אין היום שום ביטוח המכסה ביטול נסיעה חוץ מביטוח בריאות לנוסעים לחו"ל. מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". אפשר לרכוש ביטוח בריאות החל מ – 3 חודשים לפני יציאה. הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. התשלום בכל מקרה מחושב על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום הזמנת הביטוח מחברת הביטוח. 

לתשומת לבך: מידע זה הוא לידיעה בלבד ואיננו בא במקום המידע המלא המפורט בפוליסת הביטוח. כמו כן יש לזכור שבריזה אינה סוכנות ביטוח ובכל מקרה המגיע לכדי תביעה יש לפנות ישירות אל חברת הביטוח לפי מספר הטלפון המופיע בפוליסה שבידיכם.

אל תדחו אפילו ביום !!! עם ההרשמה רכשו לכם ביטוח בריאות לחו"ל !!! אחרת אתם חשופים לדמי ביטול ללא הגנה !!!

רישום ותאריכי תשלום

ההרשמה מתבצעת באמצעות טופס רישום שישלח לכל למתעניינים. את טופס הרישום יש לשלוח לפי ההנחיות המופיעות עליו.

נא לצרף לטופס ההרשמה צילום דרכון כולל הארכת תוקף אם יש.
הזמנות מתבצעות לפי הטפסים, ולכן יש למלאם באופן נכון וברור. 

ביטול בגין כח עליון

בריזה אינה אחראית לביטולים בגין רעש אדמה, מלחמה, מזג אויר, שביתות וכל גורם שאין לחברה שליטה עליו. לשם כך יש ביטוח נוסעים מורחב המכסה כמעט כל סיטואציה. בכל מקרה ולמרות שאיננו אחראים לארועים כאלה, תעשה החברה כל מאמץ, לפי שאנו למודי נסיון לצערנו, להחזיר את כל הכסף ששולם, למטיילים.

עסקת מכר מרחוק

בניגוד לאמור לגבי אפשרות ביטול עסקות מול חברות תעופה, אין דין הביטולים בטיולי בריזה כדין "עסקת מכר מרחוק" המקנה למבוגרים מעל גיל 65 אפשרות ביטול בתשלום סמלי גם ברגע האחרון.

ציוות חדרים לטיול – חדר למטייל בודד

למטיילים המגיעים ללא בני/ בנות זוג ומבקשים לשהות בחדר זוגי עם מטייל נוסף ינתן פרק זמן סביר למציאת בן/ בת זוג על ידי החברה, אבל זכותו של מטייל לקבוע כתנאי את יציאתו לטיול במציאת  "פרטנר" לחדר הזוגי. לחדר לבודד (סינגל ) יש תמיד עלות נוספת וברוב בתי המלון החדר הזה גם קטן מחדר זוגי. אין לבריזה כל התחייבות לתת חדר למטייל בודד שיהיה זהה לחדר זוגי. 

חיסונים

על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה. אנא פנה ללשכות הבריאות המחוזיות באזור מגוריך: מס' כלל ארצי:  *5400

לתשומת לבכם

למדריך/ת הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, בהתאם לתנאים המכתיבים זאת. ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם. הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה.

חיסונים

על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה. אנא פנה למשרד הבריאות כדי לקבוע תור ללשכת הבריאות המחוזיות באזור מגוריך: מס' הטלפון בכל רחבי הארץ – 5400*

לתשומת לבכם

למדריך/ת הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, בהתאם לתנאים המכתיבים זאת. ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם. הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה.

 

בברכת טיול נעים מצוות בריזה