8 ימי טיול מקיף ממרסיי ועד ברצלונה

דרום צרפת היוו תמיד מקור משיכה חזק למטיילים שחיפשו את הקשר לתרבות הצרפתית, שיסודותיה הימי ביניימים ניכרים בכל מקום בו נעבור בטיול. 
שילוב מיוחד של ארכיטקטורה בת מאות שנים, חקלאות עניפה, חופי ים וקניונים הם משאת נפשנו בטיול מרתק זה.
טיולנו יצמקד באזור קסום מהיפים באירופה המשתרע בדרום צרפת. זהו חבל ארץ הנהנה משמש נעימה ושמיים כחולים, אתרים היסטוריים, נופים נפלאים, כפרים קטנים ומקסימים ומטבח משובח. כל אלה משכו ציירים גדולים כוואן גוך, סזאן, רנואר, מונה, פיקאסו ומאטיס, להתנחל, ובעיקר ליצור באזור. 
חבל הדורדון מושך אליו חובבי טבע, היסטוריה וגסטרונימיה משובחת. כאן נראה נהרות זורמים בעמקים, טירות על פסגות, כפרים עם קסם מימי הביניים וכמובן נטעם ממטעמי האזור כגון כבד האווז המשובח, פטריות כמהין ועוגות אגוזים…

מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 ת"א - מרסיי - סנט גויאם - מיאו

נטוס בטיסת בוקר למרסיי שבדרום צרפת, אליה נגיע בשעות הבוקר. לאחר התארגנות, נצא בנסיעה מערבה לאזור "הרמה המרכזית " של  צרפת לביקור בעיירה בשם סן גויאם לה דזר  (Saint-Guilhem-le-Désert), עיירה ימי ביניימית ששמרה על אופייה המיוחד בשל מיקומה המבודד. נמשיך מערבה ונעבור על גשר המיתרים של מיאו(Millau)   העובר מעל נהר הטארן ומחבר בין חבלי ארץ שעד כה היו מבודדים. זהו הגשר הגבוה בעולם (עד שישבר השיא) והוא תוכנן על ידי המהנדס הצרפתי מישל וירלוז'ה בשיתוף עם האדריכל הבריטי נורמן פוסטר. עמוסים מהיופי של הטבע, נגיע למלוננו באזור מיאו.

יום 2 קונק - פיז'אק - קאור

היום ניסע צפונה בכביש נופי המטפס אל קונק (Conques), כפר על הדרך לסנטיאגו דה קומפוסטלה אשר יושב בתוך יער עבות ובמרכזו מתנוססת קתדרלה רומסנקית מקסימה. מעל הכניסה הראשית, על הטימפנום – תבליט מרשים של יום הדין האחרון מזהיר את החוטאים בפני הגיעם לגהינום ומברך את הצדיקים שיזכו להכנס בשערי גן העדן. נמשיך בנסיעה בשמורת הטבע, בין כפרים קטנים ועיירות השוכנות על שפת נחלים ולאורך קניון נהר הלוט. מדי פעם נעצור לתצפיות נוף עד שנגיע לפיז'אק, עיר הולדתו של שמפוליון, מפענח כתב החרטומים של מצרים העתיקה. ליד העתק של אבן הרוזטה, ניחשף למשיכת האירופאים לתרבות המצרית בסוף המאה ה-19, להליך פענוח כתב הרוזטה של שמפוליון ולהתפתחות השפות בתרבויות השונות. נמשיך לאורך נהר הלוט לקאור, עיר המוקפת כמעט מכל עבריה בנהר הלוט ונבקר בגשר ולנטרה, הנטוי מעל הנהר מאז המאה ה-14. לינה באזור קאור.

יום 3 רוקמדור - תהום דה פדיראק

ניסע לאורך הדורדון, נסיעה קצרה תביא אותנו לתהום פאדירק (Padirac), מערה קארסטית מדהימה, שבתחתיתה בעומק של כ-100מטרים זורם נהר תת קרקעי. נשוט בנהר התת-קרקעי ונסייר בין חללי המערה. נמשיך בנסיעה קצרה מאוד לרוקאמדור (Rocamadour), כפר מבוצר התלוי על צוק אדיר כשמעליו כנסיות וארמון. נרד מהארמון למנזרים ולכנסיות הדבוקים לסלע ומשם לעיירה היפה בה נבקר. לינה באזור קאור.

יום 4 סרלה - עמק הדורדון

היום יוקדש לעמק הדורדון הפסטוראלי, לעיירות מבוצרות וכפרים ציוריים. בשעות הבוקר, נסייר בסרלה ונראה את עבודת השחזור המרשימה לשימור אופי ימי הביניים ורנסאנס. נסיעה קצרה תוביל אותנו ללה רוק גז'יאק, כפר היושב על שפת הנהר למרגלות מצוק תלול. נשוט על סירת נהר בין ארמונות וטירות ונטפס (בעזרת האוטובוס) לבינאק, מבצר אדיר הצופה על העמק כולו. מכאן מרחק קצר ל"בסטיד"(כפר מבוצר) דום, אליו נגיע ברכבת קטנה. נטייל לאורך הטיילת שנשקף ממנה מראה נוף הנהדר ולסיום נחזור למלון. לינה באזור קאור.

יום 5 מערת פש מרל - סן סיר להפופי

היום נצא לעמק הלוט אחד מהאזורים המרתקים והיפים במהלך הטיול. ניסע בקניון נהר הלוט המתפתל והיפהפה. נסיעה במעלה אחד מיובלי הלוט תביא אותנו למערת האדם הקדמון, פש מרל. נסייר במערה האותנטית, נראה את ציורי הקיר בני אלפי השנים ונבקר במוזיאון הסמוך. במרחק נסיעה קצר, נגיע לסן סיר להפופי, כפר תלוי החולש על נהר הלוט שהוגדר כ"אחד הכפרים היפים של צרפת"…נסייר בין סמטאות הכפר, הבתים העתיקים הבנויים מקורות עץ ועל ראש הגבעה, שרידי הטירה המקומית, ממנה נזכה לתצפית יפה על כל האזור. בערב חזרה למלון.

יום 6 אלבי: מוזיאון טולוז לוטרק - קרקסון - פרפיניאן

לאחר ארוחת בוקר נעזוב את אזור נהר הלוט וניסע דרומה לאלבי – אחת הערים הקטנות היפות בצרפת הבניה כולה מלבני-חימר ורודות וחולשת על עמק הטארן. נטייל בעיר העתיקה, נראה את הקתדרלה המרשימה הבנויה כמבצר מחוץ ומקושט ב"תחרת אבן" מפנים ונבקר במוזיאון טולוז-לוטרק המציג את עבודותיו של האמן בן המקום. נמשיך לנסוע דרומה ונגיע לקרקאסון – העיר המבוצרת הגדולה והשמורה ביותר בכל אירופה! נסייר בין כותלי החומות הכפולות ובסמטאות העיר העמוסות בחנויות ותיירים. לקראת ערב, נתקרב לגבול ספרד ונגיע למלון באזור פרפיניאן  העיר הגדולה לרגלי הרי הפירנאים, גם היא עיר מבצר. לינה בצד הצרפתי, קרוב לגבול הספרדי.

יום 7 קוליור - סרה

בשעות הבוקר נטייל לאורך הטיילת של קוליור, עיירת חוף צבעונית שמשכה אליה אמנים רבים. בשל קרבתה לגבול הספרדי, סיפרה של העיר קשור קשר הדוק בזרם של פליטים שהגיעו לכאן מספרד או אלו שניסו לחצות את הפירנאיים במלחמת העולם השניה. בשעות אחר הצההאיים, נמשיך לסרה, עיירה קטנה ומבוצרת בין חומות שאירחה רבים מהאמנים של הזרמים החדשים  שנהגו לפקוד אותה בתחילת המאה ה-20. נבקר במוזיאון לאמנות מודרנית המציג את מספר רב של ציורי פיקאסו, פסלים וכלי קדרות, כולל סדרת קערות מלחמות השוורים המפורסמת. המוזיאון כולל גם ציורים של שאגאל, מאטיס, הרבין, סוטין, המון פוביסטים וכמה אימפרסיוניסטים. חזרה למלון.ארוחת ערב ולינה באזור פרפיניאן. 

יום 8 מעבר לספרד - ברצלונה - ת"א

היום נעזוב את צרפת ונדרים בדרכנו לספרד. מיד אחרי המעבר לקטלוניה, נעצור לאורך הצוק בפורטבו ונתבונן ביצירתו של דני קרוון, אותה הקים האמן לזכרו של הפילוסוף היהודי-גרמני וולטר בנימין, סמל לשבריריות ולתקווה של כל מי שעבר את הפירנאים במלחמת העולם השנייה, בדרכם לחופש. נמשיך בנסיעה דרומה ונגיע לברצלונה בשעות אחר הצהריים. נסייר בעיר ככל שיותיר לנו הזמן ובתום הסיור, ניסע לנמל התעופה של ברצלונה לטיסת לילה ארצה. 

 (*) הערה: ייתכנו שינויים  בסדר הביקורים.

תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים
המחיר כולל
  • טיסות  ישירות למרסיי וחזרה  מברצלונה
  • 7 לינות בבתי מלון ברמת תיירות טובה  
  • כלכלה – ארוחות בוקר מזנון וארוחת ערב אחת
  • אוטובוס תיירים ממוזג
  • כניסות לאתרים כמפורט במסלול
  • מדריך בכיר מצוות בריזה ומדריכים מקומיים לפי הצורך
  • ערכת שמע אישית
  • טיפים לנותני השירותים בחו"ל 
  • פגישת קבוצה עם מדריך הטיול – כשבוע לפני היציאה
המחיר אינו כולל
  • ביטוח בריאות ומטען 
  • הוצאות אישיות
  • שתיה בארוחות המוזמנות 
  • ארוחות שאינן כלולות
  • טיפ למדריך הישראלי
  • כל דבר שאינו מוזכר בסעיף "המחיר כולל"
טיסות אלעל

19.4 המראה מנתב"ג 05:25, נחיתה במרסיי 08:55
26.4 המראה מברצלונה 21:15, נחיתה בנתב"ג 02:25 (ביום 27.4)

רישום, תאריך גביה , דמי קדימה ואפשרויות תשלום 

ההרשמה מתבצעת באמצעות טופס רישום המצורף לכל טיול. את טופס הרישום יש לשלוח למרכז ההזמנות בפקס או בדוא"ל (מהאתר ) ולוודא 
טלפונית שאכן הגיע. אין לראות במשלוח הטופס אישור להרשמה ללא אישור קבלתו בטלפון.
עם קליטת טופס הרישום תיגבה מקדמה על סך  300 אירו המהווה חלק ממחיר הטיול הסופי.
יתרת התשלום תיגבה עד 45 יום לפני היציאה לטיול (ללא הודעה מוקדמת).
(תנאי הביטול למעלה הם ההסכם בין המטיילים לחברה, ללא קשר לגובה המקדמה המשולמת עם קבלת טופס הרישום). 

אופן ותנאי תשלום בטיולי בריזה 

התשלום יתבצע באמצעות טופס הרישום , בו יצוין אופן התשלום המבוקש, מבין האפשרויות הבאות: 

  • באמצעות כרטיס אשראי: עד 3 תשלומים שווים ללא ריבית.  יש לציין את מס' הכרטיס לחיוב לרבות 3 הספרות שבגב הכרטיס
  • בתשלום מזומן שקלי, מזומן מט"חי או בהעברה בנקאית בתשלום אחד. במקרים אלה יש לציין לביטחון בלבד את פרטי כרטיס האשראי על טופס הרישום – לרבות 3 הספרות בגב הכרטיס.  

הערה: אם לא יצוין על טופס הרישום אופן התשלום המבוקש, יחוייב כרטיס האשראי ב-3 תשלומים שווים ללא ריבית.

דמי ביטול 

מ-90 יום   ועד 45 יום לפני היציאה –  300 €   
44-34 יום לפני היציאה לטיול – 500 €
21-33 יום לפני היציאה לטיול – 750 €
8-20 יום לפני היציאה לטיול –   1400 €
פחות מ-8 ימים לפני היציאה לטיול – מלוא מחיר הטיול
* מניין הימים לפי ימי העבודה בארץ ימים א'-ה' (לא כולל ימי שישי ושבת, ערבי חג וימי חג)

הבהרות לגבי ביטולים

דמי הביטול יקוזזו מהתשלום שבוצע בפועל. כל החזר כספי המגיע למטייל בגין ביטול יעשה בערכי המט"ח  ביום ההחזר, תוך 30 יום ממועד הביטול)ביטול ייחשב ל"הודעה" בכתב בלבד (לרבות מייל או פקסימיליה) שתימסר במשרדי החברה ומועד הביטול ייחשב יום מסירת ההודעה.
מחובת הלקוח לבדוק האם התקבל הפקס או האי מייל לביטול !!
על הלקוח/ה לבחור את מדיניות הביטול המתאימה לו/לה מבין שתי החלופות הבאות: 

הסבר על תנאי ביטול:

על הלקוח לבחור את מחיר הטיול (מופיע למעלה)בהתאם למדיניות הביטול המתאימה לו. נא לסמן את החלופה הנבחרת בטופס ההרשמה.
חלופה א' – החלופה הזולה יותר – מחיר טיול בהתאם למדיניות ביטול של נותני שירותי הקרקע (בתי מלון, תחבורה, כניסות, טיסות פנים, ארוחות)
מחוץ לישראל: לפי המפורט למעלה. כולל דמי הביטול של חברות תעופה.
במקרה של ביטול הטיול ביוזמת הנוסע, מכל סיבה שהיא, יחולו דמי ביטול מצטברים לפי הפירוט הבא: 

דמי ביטול 

כפי שמופיעים בגוף הטיול נכונים לאופציה א' (כנ"ל) 
הגדרות: ימי עבודה: ימים א'- ה', לא כולל חגים; ערך שירותי קרקע: מחיר הטיול 
חישוב דמי הביטול ייעשה מרגע קבלת הודעה בכתב במשרדי בריזה. ניתן לשלוח הודעת ביטול במייל או בפקס. החזר כספי יתבצע באותו מטבע ואופן תשלום: מזומן, ביטול עיסקה בכרטיס אשראי וכד'.
חלופה ב' – יקרה יותר – תוספת של 7% למחיר הטיול ולסכומי דמי הביטול כפי שהם מופיעים בגוף התכנית בחלופה א' למעלה
חלופה זו מקנה זכות ביטול בהתאם להוראות לחוק הגנת הצרכן תשמ"א-1981 ותקנותיו:

  1. ע"פ חלופה זו, הלקוח רשאי לבטל את הרשמתו לטיול בתוך ארבעה עשר ימים מיום הרשמתו לטיול ובלבד שמועד ביטול ההרשמה יעלה על שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד הטיול.
  2. ע"פ חלופה זו, לקוח שהינו אזרח ותיק (מי שמלאו לו 65 שנים וימציא תעודת אזרח ותיק) או "אדם עם מוגבלות" – כהגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות או "עולה חדש" –רשאי לבטל את הרשמתו לטיול בתוך ארבעה חודשים מיום הרשמתו לטיול ובלבד שמועד ביטול הרשמה יעלה על שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד הטיול.
  3. ע"פ חלופה זו, במקרה של ביטול ההרשמה לטיול, בריזה תחזיר ללקוח בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול את הסכום שהלקוח שילם על הטיול, בקיזוז דמי ביטול בשיעור שלא יעלה על 5% ממחיר הטיול או 100 שקלים חדשים לאדם, לפי הנמוך מבניהם.

ביטוח בריאות לנוסע לחו"ל הוא גם ביטוח ביטול נסיעה מטעמי בריאות
מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". דרכנו אפשר לרכוש  ביטוח בריאות התקף מיום רכישת הפוליסה (אפילו שנה לפני היציאה) ועד יום לפני תאריך היציאה לטיול. הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. מחיר הביטוח מחושב בכל מקרה על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום רכישת הביטוח מחברת הביטוח. 
לתשומת לבך: מידע זה הוא לידיעה בלבד ואיננו בא במקום המידע המלא המפורט בפוליסת הביטוח. 
כמו כן יש לזכור שבריזה אינה סוכנות ביטוח ובכל מקרה המגיע לכדי תביעה יש לפנות ישירות אל חברת הביטוח לפי מספר הטלפון  המופיע בפוליסה שבידיכם. 

הבהרות לגבי ביטולים

דמי הביטול יקוזזו מהתשלום שבוצע בפועל . כל החזר כספי המגיע למטייל בגין ביטול לא כולל הוצאות שכבר נעשו בגין הטיול (כגון ויזה ותשלומים לא חוזרים אחרים. ההחזר יעשה בערכי המט"ח  ביום ההחזר, תוך 30 יום ממועד הביטול).
ביטול ייחשב ל"הודעה" בכתב בלבד (לרבות מייל או פקסימיליה) שתימסר במשרדי החברה ומועד הביטול ייחשב יום מסירת ההודעה.
** ביטול ייעשה ויכנס לתוקף אך ורק לאחר שליחת פקס עבור בריזה, 
מייל : info@breeza.co.il המאשר את ביטול הטיול .

מחובת הלקוח לבדוק האם התקבל הפקס או האי מייל לביטול !!
ביטוח ביטול נסיעה – טלפון אחד יכול לחסוך לך המון כסף !!!
אין היום שום ביטוח המכסה ביטול נסיעה חוץ מביטוח בריאות לנוסעים לחו"ל. מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". דרכנו אפשר לרכוש  ביטוח בריאות התקף מיום רכישת הפוליסה (אפילו שנה לפני היציאה) ועד יום לפני תאריך היציאה לטיול. הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. מחיר הביטוח מחושב בכל מקרה על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום רכישת הביטוח מחברת הביטוח. 
אל תדחה אפילו ביום !!! עם ההרשמה רכוש לך ביטוח בריאות לחו"ל !!! אחרת אתה חשוף לדמי ביטול ללא הגנה !!! ביטוח כזה אפשר לעשות גם במשרדנו. 

מועד התשלום וכרטוס קבוצתי / עליות מחירים ברגע האחרון 

כרטוס הקבוצה נעשה לאחר סגירת ההרשמה לטיול ולא במועד שליחת טופס ההרשמה. הכרטוס הקבוצתי הוא תנאי לקבלת מחיר קבוצתי לטיסות. הכרטוס מתבצע לכל אנשי הקבוצה יחד במועד הגביה של דמי הטיול הנקבע על ידי החברה ועל פי צרכי הטיול. במועד התשלום יקבע שער השקל מול שערי מט"ח ואין לשנותו בדיעבד. מחיריהם הסופיים של היטלי הדלק ומסי הנמל מעודכנים במועד הכרטוס הקבוצתי. בריזה מחליטה מראש אם לציין במסלול הטיול את מחיר מסי הנמל והדלק (בטיסות סדירות) עליהם התבסס תמחור הטיול, או לא לציין זאת. במקרים בהם חלה התייקרות ובעקבותיה תוספת למחיר, מתחייבת בריזה לתת הסבר לכך.

מקומות ישיבה מוזמנים מראש ופיצול מהקבוצה 

אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כירטוס קבוצתי, מראש. שלא כבכירטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות….
יש שני דברים שאפשר לעשות להמנע מפיצול זוגות בישיבה וכד': 
1 –  להזמין באתר חברת התעופה הספציפית מקום ישיבה באינטרנט, אם יש אפשרות כזו בחברת התעופה, בדרך כלל החל מ-24 שעות לפני הטיסה.
2 –  בזמן קבלת כרטיס העליה למטוס לוודא בדסק עצמו שקיבלתם כרטיסים צמודים בישיבה, לא לוותר !!
פיצול הקבוצה: ברוב המקרים, פיצול מטיסות הקבוצה כרוך בתוספת תשלום (divide). 

הטבות נוסע מתמיד בחברות התעופה 

אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים  על ידי חברות התעופה ליעדים שונים. באחריות המטייל לבדוק מראש אפשרות קבלת הטבות לגבי טיול ספציפי.  

ציוות חדרים לטיול – חדר למטייל בודד 

למטיילים המגיעים ללא בני/ בנות זוג ומבקשים לשהות בחדר זוגי עם מטייל נוסף ינתן פרק זמן סביר למציאת בן/ בת זוג על ידי החברה, אבל זכותו של מטייל לקבוע כתנאי את יציאתו לטיול במציאת  "פרטנר" לחדר הזוגי. 
לחדר לבודד (סינגל ) יש תמיד עלות נוספת וברוב בתי המלון החדר הזה גם קטן מחדר זוגי. אין לבריזה כל התחייבות לתת חדר למטייל בודד שיהיה זהה לחדר זוגי. 

חיסונים

על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה. אנא פנה למשרד הבריאות כדי לקבוע תור ללשכת הבריאות המחוזיות באזור מגוריך: מס' הטלפון בכל רחבי הארץ – 5400*

לתשומת לבכם
  • בריזה אינה אחראית לשינויים בלוח הטיסות ותעדכן את מסלול הטיול בהתאם ככל האפשר מראש. 
  • למדריך הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם.
  • הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה.

בברכת טיול נעים מצוות בריזה

>> הכנסו למגוון טיולים מאורגנים לצרפת