*לטיול זה טרם נקבע תאריך יציאה

טיול חדש זה הוא תולדה של שיתוף פעולה בין בריזה לחברת "יאנג טרוולינג" המתמחה בטיולי צעירים וצעירות (סביב גילאי 25-45 ). זוהי הזדמנות נדירה ויוצאת דופן, להכיר ולהתרשם מנפלאות העולם העתיק כפי שהשתמרו במצרים בצורה שאין לה אח ורע בעולם, תוך חיבור מתבקש עם חצי האי סיני. 
הטיול משלב חווית שייט על הנילוס בסירות מפרש, נופי מדבר נפלאים, ביקור במנזר סנטה קטרינה, טיול רגלי בהר הגבוה בסיני וסיום בחופים הנפלאים של סיני. 

מינהלות

עניני הקורונה:  עדיין מוקדם לקבוע מסמרות בנושא, אבל בהתקרב מועד הטיול נעדכן את הנירשמים בפרטים הקשורים בכך. נכון ליום פרסום הטיול אין צורך בבדיקת PCR למחוסנים היוצאים למצרים (סיני).  עם הכניסה חזרה לארץ יש צורך בבדיקה בצד המצרי. 

ויזה (*) : יש צורך בהוצאת ויזה למצרים, תהליך הלוקח בסביבות 3 שבועות.
מכאן שצריך להגיש את הבקשה לויזה כמה שיותר מוקדם, כדי לא לאחר בהרשמה הסופית. הויזה תקפה ל- 4 חודשים מיום הוצאתה.
(*) ראו הנחיות "טופסולוגיה" בהמשך.

הגעה עצמאית לאילת:
מומלץ להגיע יום קודם וללון באילת או באחד מישובי דרום הערבה כדי להגיע רעננים לטיול.
בשעה 08:30 ניפגשים במעבר הגבול בטאבה בצד הישראלי.

המדריך

שחר גופר  – ארכיאולוג ומורה דרך מוסמך. לאחר ביקורו הראשון במצרים החליט להקדיש לחקר תרבותה הקדומה את חייו. למד תואר ראשון בהיסטוריה ובגיאוגרפיה, ובימים אלו מסיים תואר השני בארכיאולוגיה ובאגיפטולוגיה (חקר מצרים העתיקה).

ומה מיוחד בטיול הזה ?

על קסמה של מצרים העתיקה, ארץ הפרעונים, כולם שמעו. הטיול הזה כולל גם את חצי האי סיני, סנטה קטרינה, שארם א-שיח', וסיום בחופי סיני. הקשר בין סיני למצרים כאז, כן היום, הוא הכרחי, ושני האזורים הללו משפיעים זה על זה מכל הבחינות; השלטון המצרי מאז ימי הממלכות הקדומות, עם הפוגות קצרות במהלך ההיסטוריה, שלט גם על סיני והשפיע על אופי תושביה.
עם זאת ניסו הבדואים של סיני לשמר עצמאות חברתית וכלכלית ולא פעם התעמתו עם השלטון המצרי. זו הסיבה שסיני נשאר אזור המשמר מאפיינים ייחודיים שלו, אותם נפגוש גם אנחנו בטיול.

מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 יום 1 ת"א - טאבה - נוויבע - סנטה קטרינה

אחרי מעבר הגבול ותשלום אגרות המעבר בשני צידיו (לא כלול במחיר העשוי גם להשתנות מידי פעם) עולים על הרכב הממתין בצד המצרי ונוסעים לאורך החוף היפה של סיני עד לנוויבע.  בנוויבע עושים הפסקה לארוחת בוקר קלה וממשיכים לנסוע לעבר סנטה קטרינה.
יוצאים לטיול אחה"צ באזור ההר הגבוה: מי שלא חווה את הטיול הזה לא יודע על מה מדובר ותיקצר היריעה מלהסביר:  איזור ההר הגבוה הוא כינוי לגוש שיש בו מעל 20 פסגות העולות על 2000 מ' מעל פני הים, ובהם הר סיני (הר משה) ובו נמצא גם מנזר סנטה קטרינה. האזור מצוי גבוה מעל פני הים ולכן נהנה ממשטר גשמים שאין דומה לו באזורי סיני האחרים. וכשיש מים יש מעיינות, וכשיש מעיינות יש בוסתנים והבדואים של שבט הג'בליה מגדלים כבר מאות שנים עצי פרי בבוסתני ההר. הגרניט האדום הבונה את האזור מאפשר משק מים טוב במיוחד ואנחנו מטיילים, בחברת מורה דרך מקומי, ועולים לשקיעה מהר סיני (2285 מ' מעל פני הים). חוזרים בערב לאכסניה הבדואית, ללינה וארוחת ערב. ערב גיבוש. (מי שקשה עליו עליה זו יכול לקחת גמל ולרכב את כל הדרך עבור חופן דולרים….)

יום 2 מנזר סנטה קטרינה - ואדי פיראן - קהיר

בבוקר ניסע לבקר במנזר סנטה קטרינה, העומד על תילו מאז המאה ה – 6 לספירה וכמעט שלא נעזב מעולם. אחרי הביקור נצא בנסיעה הארוכה ( 5-6 ש') לעבר קהיר, דרך ואדי פיראן העצום, בו נראה הן מטעי תמרים אין סופיים והן אתרים שיש בהם ענין. ממשיכים לאורך המפרץ ועיירות הנפט הגדולות אבו רודס וראס סודר, עוברים את תעלת סואץ במנהרה החפורה תחתיה, ומגיעים לקהיר, בירת מצרים. כניסה למלון במרכז העיר. לינה וארוחת ערב .
לראות את קהיר בלילה (למי שנשאר כח) : הנילוס מופז בפנסים צבעוניים וסירות מוארות עושות דרכן הלוך וחזור על הנהר החוצה את קהיר. מרתק ומיוחד. 

יום 3 סיור בקהיר הפרעונית - רכבת שינה ללוקסור

בשעות הבוקר נצא לסיור בקהיר, באתריה החשובים: נתחיל בגיזה, הפירמדות, הספינקס, ובמקדש העמק של חפרן. (יתכן שינוי בסדר הביקורים). נמשיך לאתרי מצרים התיכונה בסקרה וממפיס. הממלכות הקדומות של מצרים מציגות לנו ציויליזציה בעלת הישגים
עצומים שהשפיעו על כל המרחב הגאוגרפי, לרבות ארץ ישראל. אין ספק שזהו "ביקור חובה" לכל ישראלי המתענין בהיסטוריה של אזורנו ויסודות ומסורות גם שלנו. בערב נצא אל הבזאר העצום חאן אל ח'לילי ונלון במרכז קהיר.

 

יום 4 קהיר המוסלמית וטיסת לילה ללוקסור

הבוקר יוקדש לקהיר העכשוית: נבקר בכנסיה קופטית ובבית הכנסת אבן עזרא. נבקר בסיטדל הבנוי אבני בהט ונבנה עבור מוחמד עלי השליט הגדול של קהיר ב…….נסיים בביקור במוזיאון הארכאולוגי המדהים ונעלה על טיסת ערב ללוקסור. לינה בלוקסור.

נהר הנילוס מצרים
יום 5 לוקסור - אסנה - לינה על סירת מפרש (פלוקה מסורתית)

אחרי ארוחת הבוקר נעלה רעננים לאוטובוס, אתו ניסע במעלה הנילוס 55 ק"מ בלבד עד לאתר אסנה היפהפה והמרשים. לאחר ביקור באתר נתחלק לקבוצות ונעלה על סירות המפרש (פלוקות) לשייט יומיים במורד הנילוס. לינה וארוחת ערב על הסירות, (הלינה בסירה המרופדת בכריות ושטיחים ), שירותים מסודרים.

 

יום 6 שייט סירות מפרש על הנילוס

חוויה מיוחדת מצפה לנו !!
סירות המפרש מפליגות לאתן במורד הנילוס שעל גדותיו עובדים הפלאחים כמימים ימימה. מסיפונה של הסירה נזכה להזדמנות יוצאת דופן להכיר את המערכת החקלאית העתיקה. בערב היום השני לשייט נגיע חזרה ללוקסור. לינה בלוקסור. טיול לילה לשוק הססגוני וביקור במקדש לוקסור המואר בלילה.

יום 7 לוקסור - הגדה המערבית: עמק המלכים

נצא מוקדם לטיול בגדה המערבית של הנילוס. נבקר בעמק המלכים בו קבורים אצילי הממלכה שדאגו להכין לעצמם קברים תת קרקעיים מפוארים מאד. נסיים במקדש המוות המפורסם של המלכה חתשפסות שבדיר אל-בחרי ונלון בלוקסור. לינה שני במלון בלוקסור.

כרנך מצרים
מצרים
יום 8 מקדש קרנק - טיסה לקהיר - ולשארם

נקדיש את הבוקר לביקור במקדש קרנק – אחד משיאי הטיול, גדול המקדשים בעולם וללא ספק המפואר במקדשי מצרים. זהו מקדש המקיף 2000 שנות בנייה ועדויות היסטוריות על קורות העולם העתיק במזרח, כולל אירועים מקראיים מקבילים. טיסה אחה"צ לשארם א'- שייח' דרך קהיר. נחיתה בערב בשארם א' שייח' וממנה נמשיך כשעה לדהב, ללינה. 

 

יום 9 דהב - חופי סיני וחזרה לטאבה

את הבוקר נקדיש לצלילות ושחיה באיזור דהב, בדרכנו לאורך חופי סיני בחזרה לטאבה. 
סיום הטיול במעבר הגבול בטאבה. חזרה עצמאית מטאבה (אילת)
**מי שירצה יוכל להישאר על החוף כאוות נפשו .

 

תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים
הערות חשובות 
  • דרגת ההתראות להמנע מנסיעה למצרים מסיבות בטחוניות ירדה לאחרונה מ –1  ל – 3.
  • הטיול במצרים ילווה על ידי שוטרים מקומיים בהתאם לכללי הבטחון המצריים. 
  • סדר הביקורים  עלול להשתנות בהתאם להנחיית השלטונות, זמני טיסות הפנים אם ישתנו, או החלטות המדריכים בשטח.
"טופסולוגיה"
ויזה למצרים – צעד ראשון שיש לעשות !

כאמור, הויזה תקפה ל- 4 חודשים מיום הנפקתה, אבל למערכת המצרית לוקח כ – 3 שבועות לביצוע הדבר. עלות לדרכון ישראלי : 225 ₪ לתשלום ל"ויזה סנטר" . חלק מהדרכונים הזרים אינו נדרש לתשלום מראש אלא במעבר הגבול. יש לברר אפשרויות אלה ב"ויזה סנטר"
יש להמציא למשרד "ויזה סנטר" בהקדם, ברח' מנחם בגין 156 ת"א, דרכון בר תוקף, לפחות 6 חודשים ממועד הטיול. יש לצרף 4 תמונות פספורט זהות.  חובה דף ריק בדרכון לחותמת עבור הויזה. חשוב ביותר – יש להעביר את הדרכון והתמונות מיד עם ההרשמה ל"ויזה סנטר". תהליך הוצאת הויזה לוקח זמן רב ולכן אין להשתהות ולפעול מהר.
תאריך אחרון להגשת ויזה לטיול זה (26.11.21 ) :  יום ב' 13.10.21
משרד "ויזה סנטר" פתוח כל השבוע לקבל קהל בת"א – מנחם בגין 156 טל: 03-5250332
                                                             
עד קבלת הויזה אין ודאות ב – 100% שהיא מתקבלת ויש גם מקרי סירוב בלתי צפויים מראש. אפשר להגיש שנית. הויזה תקפה ל – 4 חודשים מיום הנפקתה.  
הערה חשובה:
במקרה של סירוב ויזה מכל סיבה שהיא, יגבה תשלום השירות של משרד "ויזה סנטר" בלבד: 75 ₪ . אולם, במצב של אי שימוש בויזה שהתקבלה כבר, מסיבות אישיות, של דחיית הטיול על ידי המטייל וכד' , תאבד הויזה ולא יהיה לה החזר.

טופס ההרשמה לטיול ואופן תשלום

לכל נרשם ישלח טופס הרשמה + טפסים למלא עבור ויזה למצרים +הנחיות איך למלא את הטפסים לפני שניגשים ל"ויזה סנטר" להפקדת הדרכון (לעיל).
התשלום לטיול יתבצע בהעברה בנקאית, במזומן או בצ'ק (אפשרות ל – 3 צ'קים דחויים ) לפי הנחיות הטופס. בטופס יצויין מס' כרטיס אשראי לביטחון בלבד !!
ההעברה בנקאית: לפקודת אילן לכיש – בריזה, מס' חשבון 226285 בנק הפועלים סניף 599 . 
את טופס הרישום ואישור ההעברה בבנק יש לשלוח למרכז ההזמנות של בריזה בדוא"ל או בצילום בווטצאפ למס'  054-6676584.
פניה מהאתר איננה באה במקום טופס הרשמה, שישלח לכל פונה בדוא"ל. יש לוודא טלפונית שאכן טופס ההרשמה ששלחתם הגיע. אין לראות במשלוח הטופס אישור להרשמה ללא אישור קבלתו בטלפון.
עם קליטת טופס הרישום, ואחרי שווידאתם קבלתו טלפונית, תקבלו הנחיות מסודרות כיצד לשלם.
כמו כן יישלח לנרשם גם טופס הצהרה הנוגע לתקלות ושיבושים בגין הקורונה שעליו יש לחתום.

הבהרות לגבי ביטולים

דמי הביטול יקוזזו מהתשלום שבוצע בפועל. כל החזר כספי המגיע למטייל בגין ביטול יעשה בערכי המט"ח  ביום ההחזר, (תוך מקסימום 30 יום ממועד הביטול)
ביטול ייחשב ל"הודעה" בכתב בלבד (לרבות מייל) שתישלח למשרדי החברה ומועד הביטול ייחשב יום מסירת ההודעה. ההחזר הכספי נעשה באותו האופן בו בוצע התשלום.
** ביטול ייעשה ויכנס לתוקף אך ורק לאחר שליחת ההודעה לבריזה או ליאנג טרבלינג , בווטצאפ
  054-6676584 או מייל :  א  info@breeza.co.il   או lachi7@013net.net 
ולוודא שאכן נקלט הביטול של הטיול .

הסבר על תנאי ביטול: תנאי הביטול נגזרים מתנאי הביטול של הספקים בחו"ל
ונותני שירותי הקרקע והתעופה (בתי מלון, תחבורה, כניסות, טיסות, ארוחות)
במקרה של ביטול הטיול ביוזמת הנוסע, מכל סיבה שהיא, יחולו דמי ביטול מצטברים לפי הפירוט למעלה:

ביטול בגין כח עליון

בריזה אינה אחראית לביטולים בגין רעש אדמה, מלחמה, מזג אויר, שביתות וכל גורם שאין לחברה שליטה עליו. 

עסקת מכר מרחוק: אין דין הביטולים בטיולי בריזה כדין "עסקת מכר מרחוק" המקנה למבוגרים מעל גיל 65 אפשרות ביטול בתשלום סמלי גם ברגע האחרון. 

המחיר כולל 
  • 3 טיסות פנים: קהיר – לוקסור – קהיר, קהיר – שארם א' שיח'
  • ערכות שמע אישיות
  • בתי מלון מרמת תירות ראשונה בקהיר ולוקסור (4 כוכבים) על בסיס חצי פנסיון ואכסניה בחדרים זוגיים בסנטה קטרינה.
  • יומיים ולילה שייט סירות מפרש על הנילוס
  • כלכלה: לפי המפורט בתכנית.
  • אוטובוס תיירים נוח וממוזג במצרים וסיני
  • כניסות לאתרים שבתכנית
  • הדרכה: צוות בריזה  
  • מדריך מקומי ומורה דרך בדואי בסיני 
  • טיפים לנותני השירותים בחו"ל 
  • פגישת קבוצה עם מדריכי הטיול – כשבוע לפני היציאה
המחיר אינו כולל 
  • הוצאת ויזה מצרית – כ- 225 ₪ (נכון לאוקטובר  2021 )
  • הסעות בארץ לטאבה וחזרה
  • מיסי מעבר גבול ישראליים בטאבה – 101 ₪ בתשלום מראש דרך אתר רשות הנמלים
  • מיסי מעברי גבול בצד המצרי : כ – 30 דולר בכסף  מצרי 
  • ביטוח בריאות ומטען וכל ביטוח הכרוך בקורונה 
  • עלות בדיקות קורונה במצרים או בארץ 
  • ארוחות שאינן כלולות  
  • שתיה בארוחות המוזמנות
  • הוצאות בעלות אופי אישי

שער הדולר :  נקבע ביום החיוב בפועל לפי שער העברות והמחאות גבוה . 

תנאי ביטול:

מיום ההרשמה ועד חודש לפני יציאה – דמי רצינות על סך $200
מ- 30 ימים ועד 15 ימים לפני היציאה – דמי ביטול בסך $700
מ- 14 ימים ועד 8 ימים לפני היציאה – דמי ביטול בסך 1200 דולר
מ- 7 ימים ועד 3 ימים לפני היציאה – דמי ביטול בסך 1350 דולר
מ- 48 שעות לפני היציאה – דמי ביטול מלאים 
מניין הימים לפי ימי העבודה בארץ ימים א'-ה' (לא כולל ימי שישי ושבת, ערבי חג וימי חג)
ביטוח בריאות לנוסע לחו"ל הוא גם ביטוח ביטול נסיעה מטעמי בריאות
מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". אפשר לרכוש  ביטוח בריאות מכל סוכן ביטוח, התקף מיום רכישת הפוליסה (אפילו חצי שנה לפני היציאה) ועד יום לפני תאריך היציאה לטיול. הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. מחיר הביטוח מחושב בכל מקרה על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום רכישת הביטוח מחברת הביטוח. 
לתשומת לבך: מידע זה הוא לידיעה בלבד ואיננו בא במקום המידע המלא המפורט בפוליסת הביטוח. כמו כן יש לזכור שבריזה אינה סוכנות ביטוח ובכל מקרה המגיע לכדי תביעה יש לפנות ישירות אל חברת הביטוח לפי מספר הטלפון  המופיע בפוליסה שבידיכם. 

אל תדחה אפילו ביום !!! עם ההרשמה רכוש לך ביטוח בריאות לחו"ל !!! 

מקומות ישיבה מוזמנים מראש ופיצול מהקבוצה 

אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כירטוס קבוצתי, מראש. שלא כבכירטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות….
פיצול הקבוצה: ברוב המקרים, פיצול מטיסות הקבוצה כרוך בתוספת תשלום (divide). 

ציוות חדרים לטיול – חדר למטייל בודד 

למטיילים המגיעים ללא בני/ בנות זוג ומבקשים לשהות בחדר זוגי עם מטייל נוסף ינתן פרק זמן סביר למציאת בן/ בת זוג על ידי החברה, אבל זכותו של מטייל לקבוע כתנאי את יציאתו לטיול במציאת  "פרטנר" לחדר הזוגי. 
לחדר לבודד (סינגל ) יש תמיד עלות נוספת וברוב בתי המלון החדר הזה גם קטן מחדר זוגי . אין לבריזה כל התחיבות לתת חדר למטייל בודד שיהיה זהה לחדר זוגי. 

חיסונים

על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה. אנא פנה ללשכות הבריאות המחוזיות באזור מגוריך: טלפון כלל ארצי:  *5400 וכן, לנרשמים יישלחו  התנאים הרלבנטיים והדרישות לגבי חיסונים ובדיקות קורונה לטיול הספציפי. 

לתשומת לבכם
  • בריזה אינה אחראית לשינויים בלוח הטיסות ותעדכן את מסלול הטיול בהתאם ככל האפשר מראש. 
  • למדריך הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם.
  • הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה.  
מאחלים לכם טיול נעים: צוות בריזה וצוות יאנג טרוולינג.