מקרנבל לקרנבל בסרדיניה –   פולקלור, מיתוס ומסתורין עתיק יומין

סרדיניה לא זכתה ליהנות משמעותית מתנופת הפיתוח של אירופה, וזהו גם קיסמה.
אוכלוסייה אותנטית, חופים בתוליים ותרבות עתיקת יומין של יורדי ים. הטיול בסרדיניה בעת חגיגות הקרנבל מהווה חוויה יוצאת דופן גם לאלה שראו מקומות רבים על הגלובוס.
סרדיניה, האי האקזוטי, עולה מהים בין חופי איטליה וצרפת  ושייכת לאיטליה. הבידוד מתרבויות הסביבה אפשר לתושבי האי לפתח תרבות ומסורת ייחודית. מאידך, יתרונותיו האסטרטגיים של האי במרכזו של הים התיכון, משכו אליו ניסיונות פלישה רבים.
תושבי האי עמדו בעוז ובתחבולות מולם, אך שרידי מבנים יוונים, רומיים וביצורים של נסיכויות מהיבשת מעידים על הדרמות שהתחוללו על החופים הנפלאים ועל מגוון תרבויות שהשתלבו במסורת ובהיסטוריה של האי. בטיולנו ניפגש עם פאר העבר ועם בני האי בערים המודרניות ובכפרים המסורתיים הנצמדים למסורת ולמצוקי הרכסים המרוחקים. נתבשם מהנופים הפראיים והחופים הנפלאים ונחגוג עם תושבי האי באירועים הצבעוניים.
בעונה זו של השנה, מתקיימים בסוף החורף קרנבלים שונים מאוד מאלה המוכרים לנו ממקומות אחרים בעולם. בכפרים שבמרכז האי סרדיניה, המשתתפים עוטים מסיכות מעוררות אימה, רוכבים בפראות על סוסים מקושטים, הלמות התופים נשמעות והיין החדש, שיוצר מהענבים אשר נבצרו בסתיו, נשפך כמו מים.
המסלול שלנו עובר מכפר לכפר, מקרנבל לקרנבל ומאפשר הצצה לעולם שלם של אמונות, מיתוסים ומסורות מרתקות ועתיקות יומין.

מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 טיסה לסרדיניה - קליירי

נמריא מנתב"ג דרך יעד ביניים באירופה ובטיסת המשך נגיע בשעות הבוקר המאוחרות לקליירי (Cagliari) שבסרדיניה. לאחר התארגנות, נתחיל בטיול בסיור בקליירי, בירת סרדיניה. נבקר בעיר הגדולה הבנויה על שבע גבהות (בדומה לעיר רומא, איסטנבול וליסבון). העיר העתיקה השתרעה על גבעה בראשה נבנה המבצר שהגל על מוסדות השלטון (מהמאה ה-13). נסייר בין חומות העיר, נראה את בית הכנסת שהפך לכנסיה ונבקר במצודת העיר בה נמצא המוזיאון הארכיאולוגי הלאומי. ארוחת ערב ולינה בקליירי.

יום 2 חצי האי סנט'אנטיוכו

בשעות הבוקר ניסע מערבה לביקור בחצי האי סנט'אנטיוכו (Sant'Antioco), המחוברת לסרדיניה בגשר מודרני הבנוי לרוחב לגונה ואיים המצויים במפרץ פלמס. נסייר בעיר באותו שם ונראה את הקתדרלה המרשימה עם קטקומבות מהמאות ה-3 וה-4 שחלקן עם כתובות עבריות, עדות לנוכחות קהילה יהודית במקום. בקרבת מקום, נבקר ב"תופת" – אתר ארכיאולוגי מרשים ששימש במקום לפולחן דתי בתקופה הפיניקית ונלמד על הקשר ההיסטורי עם הנעשה בארץ באותם ימים. חזרה לקליירי. ארוחת ערב ולינה בקליירי.

יום 3 ברומיני נוראג סו נורסי - הקרנבל בגאבוי

בשעות הבוקר, כשהעיר עוד מתעוררת לבוקר חדש, ניסע בדרך נוף הררית, בין כפרים המשמרים מסורות קדומות של מלחמות בשלטון ושמירה על הכבוד המשפחתי. נגיע לכפר ברומיני (Barumini)  בו נחשף מבנה אבן גדול ומרשים סו-נורקסי Su Nuraxi) ). תהיה זו הזדמנות להתרשם ולנסות להבין את התופעה הייחודית לאי סרדיניה – "התרבות הנוראגית"; 7000 מבנים פזורים באי ובתוכם נמצאו מבני מגורים שבהם כלי מתכת מעובדים ברמה גבוהה. ראשיתם באלף השני לפני הספירה ואחדים המשיכו להיות בשימוש עד התקופה הרומית. בתום הביקור,נמשיך לפנים האי לעבר גאבוי (Gavoi), כפר הממוקם במרומי רכס ג'נרג'נטו אשר בלב סרדיניה ונשתתף ב"חגיגות התופים". 
בשעת בין ערביים, כאשר השמש עומדת לשקוע על הכיכר המרכזית בכפר ההררי, קולות תופים רועמים נשמעים ואל הכיכר מרוצפת האבנים נוהרים מן הסמטאות הסמוכות עוד ועוד אנשים לבושים ברדסים כהים בפנים מושחרות בפיח או מכוסות במסיכות. ניסחף בין המוני החוגגים את היין החדש מהבציר האחרון ואת גירוש הרוחות הרעות לקראת בוא האביב. לקראת ערב, נגיע למלוננו במקום ונמשיך לחגוג עם ארוחת ערב טיפוסית המלווה בפולקלור ייחודי. ארוחת ערב ולינה בפוני.

יום 4 טיול ג'יפים בהרי ברבג'יה - אורגוסולו

היום נטייל באזור הברבבג'יה, אזור טבע הררי המשתרע במרחבים של רכס הרי הגנרג'נטו. על מנת להכיר מקרוב את תושבי ההרים ואת מנהגיהם, נטייל בג'יפים בשטח ההררי של הרי הברברג'יה, אותו אזור מבודד שהצליח להתנגד לכיבוש הרומאי ולשמור על מסורת ייחודית מימי הנוראגים. החיספוס של השטח עולה בקנה אחד עם החיספוס של תושבי האזור, למרות העובדה כי מדובר באיזור שבו יש את הריכוז הגבוה ביותר בעולם של גברים שעברו את גיל 100. בתום הטיול בטבע, שיכורים מ"אוויר הרים צלול כיין", ניסע לכפר אורגוסולו – Orgosolo. בכניסה לכפר מוצב סלע עגול וגדול עליו מצוירת דמותו של אורגוסולו השומר. ניכנס לכפר אשר התפרסם בזכות הציורים הרבים על קירותיו (גראפיטי). אמנות עממית שנועדה לבטא את מאבקם של אנשי הכפר בנושאים חברתיים שונים. 
לקראת ערב, חזרה למלון לארוחת ערב ולינה בפוני.

יום 5 הנוראג בסנטה קריסטינה, אוריסטנו

הבוקר, נעזוב את אזור הברבג'יה והיום יוקדש להיכרות עם התרבות הסרדית לאורך השנים באזור הדרום. נתחיל בביקור באתר הנוראגי של סנטה קריסטינה הממוקם על רמת הבזלת של אבסנטה ובו ממצאים מתקופות שונות: מבנה נוראגי המורכב מחדרים שונים, חלל  פולחן תת-קרקעי ושרידי בתי מגורים של כהני הדת הפזורים בשטח. משם נמשיך לאוריסטנו שבמערב האי לאורך החוף. ארוחת ערב ולינה באוריסטנו.

 

קו החוף של סרדיניה
טיול מאורגן לסרדיניה
יום 6 אוריסטנו: חגיגות הסרטיליה

היום יוקדש לחגיגות הסרטיליה באוריסטנו. כל שנה, בתקופת הקרנבל, העיר לובשת בגדי חג ומחייה מסורת מסתורית מימי הביניים של אבירים רכובים על סוסים מקושטים, לבושי תחפושות צבעוניות ועוטי מסיכות לבנות: כל זאת ועוד לשם חגיגות הסרטיליה. החגיגות מתחילות ב"הלבשת הסו קומפונידורי", מלך הסרטיגליה, ממשיכות במירוץ סוסים ססגוני ומסתיימות בתהלוכה של כל המשתתפים בפני הקהל. נשתתף כמובן בחגיגות, נצפה במופעים השונים ולקראת ערב נחזור למלוננו. ארוחת ערב ולינה באוריסטנו.

יום 7 בוסה - אלגרו

היום יוקדש לביקור בחוף המערבי של האי. תחילה ניסע לאורך החוף היפה עד לעיירה קטנה טיפוסית, בוסה  (Bosa) . שם בתי העיירה צבועים בצבעים עזים המשווים לה קסם מיוחד, עדות לפאר העבר. נראה את המרכז הבארוקי היפה, הכנסייה הבנויה בסגנון רומאנסקי ונצפה אל המבצר המרשים מן המאה ה-12 הצופה אל עיקול הנהר. 
בתום הביקור, נמשיך לאלגרו (Alghero), עיר נמל מוקפת חומה, יפה ותוססת במיוחד. נטייל בעיר העתיקה המכונה בפי המקומיים "ברצ'לונטה של סרדיניה", נראה בארכיטקטורה ובמנהגים את ההשפעה הספרדית החזקה כתוצאה של שנים רבות של הכיבוש הספרדי. במהלך הסיור, נראה את הרובע היהודי ונשמע על הקהילה היהודית החזקה שפעלה כאן עד לגירוש ספרד.
לקראת ערב, חזרה למלון. ארוחת ערב ולינה באוריסטנו.

יום 8 מאמוידה ופסטיבל המסכות - אולביה - ת"א

בשעות הבוקר ניסע לכפר ממויאדה (Mamoiada), בו מתקיים מידי שנה פסטיבל מסכות מיוחד במינו. נבקר במוזיאון המסכות הים-תיכוני המעניין, נפגוש באמן שיסביר לנו אודות הכנת המסכות. כמו כן, נבקר אצל אמן להכנת מסיכות טיפוסיות ונצפה בהכנה. 
בשעות אחר הצהריים, יתחילו חגיגות פסטיבל המסכות שבמהלכן החוגגים מתהלכים בריקודים ברחובות העיר מצוידים במסכות אימתניות ופעמונים הקשורים על גבם. חוויה עוצרת נשימה של מראות וצלילים מעולם אחר! 
בהתאם לשעת הטיסה, ניסע לשדה התעופה של אלגרו לטיסה חזרה ארצה דרך יעד ביניים באירופה.
(*) הערה: ייתכנו שינויים  בסדר הביקורים

תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים
המחיר כולל
  • טיסות:  : טיסות בינלאומיות סדירות דרך יעד ביניים לסרדיניה וחזרה
  • מלונות: ברמת תיירות טובה
  • כלכלה: על בסיס חצי פנסיון.
  • מופעי פולקלור בהתאם לתכנית
  • תחבורה: נסיעות והעברות באוטובוס מיוחד לתיירים, נח וממוזג לאורך כל הטיול. כלי תחבורה אחרים (כלי שיט, מעבורות ,רכבות זעירות וכיו"ב) לפי התוכנית.
  • ביקורים וכניסות: ביקורים וכניסות לכל האתרים על פי התוכנית המפורטת. כניסות בתשלום הכלולות במחיר- לפי הפרוט בנספח להצעה.
  • בילוי: ערב פולקלור.
  • הדרכה: צוות בריזה ומדריכים מקומיים דוברי אנגלית כנדרש
  • מיסי נמל והיטלי דלק בנתב"ג ובחו"ל כ- 250 דולר מעודכנים נכון ליום הגשת ההצעה. ייתכנו שינויים והמחיר הסופי ייקבע ע"י חברות התעופה במועד קבלת כירטוס הטיסה ובסמוך למועדי יציאת הטיול.
  • תשר לכל נותני השירותים בחו"ל
  • מערכת שמע אישית לכל מטייל.
  • מפגש קבוצה לפני הטיול.
המחירים  אינם כוללים
  • עדכון למיסי דלק ומיסי נמל – ראו הערה בסעיף "המחירים כוללים" תחת תת סעיף "כללי".
  • מסמכים-  הוצאת דרכון ו/או הארכת תוקפו. על  הדרכון להיות בתוקף חצי שנה מיום היציאה.
  • ביטוח נסיעות רפואי ומטען סטנדרטי או מורחב וכן והטסה רפואית.
  • ארוחות שאינן כלולות  
  • שתיה בארוחות המוזמנות
  • הוצאות בעלות אופי אישי
טיסות אליטילה (באחריות חברת התעופה)

הלוך 18.2.20:
1. המראה מנתב"ג בשעה 05:15 נחיתה ברומא בשעה 08:05
2.  המראה מרומא בשעה 10:00, נחיתה בקליירי בשעה 11:05
חזור 25.2.20:
3. המראה מאלגרו בשעה 19:15, נחיתה ברומא בשעה 20:20
4. המראה מרומא בשעה 22:50 , נחיתה נתב"ג בשעה 03:10 (ביום 26.2.20)

בתי מלון:
  • Cagliari– Holiday Inn 4* (או דומה לו)
  • Fonni– Hotel Sa Orte 3*  (או דומה לו)
  • Oristano  – Hotel Mistral 4*  (או דומה לו)
רישום, אפשרויות תשלום ודמי קדימה

ההרשמה מתבצעת באמצעות טופס רישום המצורף לכל טיול. את טופס הרישום יש לשלוח למרכז ההזמנות בפקס או בדוא"ל (מהאתר ) ולוודא טלפונית שאכן הגיע. אין לראות במשלוח הטופס אישור להרשמה ללא אישור קבלתו בטלפון.
עם קליטת טופס הרישום תיגבה מקדמה על סך 300 יורו ממחיר הטיול הסופי.
יתרת התשלום תיגבה החל מ- 30 יום לפני היציאה לטיול (ללא הודעה מוקדמת).
על טופס הרישום יצוין אופן התשלום המבוקש, מבין האפשרויות הבאות:

  1. –        עד 3 תשלומים בכרטיסי אשראי, על פי שער העברות והמחאות גבוה ביום החיוב.
          בטופס ההרשמה, בין שאר הפרטים, יש למלא פרטי כרטיס אשראי. על סמך זה אנחנו מעבירים מקדמות לספקים בחו"ל. את חיוב כרטיסי האשראי בפועל אנחנו מבצעים כשבועיים לפני היציאה לטיול, אלא אם תבקש/י מועד אחר, לפני חיוב הקבוצה.
    2 –   למבקשים תשלומים: התשלום הראשון ירד במועד חיוב חשבונך הסמוך למועד חיוב הכרטיס על ידינו.
          כל התשלומים ירדו בסכום שקלי שווה, על פי שער העברות גבוה ביום חיוב הכרטיס על ידינו.

3 –    בתשלום מזומן שקלי, מזומן מט"חי או בהעברה בנקאית בתשלום אחד. במקרים אלה יש לציין לביטחון בלבד את פרטי כרטיס האשראי על טופס הרישום – לרבות 3 הספרות בגב הכרטיס.
4 –  אפשרי התשלום בצ'קים דחויים  
הערה: אם לא יצוין על טופס הרישום אופן התשלום המבוקש, יחוייב כרטיס האשראי ב-3 תשלומים שווים ללא ריבית
שער היורו :  נקבע ביום החיוב בפועל לפי שער העברות והמחאות גבוה  
** בכל מקרה יוסדרו כל התשלומים לפני היציאה **

ביטולים

המבטל השתתפותו מיום ההרשמה עד 61 ימי עבודה ממועד היציאה, יחויב ב 100 יורו  דמי רישום
המבטל השתתפותו  60 עד 30 ימי עבודה  ממועד היציאה,  יחויב ב- 550 יורו
המבטל השתתפותו  29 עד 15 ימי עבודה ממועד היציאה,  יחויב ב-   875 יורו
המבטל השתתפותו בתוך  14 עד 4 ימי עבודה ממועד היציאה , יחויב ב- 1500 יורו
המבטל השתתפותו בתוך  3 ימי עבודה  ממועד היציאה , יחויב במלוא מחיר הטיול
ימי עבודה: א' -ה', לא כולל ימי ו', שבת, ערבי חג וחגים
הבהרות לגבי ביטולים
דמי הביטול יקוזזו מהתשלום שבוצע בפועל. כל החזר כספי המגיע למטייל בגין ביטול יעשה בערכי המט"ח ביום ההחזר, תוך 30 יום ממועד הביטול (ביטול ייחשב ל"הודעה" בכתב בלבד) לרבות מייל או פקסימיליה שתימסר במשרדי החברה ומועד הביטול ייחשב יום מסירת ההודעה.
מחובת הלקוח לבדוק האם התקבל הפקס או האי מייל לביטול!!
על הלקוח/ה לבחור את מדיניות הביטול המתאימה לו/לה מבין שתי החלופות הבאות:
הסבר על תנאי ביטול:
על הלקוח לבחור את מחיר הטיול (מופיע למעלה), בהתאם למדיניות הביטול המתאימה לו. נא לסמן את החלופה הנבחרת בטופס ההרשמה.
חלופה א – החלופה הזולה יותר – מחיר טיול בהתאם למדיניות ביטול של נותני שירותי הקרקע (בתי מלון, תחבורה, כניסות, טיסות פנים, ארוחות).
מחוץ לישראל: לפי המפורט למעלה כולל דמי הביטול של חברות תעופה.
במקרה של ביטול הטיול ביוזמנת הנוסע, מכל סיבה שהיא, יחולו דמי ביטול מצטברים לפי הפירוט הבא:
דמי ביטול
כפי שמופיעים בגוף הטיול נכונים לאופציה א' (כנ"ל)
הגדרות: ימי עבודה: ימים א'- ה', לא כולל חגים: ערך שירותי קרקע: מחיר הטיול
חישוב דמי הביטול ייעשה מרגע קבלת הודעה בכתב במשרדי בריזה. ניתן לשלוח הודעת ביטול במייל או בפקס. החזר כספי יתבצע באותו מטבע ואופן תשלום: מזומן, ביטול עסקה בכרטיס אשראי וכד'.
חלופה ב – יקרה יותר – תוספת של 7% למחיר הטיול ולסכומי דמי הביטול כפישהם מופיעים בגוף התכנית בחלופה א' למעלה
חלופה זו מקנה זכות ביטול בהתאם להוראות לחוק הגנת הצרכן תשמ"א – 1981 ותקנותיו:

  1. ע"פ חלופה זו, הלקוח רשאי לבטל את הרשמתו לטיול בתוך ארבעה עשר ימים מיום הרשמתו לטיול ובלבד שמועד ביטול ההרשמה יעלה על שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד הטיול.
  2. ע"פ חלופה זו, לקוח שהינו אזרח ותיק (מי שמלאו לו 65 שנים וימציא תעודת אזרח ותיק) או "אדם עם מוגבלות" – כהגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות או "עולה חדש" – רשאי לבטל את הרשמתו לטיל בתוך ארבעה חודשים מיום הרשמתו לטיול ובלבד שמועד ביטול הרשמה יעלה על שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד הטיול.
  3. ע"פ חלופה זו, במקרה של ביטול ההרשמה לטיול, בריזה תחזיר ללקוח בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול את הסכום שהלקוח שילם על הטיול, בקיזוז דמי ביטול בשיעור שלא יעלה על 5% ממחיר הטיול או 100 שקלים חדשים לאדם, לפי הנמוך מבניהם.

ביטוח בריאות לנוסע לחו"ל הוא גם ביטוח ביטול נסיעה מטעמי בריאות
מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". דרכנו אפשר לרכוש ביטוח בריאות התקף מיום רכישת הפוליסה (אפילו שנה לפניע היציאה) ועד יום לפני תאריך היציאה לטיול. הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. מחיר הביטוח מחושב בכל מקרה על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום רכישת הביטוח מחברת הביטוח.
לתשומך לבך: מידע זה הוא לידיעה בלבד ואיננו בא במקום המידע ה מלא המפורט בפוליסת הביטוח.
כמו כן יש לזכור שבריזה אינה סוכנות ביטוח ובכל מקרה המגיע לכדי תביעה יש לפנות ישירות אל חבר הביטוח לפי מספר הטלפון המופיע בפוליסה שבידיכם.

מועד התשלום וכרטוס קבוצתי / עליות מחירים ברגע האחרון

כרטוס הקבוצה נעשה לאחר סגירת ההרשמה לטיול ולא במועד שליחת טופס ההרשמה. הכרטוס הקבוצתי הוא תנאי לקבלת מחיר קבוצתי לטיסות. הכרטוס מתבצע לכל אנשי הקבוצה יחד במועד הגביה של דמי הטיול הנקבע על ידי החברה ועל פי צרכי הטיול. במועד התשלום יקבע שער השקל מול שערי מט"ח ואין לשנותו בדיעבד. מחיריהם הסופיים של היטלי הדלק ומסי הנמל מעודכנים במועד הכרטוס הקבוצתי. בריזה מחליטה מראש אם לציין במסלול הטיול את מחיר מסי הנמל והדלק (בטיסות סדירות) עליהם התבסס תמחור הטיול, או לא לציין זאת. במקרים בהם חלה התייקרות ובעקבותיה תוספת למחיר, מתחייבת בריזה לתת הסבר לכך.
מקומות ישיבה מוזמנים מראש ופיצול מהקבוצה
אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כירטוס קבוצתי, מראש. שלא כבכירטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות…
יש שני דברים שאפשר לעשות להמנע מפיצול זוגות בישיבה וכד':
1 –  להזמין באתר חברת התעופה הספציפית מקום ישיבה באינטרנט, אם יש אפשרות כזו בחברת התעופה, בדרך כלל החל מ-24 שעות לפני הטיסה.
2 –  בזמן קבלת כרטיס העליה למטוס לוודא בדסק עצמו שקיבלתם כרטיסים צמודים בישיבה, לא לוותר !!
פיצול הקבוצה: ברוב המקרים, פיצול מטיסות הקבוצה כרוך בתוספת תשלום (divide).

הטבות נוסע מתמיד בחברות התעופה

אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים  על ידי חברות התעופה ליעדים שונים. באחריות המטייל לבדוק מראש אפשרות קבלת הטבות לגבי טיול ספציפי.

ציוות חדרים לטיול – חדר למטייל בודד

למטיילים המגיעים ללא בני/ בנות זוג ומבקשים לשהות בחדר זוגי עם מטייל נוסף ינתן פרק זמן סביר למציאת בן/ בת זוג על ידי החברה, אבל זכותו של מטייל לקבוע כתנאי את יציאתו לטיול במציאת  "פרטנר" לחדר הזוגי.
לחדר לבודד (סינגל ) יש תמיד עלות נוספת וברוב בתי המלון החדר הזה גם קטן מחדר זוגי. אין לבריזה כל התחייבות לתת חדר למטייל בודד שיהיה זהה לחדר זוגי.

חיסונים

על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה. אנא פנה למשרד הבריאות כדי לקבוע תור ללשכת הבריאות המחוזיות באזור מגוריך:   מס' הטלפון בכל רחבי הארץ – 5400*

לתשומת לבכם
  • בריזה אינה אחראית לשינויים בלוח הטיסות ותעדכן את מסלול הטיול בהתאם ככל האפשר מראש.
  • למדריך הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם.
  • הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה.

בברכת טיול נעים מצוות בריזה
צפו >> טיולים מאורגנים לאיטליה
צפו >> כל הטיולים המאורגנים לסרדיניה