סדרת טיולי "פה ושם בארץ ישראל"

סידרת הטיולים "פה ושם בארץ ישראל" מתבצעת בשיתוף פעולה בין בריזה – אמנות הטיול לבין דרך הלב. בטיולים אלו שמנו דגש על מפגשים עם אותם אנשים שאיננו מכירים בחיי היום יום: נגלה ארץ שהיא מארג של נופי טבע, היסטוריה ותהליכים חברתיים. ארץ שבה חיים אנשים, בינינו ובמקומות שאנחנו לא זוכים להכיר, המתנהלים דרך אמונות, שירה, נופים, יצירה ומלחמת קיום. כמו כן, הטיול משלב התנסויות והפעלות בדרך כלל בשטח הפתוח, בקבוצות קטנות ובמרחב המפגש הבין אישי.
מומלץ להרשם בהקדם, מס' המקומות מוגבל ל- 25 משתתפים.

מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 אזור ים המלח והערבה התיכונה

מפגש במגרש החניה של מוזיאון ישראל בירושלים, משם יוצאים לעבר ים המלח: פגישה ראשונה בצומת אלמוג; פגישת פתיחה בחוות האפרסמון הסמוכה. סיור מרתק בחווה בה מגדל גיא את האפרסמון, המור והלבונה התנ"כיים (?!) .מכאן נמשיך למצוקי דרגות. נעלה אל ראש מצוק ההעתקים הצופה על ים המלח ממעוף הציפור. נשמע את סיפורו של המקום ועוד …..
נמשיך דרומה לאורך חופי ים המלח, נעצור בכמה נקודות תצפית ונלמד על בעיית הבולענים. ניסע הלאה וניכנס בדרך עפר נוחה במעלה נחל זוהר, ועד לרגלי המבצר הרומי / מוסלמי המרשים, ונערוך במקום ארוחת צהרים (מותנה במצב הדרך ביום ההגעה). נשוב אל כביש 90, ונצפה על אגני הייבוש של מפעלי ים המלח המציגים לנו בעיות אקולוגיות וכלכליות רבות חשיבות. נבקר במרכז המבקרים החדש של מפעלי ים המלח ומשם נמשיך לחצבה. פיזור הקבוצה בין הצימרים בחצבה. מפגש ערב עם מדריך הטיול. ארוחת ערב משותפת במתחם הצימרים.

יום 2 חיי אנשים בערבה

נשכים קום וניסע למושב עידן הסמוך, ניסע לאורך נחל הערבה בין החווארים שנוצרו מימת הלשון הקדומה. נמשיך למושב עידן ונפגוש חוואי מיוחד במינו שהחליט לגדל דווקא….. דגי נוי המיובאים מדרום אמריקה. משם נצא דרומה לעבר עין יהב, לאורך "דרך השלום" המלווה את קו הגבול עם ירדן ונשמע על הקשר בין חקלאי עבר הירדן לאלה בצד הישראלי. הדרך מאפשרת תצפיות יפות על עבר הירדן והרי אדום שמולנו בנוף מדברי יפהפה.  בעין יהב נבקר במכוורת פורת ובגלריה המפתיעה של צ'צ'ה פורת, הפסלת המקומית שהלכה לעולמה זה מכבר והשאירה אחריה גלריה מדהימה בה מוצגות יצירותיה. נראה כאן גם מוזיאון נחמד המציג את ייצור הדבש וההתאמות לאקלים הערבה.
לפי הזמן העומד לרשותנו נוסיף מפגש עם חבר המושב עין יהב ומשם נמשיך אל חוות "בין השיטין", המחברת נערים ונערות בפרויקט חינוכי יפהפה אל הערבה. כאן נפגוש באנשי השדה ונלמד על החקלאות בערבה. במהלך הסיור נקטוף ירקות ונכין ביחד ארוחה משותפת ("פויקה") מירקות הקטיף. משם נצא לעבר בריכת המים של חצבה, לתצפית מיוחדת לפנות ערב ולמפגש סיום עם ארכאולוג החוקר את הערבה ומציג בפנינו את סיפורן של הציוויליזציות שעברו באזור או, כדבריו, "לחיות בהווה ולגעת בעבר…"
נשוב לצימרים בחצבה לארוחת ערב. אחריה נצא ל"שטח" לערב אינטימי תחת כיפת השמיים זרועת הכוכבים.

 

יום 3 הנגב

ניפרד ממארחינו בחצבה ונצא צפונה. ניסע למכתש הגדול ונערוך טיול רגלי קל לעין ירקעם היפהפה, שנוצר מחתירת השיטפונות בסלע הקרטון הרך. נעלה משם לתצפית מהר אבנון והלאה לארוחת צהרים באגם ירוחם. נפגוש נציג של עמותה העוסקת בקידום הקהילה לטובת העיירה ונכיר את המיוחד בה וכיצד היא עולה ומשתפרת בשנים האחרונות. נמשיך משם לאחד מאתרי הפזורה הבדואית למפגש מיוחד. אחרי כוס תה מסורתית נשוב לחניון המוזיאון בירושלים.

הערה חשובה: המפגשים אינם תמיד עם אנשים המתפרנסים מהמפגש, אלא אותם שאנחנו "לוקחים מאחורי המחרשה" כך שייתכנו שינויים בסדר הביקורים המתוכנן, וגם בביקורים עצמם, וזאת במטרה לעשות את המיטב לטובת יום הטיול.

תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים
המחיר כולל
  • הדרכת יזהר הס
  • 2 לינות בצימרים בחצבה
  • אוטובוס צמוד
  • כל הארוחות מצהרי יום 1 ועד צהרי יום 3
  • הפסקות קפה
  • מפגשים מענינים וטיולים
  • מע"מ
המחיר אינו כולל

ארוחות שלא נכללו, הוצאות אישיות שלא נכללו ב"מחיר כולל"

הרשמה

ההרשמה מתבצעת באמצעות טופס הרשמה שישלח לנרשמים. התשלום יבוצע בהעברות בנקאיות לחשבון בריזה.

הערה חשובה

יתכנו שינויים בתוכנית, לוח זמנים וסדר ביקורים, לפי אילוצי מזג אויר ושיקול דעת המדריכים לטובת הטיול ומטייליו. 

שימו לב!
  • ניתן לבטל את הטיול עד 14 ימים לפני היציאה, ללא תשלום. (בחיוב 100 ש"ח דמי טיפול).
  • כל ביטול יש לעשות בכתב למרכז ההזמנות של בריזה (הכתובת להלן)
  • חדר זוגי שאחד מהשותפים מבטל והוא הופך לחדר יחיד, הפרש התשלום יחול על המבטל.
  • בצימרים יש מיטות זוגיות ובכל אחד חדר שינה + סלון. אלה שיבחרו במיטות נפרדות יצטרכו לחלוק כל אחד חדר נפרד בצימר (חדר שינה וסלון )

בברכת טיול מוצלח מצוות בריזה.