טיול בירושלים דרך הלב, האור המשמעות והקיום.

אז מה מיוחד כאן ?
הצלחת הטיולים מסידרת "פה ושם בארץ ישראל" היא קודם כל הודות לכך שהטיולים אינם  "סטנדרטיים".  כפי שאפשר להבין מהכותרת הטיולים הללו מבוססים על מפגשים עם אנשים מיוחדים (במקרה הזה בירושלים) בנוסף לטיול הנופי וההיסטורי שכמובן הוא מיוחד ומרתק בפני עצמו.
הדרכתו המיוחדת של יזהר הס, מחברת "דרך הלב", משרה אוירה מיוחדת על הקבוצה והטיול.

אופי הטיול
הטיול מתנהל תוך שילוב עם הגעה עצמאית ברכב פרטי והמשך באוטובוס (הגעה עצמאית לעין כרם ומשם למגרש החניה של מוזיאון ישראל והקפצות באוטובוס בהמשך). גודל קבוצה אינו עולה על 25 מטיילים. הדברים נכונים ליום כתיבת דברים אלה, אם כי יכול מאד להיות שיחולו שינויים במהלך התקופה עד יציאת הטיולים. התכנית, ההגבלות וההתנהלות יהיו בהתאם לשינויי ההנחיות הללו, אם וכאשר יהיו.

מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 עולים לבירה

09:30, מפגש ראשון לפתיחת הטיול עם עוגיות ושתייה חמה במנזר באבו גוש. נערוך מפגש עם נזיר מקומי מעניין, ונשמע את סיפורם של הנזירים במקום. משם נמשיך ונעלה לירושלים. נתחיל במפגשים בעין כרם עם כמה דמויות מעניינות מהשכונה.
עין כרם והרובע היהודי הן שתי שכונות עם מרקם חברתי ייחודי המהווה מיקרוקוסמוס של העיר כולה.
נמשיך ברכבנו ונחנה  בחניון התת קרקעי במרכז עין כרם (הסמוך למסעדת מלה ביסטרו), החניה חינם. השכונה מרכזת כיום את כל התהליכים החברתיים של ירושלים, שימור מול פיתוח, אמנות מול מסחר, רוחניות "ניואייג'ית" לצד יהדות מסורתית, בני דתות שונות המחפשים את הדרך לחיים משותפים ועוד. את כל אלה נפגוש דרך אנשים מיוחדים במקומות בהם הם חיים ויוצרים. יהיה זה מפגש עם אמנים, נשמע את סיפור שימורה של השכונה ומאבקה מול רשויות הפיתוח המנסות לשנות את המציאות במקום, נפגוש אנשי קהילות מיוחדות (יהודים ונוצרים) החיים זה לצד זה ונסיים את הביקור בעין כרם בארוחת צהרים במנזר, במרכז השכונה. נעלה מכאן לחניון של מוזיאון ישראל ואל "אברהם הוסטל" (*)
בערב נצא לטיול אוירה בנחלאות והשתלבות בארועי הרחוב של יום ירושלים.

יום 2 ליבה הפועם של ירושלים

נצא אל רחוב הנביאים, נעבור ונכיר מספר בתים ודמויות היסטוריות שעיצבו את אופייה של העיר והשפעתם ניכרת על העיר והמדינה עד ימנו אנו. נפגוש דמויות מרתקות (לעיתים על גבול החוק….) ונבחן מטעמים מקומיים (טעימות נבחרות) בשוק מחנה יהודה. נכיר את סיפור שיקומו החברתי של שוק מחנה יהודה ואת טכניקות הקשר והפשר של מוכרים שונים בשוק.זמן חופשי לתוספת אוכל וקניות.
משם נמשיך לשכונת נחלאות ונבקר בשכונות כנסת ישראל  ובבתי ראנד וברוידה. אחה"צ נעלה אל "לב העולם" – הר ציון שבכניסה לעיר העתיקה: כאן נערוך סיור מיוחד ששמו "לב העולם": נמשיך לרובע היהודי. נלך על גגות העיר העתיקה בדרך מרתקת בשולי הרובע , צופים מהגגות על השוק הסואן ונסיים את היום המרתק בהגיענו אל הכותל המערבי.
ניסע חזרה להר ציון ברכבת זעירה (אם חוזרת לפעול) ומשם למרכז העיר לאכסניית אברהם, בה נעבור את הלילה.
בערב : מפגש עם דמות מהעולם החרדי של מאה שערים.
בלילה – נשתלב שוב ביום ירושלים –  בחגיגות ומופעים במרכז העיר.

יום 3 ירושלים הרים סביב לה

נעלה להר הזיתים. המשיח בתפישה הרוחנית, אחרית הימים והגאולה.
נדבר על מהו בית המקדש; עבר, עתיד, היום. ההר במסורת הנוצרית: דומינוס פלביוס, וגת שמנים.
כניסה אל שבילי ההר. בית העלמין הקדוש, מערת הנביאים, נבקר בחלקות שונות של צדיקים מפורסמים וארועים במסורת היהודית והישראלית. נגיע לתצפית אל מול שער הרחמים ונחל קדרון.
נגיע אל שער האריות וניכנס לעיר העתיקה, נסייר בשוק הצבעוני וברובעי העיר וניפגש עם אנשי העיר העתיקה. חוזרים לחניון המוזיאון עם האוטובוס והביתה…..

תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים
המחיר כולל

הדרכת יזהר הס
אוטובוס צמוד
2 לינות באברהם הוסטל במרכז העיר
ארוחות מיום 1 עד יום 3 לפי המפורט
טעימות במחנה יהודה (צהרי יום שני)
הפסקות קפה ונישנושים
מפגשים עם אנשים מעניינים (פירוט בגוף התכנית)
רכבת הכותל
מע"מ

המחיר אינו כולל

ארוחת בוקר ראשונה והוצאות אישיות שלא נכללו ב"מחיר כולל"

הערה חשובה
: יתכנו שינויים בתכנית, לוח זמנים וסדר ביקורים, לפי אילוצי מזג אויר או הגבלות משרד הבריאות ושיקול דעת המדריכים לטובת הטיול ומטייליו.

(*) אברהם הוסטל
– לא סתם אכסניה….
חדרים זוגיים עם מקלחת ושירותים פרטיים, נמצאים בקומפלקס של אכסניה מהסוג שמוצאים בעיקר בחו"ל, במרכזי טיולים. לאכסניה מרחבים גדולים, גג נפלא ומאובזר לישיבה בערב חמים, מטבח וחדר אוכל מרווחים וגדולים מאד.
בברכת טיול מוצלח, אילן לכיש ויזהר הס.