מפריס לנורמנדי – סמינר מטייל בעקבות האמפרסיוניסטים   

לפני 150 שנה בדיוק, בשנת 1874, נערך הסלון האמפרסיוניסטי הראשון בפריס. בסלון זה הוצגו 39 ציורים של מונה, רנואר, סזאן, דגה, מוריסו, פיסארו וסיסלי. התערוכה זכתה לקיתונות של לעג ובוז ממבקרי האמנות  ומרבים מ-3000 האנשים שביקרו בתערוכה כדי לראות את "השערורייה" החדשה. נורמנדי בשנת 2024 עומדת בסימן פסטיבל האימפרסיוניסטים. במסגרת האירועים תערכנה ברחבי נורמנדי ובפריס תערוכות מיוחדות של ציורי האימפרסיוניסטים. אין הזדמנות טובה יותר מזו כדי לטייל. בנורמנדי ובפריס. במסגרת הסמינר, נתרשם מהנופים היפים והייחודיים של נורמנדי, נהייה במקומות בהם התגוררו ויצרו אותם אמנים,  בהם הם בילו וכמובן במוזיאונים המציגים את מיטב הציורים .

על המדריכה: יעל הרמלין היא ילידת צרפת שהתחנכה בתרבות הצרפתית, בעלת תואר שני בלימודי תרבות צרפת ודוקטורנטית בחקר המוזיאונים והאמנות בצרפת. במסגרת פעילותה, יעל גם פרסמה ספר בעברית על הגיבורה הלאומית של צרפת,  ז'אן ד'ארק.

מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 תל אביב – פריס – ז'יברני – רואן

טיסה לפריס. עם ההגעה ניסע לכפר ז'יברני, בו נמצאת אחוזתו של הצייר קלוד מונה. נבקר בביתו של האמן הדגול ונטייל בגן שהוא עצמו עיצב כדי שישמש לו השראה לציוריו. בתום הסיור, נבקר בתערוכה מיוחדת במוזיאון האימפרסיוניסטי הסמוך לאחוזה. התערוכה מציגה את מקורות הזרם אימפרסיוניסטי ששינה את פני האמנות הוויזואלית דרך עבודותיהם של האמנים שהובילו את התהליך. נמשיך בנסיעה לרואן בה נלון בשלושה הלילות הבאים.

יום 2 רואן

היום יוקדש לרואן, בירת נורמנדי. העיר זכתה לפרסום רב בצרפת ובעולם, כמקום עלייתה על המוקד של ז'אן ד'ארק . אנחנו כמובן נדבר על האירוע הטרגי אבל לא נפסח גם על הקתדרלה הגותית המפוארת שקלוד מונה הנציח בסדרת ציורים בלתי נשכחת. במהלך סיורנו בעיר, נבקר גם במוזיאון המקומי לאומנויות יפות האוצר אחד האוספים הציבוריים היוקרתיים ביותר בצרפת והמאגד בתוכו ציורים, פסלים, רישומים וחפצי אמנות מכל בתי הספר, מהמאה ה-15 ועד היום, מהרנסאנס ועד האמנות העכשווית (ז'רארד דיוויד, ורונז, רובנס, קאראווג'יו, ולסקז, אינגר, מונה ועוד).

צוקי אטרטה נורמנדי
טרוביל נורמנדי
יום 3 אטרטה – לה האבר – הונפלר

נתחיל את היום בטיול בטבע –ולמען הדיוק  באטרטה. חוף המצוקים של אטרטה היה אחד הנופים המועדפים על הציירים האימפרסיוניסטים. נטייל לאורך קו החוף המיוחד וננסה להבין מה משך את הציירים למקום הזה. נמשיך ללה האבר ,עיר נמל חשובה ששימשה זירה לקרבות קשים  במהלך הפלישה לנורמנדי .  ההפצצות ,בעיקר של בנות הברית , הביאו להרס של אלפי בניינים ולהרג של אלפי אנשים.  לאחר המלחמה שוקם מרכז העיר  בסגנון מודרניסטי, על ידי אוגוסט פורה , הנחשב מאבות הבטון האדריכלי.  נבקר  במוזיאון המקומי לאמנות מודרנית,  שגם הוא יצירה ארכיטקטונית מעניינת בפני עצמה . המוזיאון אוצר את  אחד האוספים הגדולים והחשובים  של הציירים האימפרסיוניסטים. נסיעה קצרה תוליך אותנו לגדה השנייה של שפך נהר הסיין אל העיירה הונפלר. זו אחת העיירות היפות ביותר בנורמנדי ושמשה אבן שואבת לאמנים וציירים כבר במחצית השנייה של המאה ה – 19. אנחנו נטייל בעיירה, נתרשם מהנמל שלה, נבקר בכנסיית העץ הייחודית ועוד, ככול שיספיק הזמן. נחזור לרואן.

יום 4 שאטו : מוזיאון ומסעדת פורנייז – אובר סור אואז

נפרדים מנורמנדי  ונוסעים לעבר פריס . בדרכינו, ממש קרוב לפריס נעצור במקום הקשור לרנואר, שנחשב יחד  עם מונה  לראשון וממקימי התנועה האימפרסיוניסטית. רנואר אהב מאוד לשוט בנהר הסיין ואחד המקומות בהם בילה ממש על גדות הסיין, היה "פונדק פר פרונייז". שם נהנה זמן רב עם השייטים, חבריו וכן נערותיהם. רנואר צייר את המקום האהוב עליו, את המסעדה ,את האנשים שמבלים שם. אנחנו נהנה לבקר במוזיאון במקום ולאכול במסעדה אותה אנחנו מכירים מציוריו. אחר הצהריים ניסע לנסיעה קצרה לאובר סור אואז, השוכנת בפרברי פאריס. העיירה היוותה מקום משיכה לציירים אימפרסיוניסטיים רבים, שאהבו לצייר את העיירה הקטנה והיפה, ואת האזור סביב לה. נספר את סיפורו הטראגי של וינסנט  ואן גוך שסיים פה את חייו, נבקר בבית הקברות המקומי  בו הוא ואחיו תיאו קבורים ונמשיך לארמון בו נמצא מוזיאון מיוחד המציג  את החיים ואת המקומות בהם פעלו האמנים האימפרסיוניסטים. מכאן קצרה הדרך לפריס בה נלון בשני הלילות הבאים.

שייט על הסיין
חופי הנחיתה בנורמנדי
יום 5 פריס: המוזיאון לאמנות מודרנית של פריס - מוזיאון פיקאסו – רובע מארה

היום נטייל באוטובוס וברגל בעיר היפה שתמיד מחדשת. נראה את הפנתיאון, הרובע הלטיני, הקתדרלה נוטרה דאם בשלבים אחרונים של השיפוצים  ועוד ועוד.   נבקר במוזיאונים חשובים ומעניינים: המוזיאון לאמנות מודרנית של פריס ובמוזיאון פיקאסו שנפתח מחדש אחרי שנים של שיפוצים ואשר שוכן ברובע מרה, ב"אוטל סאלה" (השם שלעצמו מעניין). המוזיאון כולל יצירות רבות מאוד של פיקאסו: ציורים,רישומים, איורים ,פסלים ותמונות המספרות את חיי האמן. לקראת ערב נחזור לבית  המלון.

יום 6 פריס: מוזיאון ד'אורסה – ספריית רישליה – ת"א

היום נמשיך בטיולינו בפריס ונראה שוב חלק מהאתרים החשובים והיפים של פריס כמו ארמון רויאל, הלובר, גני טואילרי ועוד. נבקר במוזיאון ד 'אורסה, הממוקם על הגדה השמאלית של נהר הסן. המבנה נועד במקור להיות תחנת רכבת והוסב לשמש כמוזיאון. במוזיאון מוצגות בעיקר יצירות אמנות צרפתית שנוצרו  בין אמצע המאה ה 19 ותחילת המאה העשרים ,וכמובן  לאימפרסיוניסטים שמור מקום מכובד. בחלק השני של השני, נבקר בספריית רישליה ונשמע את סיפורה המעניין של הספריה המלכותית שהפכה לספריית העם ושמורה כיום בספריה הלאומית. נראה את הארכיטקטורה המיוחדת של המקום ונבקר בספריה המרשימה ובמוזיאון לאמנות עתיקה. בערב ניסע לנמל התעופה של פריס, ממנו נמריא חזרה לארץ.

תאריכי יציאה ומחירים
תאריך יציאה תאריך חזרה מחיר לאדם בחדר זוגי תוספת ליחיד בחדר מדריך הערות
24/09/2024 29/09/2024 €2,640 €720 יעל הרמלין (מבוסס על קבוצה של 15 משתתפים לפחות)
תנאים כלליים

המחיר כולל

  • 5 לילות במלונות ברמת 4 כוכבים (3 לילות בנורמנדי ו- 2 בפריז)
  • טיסות בינלאומיות בחברת אל על
  • כלכלה – 5 ארוחות בוקר + 2 ארוחות עיקריות
  • מדריכה מצוות בריזה מומחית לצרפת
  • אוטובוס תיירים ממוזג
  • כניסות לאתרים כמפורט במסלול
  • מדריכים מקומיים כנדרש
  • ערכות שמע אישיות
  • טיפים לנותני השירותים בחו"ל
  • פגישת קבוצה בזום עם מדריכת הטיול כשבוע לפני היציאה

המחיר אינו כולל

  • ביטוח בריאות ומטען
  • ארוחות שאינן כלולות
  • שתיה בארוחות המוזמנות
  • הוצאות בעלות אופי אישי
נא לוודא שהדרכון בתוקף לחצי שנה לפחות מיום הכניסה לכל מדינה

הערות חשובות

בשל חוסר הבטחון של כולנו בעתיד לבוא, צימצמנו את רמת ההתחייבות של כל המטיילים למינימום האפשרי. איננו רוצים להגיע למצב שבו ייגרם הפסד כספי לכל אחד מאתנו. שימו לב לתנאי ההרשמה (בטופס ההרשמה) והביטולים להלן:

דמי ביטול לטיול

  • מיום ההרשמה ועד 7.24 עלות הביטול 110 יורו בלבד
  • אחרי 22.7.24 ועד 8.24 דמי הביטול יעמדו על 890 יורו
  • אחרי 22.8.24  ועד 9.24  דמי הביטול יעמדו על 1920 יורו
  • אחרי 9.24 ועד יום היציאה דמי הביטול יעמדו על מחיר הטיול פחות 150 יורו

אפשרויות ביטול (*)

דמי הביטול יקוזזו מהתשלום שבוצע בפועל. כל החזר כספי המגיע למטייל בגין ביטול לוקח בחשבון הוצאות שכבר נעשו בגין הטיול (כגון טיסות והתחייבות בתי מלון).
ההחזר יעשה בערכי המט"ח או השקלים ששולמו,  ביום ההחזר, תוך 30 יום ממועד הביטול).
ביטול ייחשב ל"הודעה" בכתב בלבד – גם במייל – שתימסר במשרדי החברה ומועד הביטול ייחשב יום מסירת ההודעה.

*ביטול ייתבצע ויכנס לתוקף אך ורק לאחר שליחת ווטצאפ עבור בריזה,
למספר 052-5440864 או במייל : breezatravel@gmail.com המאשר את ביטול הטיול .
מחובת המבטל לבדוק האם התקבל האישור לביטול בדואר חוזר !!

ביטוח ביטול נסיעה – טלפון אחד יכול לחסוך לך המון כסף !!!

אין היום שום ביטוח המכסה ביטול נסיעה חוץ מביטוח בריאות לנוסעים לחו"ל. מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". אפשר לרכוש ביטוח בריאות החל מ – 3 חודשים לפני יציאה. הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. התשלום בכל מקרה מחושב על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום הזמנת הביטוח מחברת הביטוח. 

לתשומת לבך: מידע זה הוא לידיעה בלבד ואיננו בא במקום המידע המלא המפורט בפוליסת הביטוח. כמו כן יש לזכור שבריזה אינה סוכנות ביטוח ובכל מקרה המגיע לכדי תביעה יש לפנות ישירות אל חברת הביטוח לפי מספר הטלפון המופיע בפוליסה שבידיכם.

אל תדחו אפילו ביום !!! עם ההרשמה רכשו לכם ביטוח בריאות לחו"ל !!! אחרת אתם חשופים לדמי ביטול ללא הגנה !!!

רישום ותאריכי תשלום

ההרשמה מתבצעת באמצעות טופס רישום המצורף לכל טיול (בהמשך) . את טופס הרישום יש לשלוח לפי ההנחיות המופיעות עליו.

נא לצרף לטופס ההרשמה צילום דרכון כולל הארכת תוקף אם יש.
הזמנות מתבצעות לפי הטפסים, ולכן יש למלאם באופן נכון וברור. 

ביטול בגין כח עליון

בריזה אינה אחראית לביטולים בגין רעש אדמה, מלחמה, מזג אויר, שביתות וכל גורם שאין לחברה שליטה עליו. לשם כך יש ביטוח נוסעים מורחב המכסה כמעט כל סיטואציה. בכל מקרה ולמרות שאיננו אחראים לארועים כאלה, תעשה החברה כל מאמץ, לפי שאנו למודי ניסיון לצערנו, להחזיר את כל הכסף ששולם, למטיילים.

עסקת מכר מרחוק: בניגוד לאמור לגבי אפשרות ביטול עסקות מול חברות תעופה, אין דין הביטולים בטיולי בריזה כדין "עסקת מכר מרחוק" המקנה למבוגרים מעל גיל 65 אפשרות ביטול בתשלום סמלי גם ברגע האחרון.

ציוות חדרים לטיול – חדר למטייל בודד

למטיילים המגיעים ללא בני/ בנות זוג ומבקשים לשהות בחדר זוגי עם מטייל נוסף ינתן פרק זמן סביר למציאת בן/ בת זוג על ידי החברה, אבל זכותו של מטייל לקבוע כתנאי את יציאתו לטיול במציאת  "פרטנר" לחדר הזוגי. לחדר לבודד (סינגל ) יש תמיד עלות נוספת וברוב בתי המלון החדר הזה גם קטן מחדר זוגי. אין לבריזה כל התחייבות לתת חדר למטייל בודד שיהיה זהה לחדר זוגי.

חיסונים

על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה. אנא פנה ללשכות הבריאות המחוזיות באזור מגוריך: מס' כלל ארצי:  *5400

לתשומת לבכם

למדריך/ת הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, בהתאם לתנאים המכתיבים זאת. ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם. הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה.

*בריזה אינה אחראית לשינויים בלוח הטיסות ותעדכן את מסלול   הטיול בהתאם ככל האפשר מוקדם.

 

בברכת טיול נפלא מצוות בריזה