8 ימי טיול בדורדון ובדרום מערב צרפת מבורדו ועד סנט אמיליו

דרום צרפת – אזור קסום מהיפים באירופה המשתרע בין הפירנאים ועמק הרון, בין הים התיכון ובין האוקיאנוס.
זהו חבל ארץ הנהנה משמש נעימה ושמיים כחולים, אתרים היסטוריים, נופים נפלאים, כפרים קטנים ומקסימים ומטבח משובח. מחוז הדורדון משתרע על מרבית שטחה של פריגור. טירות ונהרות, מערות נטיפים ומערות האדם הקדמון, כפרים תלויים וכנסיות מבוצרות וכמובן אוכל גורמה לכל הדעות: פטריות כמהין, אגוזי מלך בכל  צורותיו ו…כבד אווז! – כל אלה הפכו את האזור לאחד האהובים ביותר על הצרפתים ועל התיירים שגילו אותו לאחרונה.

הטיול שלנו יגיע לבורדו , בירת חבל אקיטן, השוכנת סמוך לחופי האוקיינוס האטלנטי, על גדות נהר הגארון. היא מכונה גם " פנינת אקיטאן", ולא בכדי. העיר  מוכרת בעולם כבירת היין, בשל הכרמים הרבים שסביב העיר ויין בורדו המשובח המיוצר באזור. העיר בולטת  באדריכלות הניאו קלאסית הנהדרת, מה שהביא את אונסק"ו להכריז על מרכז העיר כאתר מורשת עולמית.

היכן נטייל: בדרום – מערב צרפת. נהר הגארון, מתלכד עם נהר הדורדון ויוצרים יחד את שפך נהר הז'ירונד הזורם לאוקיאנוס האטלנטי. האזור בו נטייל ונשוט, אזור קסום מהיפים באירופה עם היסטוריה מעניינת וקולינריה משובחת.
מסלול הטיול (מבוצע בשותפות עם חברת בלוודר)

מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 ת"א - בורדו - שייט

טיסת ערב דרך יעד ביניים לבורדו, בירת היין והחיים הטובים, אליה נגיע בשעות הערב. נסיעה עם האוטובוס ובהגענו לנהר, נעלה על הספינה נעלה על הספינה "סירנו דה ברז'ראק " שתשמש אותנו כבית מלון צף בששת הלילות הבאים. לינה על הספינה.

יום 2 שייט על נהר הגארון - ביקור בחבל מדוק

בשעות הבוקר, נהנה משייט נינוח במורד נהר הגארון לעבר חבל מדוק, מצפון לבורדו. המחוז מתמחה ביין משובח, עם למעלה מ-1,500 כרמים לצד יערות אורנים וחופים יפים. בין הכרמים, פזורות אחוזות יין יוקרתיות, כמו שאטו מרגו, שאטו מוטון רוטשילד ושאטו לאפיט רוטשילד. באחר הצהריים, נצא לסיור מרשים בין שטחים אין סופיים של כרמים ירוקים עמוסי אשכולות ענבים מבשילים ונבקר באחד מיקבי האזור, בו נטעם מהיין המקומי. לקראת ערב, נחזור לספינה לארוחה ערב ופעילות על הספינה.

יום 3 בלאי - בעקבות ספינות טבועות - שייט לעבר שפך הנהר

בזמן ארוחת הבוקר, הספינה תעבור לצד השני של הנהר לעבר בלאי, אליו נגיע בזמן ארוחת הבוקר. בזמן השייט, נוכל לגלות בתי דייגים ישנים, בתי מגורים יוצאי דופן השוכנים בקצה הצוק ואת רשתות הדייגים הטובלות במי הנהר בסמוך לבקתות דייגים על כלונסאות. נצא לסיור בסיטדל של בלאיי, פלא הנדסי של וובאן, האסטרטג הצבאי של המלך לואי ה-14. נחזור לספינה לארוחת צהריים והספינה תשוט לעבר שפך נהר הג'ירונד וחיבורו לאוקיינוס האתלנטי. בזמן השייט נוכל לשבת על כיסא נוח בסיפון העליון לצפות בעיירות וכפרים קטנים ייחודיים לאזור, נראה מערות החצובות בסלע ששימשו למגורים עד לא מזמן, נראה את המגדלור המסמן את החיבור בין הנהר לאוקיינוס ועוד.

יום 4 ליבורן - סנט אמיליון - שייט

במהלך הבוקר תגיע הספינה לנמל הקטן של העיירה ליבורן, השוכנת על גדות נהר הדורדון. משם נצא באחר הצהריים לסיור מודרך בדרך היין (של היינות הגדולים). נעצור לביקור בסנט אמיליון, עיירה בעל שם עולמי בנושא יינות עוד מימי הביניים אשר הוכרזו על ידי אונסק"ו כאתר עולמי לשימור. לאחר סיור בסמטאות הצרות, עמוסות מרתפי יין של כל השמות הגדולים מאזור סנט אמיליון, נחזור לספינתנו בליבורן ונתחיל בשייט לעבר בורדו. ארוחת ערב ולינה על הספינה.

יום 5 בורדו - סרלה - דורדון

בבוקר הספינה תשוט לעבר בורדו, אליה תגיע בבוקר. עם עגינה, נעזוב את הספינה, ניפרד מצוות הספינה ונצא לסיור קצר בבורדו. נראה את בית האופרה ששימש דוגמא לבתי אופרה אחרים בעולם, כיכר המסחר בו נקבע מחיר יין בורדו המשובח ששווק לכל עולם, את הקתדרלה בה התקיימה חתונה מלכותית, את בית הכנסות מהמאה ה-19 ועוד ככל שיותיר לנו הזמן. בשעות אחר הצהריים המוקדמות, ניסע לעבר סרלה, בירה פריגור באזור הדורדון. ארוחת ערב ולינה באזור סרלה.

יום 6 סרלה - לה רוק גאג'אק - דום - עמק הדורדון

הבוקר יוקדש לעמק הדורדון הפסטוראלי, לעיירות מבוצרות ולכפרים הציוריים. נתחיל בסיור בסמטאות ובשוק האיכרים של סרלה, בירת הפריגור בה נמתא בשפע כבד אווז, שמן אגוזים ופטריות כמהין. נחווה את אווירת ימי הביניים, נשמע סיפורים על כמרים ותככים בכנסיה, על אור מסתורי המאיר את הליל, על הקשר היהודי עם כבד האווז ועוד. בהמשך היום, ניסע לרוק גאג'אק, לטיול בעיירה שנבנתה לאורך נהר הדורדון לרגלי מצוק מאיים, וקיבלה את התואר "אחד הכפרים היפים של צרפת". בסוף היום, נמשיך לדום, כפר קטנטן על הצוק הצופה על העמק כולו, עדות למלחמת מאה השנים שהתחוללה באזור, ממנו נצפה על הערב היורד על עמק הדורדון. חזרה למלון. ארוחת ערב ולינה באזור סרלה.

יום 7 רוקמדור - תהום דה פדיראק

ניסע לאורך הדורדון, נסיעה קצרה תביא אותנו לתהום פדיראק, מערה קארסטית מדהימה, שבתחתיתה בעומק של כ-100מטרים זורם נהר תת קרקעי. נשוט בנהר התת-קרקעי ונסייר בין חללי המערה. נמשיך בנסיעה קצרה מאוד לרוקאמדור, כפר מבוצר התלוי על צוק אדיר כשמעליו כנסיות וארמון. נרד בשביל מתפתל מהארמון למתחם הדתי הבנוי בסלע ומשם לעיירה היפה בה נבקר.

יום 8 קאהור - טולוז - ת"א

בשעות הבוקר נעזוב את אזור הפריגור ונעצור בקאהור לביקור קצר על גשר מפורסם שעל נהר הלוט. לאחר הביקור, נמשיך בנסיעה לעבר טולוז, בירת אוקסיטאניה. בהתאם לשעת הטיסה, ניסע לנמל התעופה, ממנו נמריא בטיסה חזרה לארץ.
(*) ייתכנו שינויים בסדר הביקורים

תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים

שער הדולר / יורו :  נקבע ביום החיוב בפועל לפי שער העברות והמחאות גבוה .

המחיר כולל
  • טיסה בינ"ל ת"א – בורדו – טולוז – ת"א
  • מיסי נמל לטיסות פנים ולטיסות בינלאומיות .(חושבו לפי המחירים הידועים ביום הפירסום. שינוי
    באלה  עשוי להביא לעדכון מחיר הטיול הכולל)
  • לינה: 4 לילות ראשוניים על ספינת נהר ו-3 לילות נוספים בבתי מלון ברמה טובה
  • כלכלה: פנסיון מלא משך כל ימי השייט עד עזיבת הספינה – חצי פנסיון בשאר הימים
  • תחבורה: ספינה של חברת CROISIEUROPE ואוטובוס צמוד לסיורים
  • דמי כניסות לאתרים ולשמורות כמפורט בתכנית.
  • הדרכה : יעל הרמלין, ילידת המקום, מרצה ומדריכה בכירה ליעד
  • פגישת קבוצה בזום עם המדריך לפני היציאה לטיול
המחיר אינו כולל
  • ביטוח רפואי ומטען (מומלץ כולל הטסה רפואית)
  • הוצאות אישיות
  • שתייה וארוחות שאינן כלולות
  • תשר לצוות הספינה (נהוג לתת 10 יורו/יום לנוסע)
  • כל מה שאינו מוזכר בסעיף "המחיר כולל"
  • עלות הושבה בטיסות
הערה:

חברת השייט וחברו בלוודר ובריזה שומרות לעצמן את הזכות לשנות את מסלול הטיול במקרים של תנאי מזג אוויר שלא מאפשרים את ביצוע מסלול הטיול כפי שפורסם, תקלות בספינה, שינויים במפלס המים וכל מקרה המונע ביצוע התכנית המקורית… במקרים אלו עשויות להיות סטיות מן המסלול המפורסם ואף תיתכן לינה במלונות ולא בספינה וכן עשוי להיות שימוש באמצעי תחבורה אחרים חלופיים כולל ספינה חלופית או כלי רכב כגון אוטובוסים, לשם ביצוע הטיול במקום שייט בספינה. במקרים בהם השייט מהווה חלק מן הטיול, עשויים שינויים בשייט להשפיע על ביצוע יתרת הטיול הן לגבי המסלול שיבוצע ושינויים שייערכו בו, בתי המלון, אמצעי תחבורה וכיו"ב.

ספינה

ספינת PREMIUM של חברת CYRANO DE BERGERAC CROISIEUROPE, בסטנדרט של 5 עוגנים ובעיצוב חדשני ומודרני.
על הספינה 3 סיפוני מגורים, מעלית, מסעדה, סלון/בר, רחבת ריקודים וסיפון שיזוף. חימום ומיזוג בכל הספינה ואינטרנט חופשי. יין ושתייה קלה כלולים, ללא תשלום נוסף.

הטיסות לטיול

(*) 25.7.22 ת"א – פריס אייר פרנס 16.30-20.10

פריס – בורדו אייר פרינס 21.25-22.40

(*) 1.8.22  טולוז – אמסטרדם KLM 17.00-18.55

אמסטרדם – ת"א KLM  21.05-.2.35 (2.8.22)

רישום, אפשרויות תשלום ודמי קדימה

טופס רישום – ההרשמה מתבצעת באמצעות טופס הרישום (להלן).
את טופס הרישום + צילום דרכון (הדף הכפול בו מופיע צילום הנוסע), יש לשלוח למרכז ההזמנות במייל או בוואטצאפ של בריזה (פרטיו למטה)
אין לראות במשלוח הטופס אישור להרשמה ללא קבלת אישור הזמנה.
התשלום: מאחר ותאריך היציאה של הטיול מאד קרוב, יש לשלם 1200  יורו תשלום ראשון עד 16.6 ואת  יתרת הסכום עד 11 ליולי (ראו פרטים בטופס ההרשמה להלן)
אמצעי תשלום – בהעברה בנקאית, במזומן לפי חוק המזומן החדש. (שער היורו נקבע ביום החיוב בפועל לפי שער העברות והמחאות גבוה)

דמי ביטול לנוסע

ביטול מיום ההרשמה ועד 16.6 אין דמי ביטול
מתאריך 17.6 ועד 24.6 דמי הביטול הם 1200 יורו
מתאריך 25.6 ועד 11.7 דמי הביטול הם 1750 יורו
אחרי 11.7 ועד 21.7 דמי הביטול מחיר הטיול פחות 200 יורו
אחרי 21.7 אין החזר כספי כלל.

כללי לגבי הודעות ביטול

תאריך הביטול ייחשב רק מיום שבו מתקבלת הודעת הביטול בכתב במרכז ההזמנות של בריזה (למטה)
יום יציאת הטיול אינו נחשב בספירת ימי הביטול/שינוי.
דמי הביטול במסמך זה מתייחסים לנוסע אחד ולא לזוג.
במקרה והוסדרה לנוסע אשרת כניסה, יחול התשלום עבוד הסדרת האשרה על הנוסע. לבריזה זכות הקיזוז של הסכומים הנ”ל מסכומים ששולמו לה על ידי הנוסע או סוכנות הנסיעות.
המארגנים יהיו רשאים לבטל כל טיול מכל סיבה שאינה תלויה בהם, או אם מספר הנוסעים אינו מצדיק את ביצוע הטיול עפ”י שיקול דעתם, ויציעו לנוסע השתתפות בטיול אחר.

השתתפות בטיול

המארגנים רשאים לדחות בקשת הרשמה או לבטלה לגבי כל נוסע אשר על פי שיקול דעתם אינו מתאים להימנות בין משתתפי הטיול ללא כל צורך לנמק עמדתם. המארגנים רשאים להפסיק השתתפות נוסע בטיול כאשר יש בהשתתפותו משום פגיעה או הפרעה למהלכו התקין של הטיול, על פי שיקול דעתם ולא על פי שיקול דעת של כל אדם אחר. המארגנים יחזירו לנוסע את החלק היחסי של הסכום ששילם עבור הטיול באופן יחסי למספר ימי הטיול בהם השתתף ובניכוי ההוצאות שנגרמו למארגנים, אם נגרמו.

תשר (טיפים)

מחירי הטיולים כוללים תשר (טיפים) לנותני השירות היבשתיים בחו”ל –מלצרים, עובדי קבלה, סבלים במלונות, נהגי אוטובוסים ומורי דרך מקומיים (למעט טיפים באוניות). יודגש, כי הטיפים אינם כוללים תשר לצוות הספינה (נהוג לתת 10 יורו ליום/נוסע) ולמלווה הקבוצה, אשר יוענק על פי שיקול דעתם של הנוסעים. הסכום הנהוג למלווה הקבוצה בטיולים לאירופה הוא 5 אירו לנוסע ליום.

ארוחות מיוחדות בטיול ובטיסות

ברוב הטיולים ניתן להזמין ארוחות מיוחדות אך ורק מראש, בארץ, בזמן ההרשמה וללא תשלום נוסף (צמחוני/דיאבטי, כשר וכו’, אך יש ומזון כשר יחוייב בתשלום נוסף).  בקשות לאוכל מיוחד בטיסות, אשר הובאו לידיעת המארגנים, יועברו לחברת התעופה. האחריות לאספקת הארוחה מוטלת על חברת התעופה בלבד.

ביטוח

על הנוסע חלה חובה להצטייד (מוקדם ככל הניתן) על חשבונו, בפוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל, הכוללת גם סעיף קורונה. סעיף זה הוא חובה.
“בריזה” ממליצה לכל נוסעיה לרכוש גם ביטוח המכסה את כל הכיסויים המקובלים וההרחבות המוצעות ע”י חברות הביטוח (לרבות הטסה רפואית) וכן ביטוח נגד ביטול מכל סיבה שהיא המכסה את כל העלויות והנזקים העלולים להיגרם בטיול, לרבות עקב ביטול ו/או הפסקת ו/או קיצור הטיול ו/או שינויים בו, ו”בריזה” לא תהיה אחראית כלפי הנוסע (או חברת הביטוח שלו), בכל אופן שהוא, בקשר לכל עלות ו/או נזק (לרבות חובת הנוסע לשלם דמי ביטול) בקשר לעניינים כאלה.
ההתנהלות בטיסות ובמדינות היעד תתבצע בכפוף להוראות שיחולו באותה עת לגבי טיסות ו/או שהות במדינת היעד (חובת חבישת מסיכות, שמירת מרחק וכו‘). חלה חובה על הנוסע לנהוג ולציית לחוקים ולהחלטות חברות התעופה והרשויות המקומיות.
על הנוסע חלה החובה לבדוק עוד בטרם הרשמתו לטיול את תנאי הטיסות והכניסה למדינת היעד והשהות בה וזאת באמצעות אתר משרד החוץ הבריאות ורשות שדות התעופה וכו‘.  כל מדינה ותנאיה השונים.
יובהר כי הנחיות הקורונה משתנות ממדינה למדינה ומחברת תעופה לחברת תעופה וכן משתנות מעת לעת ולכן חלה החובה על הנוסע בטרם נסיעתו להתעדכן ולפעול עפ”י ההנחיות התקפות לאותו מועד.
 יודגש כי “בריזה” לא תהא אחראית לכל נזק שייגרם לנוסע בעקבות אי השתתפותו בטיול או בעקבות מגבלות שונות שיחולו על הנוסע.

בברכת טיול נפלא, צוות בריזה