מרוקו, השוכנת בחלק המערבי של צפון אפריקה, "המַגרֵבְּ", היא מדינה שחיים בה שבטים, עמים ובני דתות שונות. למרוקו נוף פיזי ותרבותי ססגוני: מהרי האטלס המושלגים עד הסהרה, על נאות המדבר שלה. מהקסבות המדבריות עד המלאח היהודי, מתרבות הברברים ועד השבטים המדבריים, מחוף הים התיכון עד החוף האטלנטי.
מרוקו היא יריעה של תרבויות: מזרחית, ים-תיכונית, מוסלמית, ברברית, צרפתית. הנופים שלה מושכים את העין והלב. המראות העולים מהעולם המוסלמי המדברי ומן הערים הגדולות במגרב, מצוירים בצבעים ים-תיכוניים עזים. האמנות, האדריכלות, המלאכות המסורתיות, השווקים על ריחותיהם וצבעיהם המשכרים, הגנים, הערים המודרניות שבתוכן שוכנים הרבעים העתיקים – כל אלה ועוד – הם על מפת הטיול שלנו, כולל מפגש עם המוזיקה המרוקאית העשירה.
ועל כל אלה – העושר השמור לנו, של התרבות היהודית שנוצרה והתקיימה במרוקו.

הטיול שלנו כולל:
  • ביקור בערים המלכותיות של מרוקו
  • סיור בהרי האטלס
  • ויזה למרוקו
  • מפגש מרגש עם שרידי הקהילות היהודיות
  • מפגש עם האוכלוסיה המקומית
  • הכרת המנהגים והפולקלור האותנטיים
  • טיול ג'יפים במדבר הסהרה
  • טיול ג'יפים בהרי האטלס
  • ערב פולקלור ססגוני
  • ערכת שמע לכל נוסע
  • מדריכה מומחית ליעד
  • בתי מלון ברמה ראשונה
מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 ת"א - קזבלנקה - רבאט

נצא בבוקר מת"א בטיסה ישירה לקזבלנקה אליה נגיע בשעות הצהרים. לאחר סידורי המעבר הממושכים בשדה, ניסע להכיר את "תל אביב" של מרוקו; רובע המגורים אנפה, הטיילת המטופחת ברובע הוילות היוקרתיות ובתי השגרירים. נמשיך אל טיילת החוף ושוק אל חבוס וניסע ללינה ברבאט, בירת מרוקו.

יום 2 מקנס - פס

בוקר בבירה המרוקאית: ארמון המלך, המאוזלאום ועוד. משם ניסע למקנס, עיר שהיתה בירתו של הסולטן מולאי איסמעיל במאה ה – 17. נסייר בעיר העתיקה ונעבור במלאח – הרובע היהודי העתיק ונבקר במאגר המים ובאורוות המלך המרשימות. בתום הסיור, נצא ממקנס אל פס. ארוחת ערב ולינה בפס.

יום 3 פס במיטבה

העיר פס היא בירתה הדתית והתרבותית של מרוקו. העיר נוסדה על ידי מולאי אידריס, ואליה נמלט רבי משה בן מימון (הרמב"ם) בדרכו לארץ ישראל.  "המדינה" שלה השתמרה בצורה יוצאת מן הכלל ודרכה ניתן לראות את עברה המפואר של העיר. באזור העתיק ישנו מבוך של סמטאות פתלתלות השוכן בין כתלי החומות המרשימות. שווקיה הססגוניים מסודרים לפי גילדות של בעלי מלאכה, כאשר שוק הבורסקאים הוא הנפלא ביותר. נעבור במבני דת החשובים, במדרסות, במלאח (הרובע היהודי) ועוד. ארוחת ערב טיפוסית עם פולקלור. לינה בפס.

קסבה במרוקו
נוף מדברי במרוקו
יום 4 פס - אזור מרזוגה - הסהרה

עם הנץ החמה נצא בדרכנו דרומה, נחצה את האטלס התיכון, נחלוף בעיר הנופש איפראן, בשרידי יערות פארק מרשימים בגודלם ובהם ארזים, ערערים וצמחייה הררית מגוונת ההולכת ומתחלפת בצומח המדברי ככל שנדרים אל גבול הסהרה. נעבור בקניון הזיז בו עברו צבאות גדולים במסעי כיבוש היסטוריים  ובאל-רשידייה שעל גבול המדבר וניסע הלאה לעבר הסהרה. נגיע לאזור תפילאלת בו זרועות נאות מדבר גדולות הנחסמות ע"י חולות נודדים הבאים מהמדבר. ארוחת ערב ולינה באזור ארפוד.

יום 5 טיול ג'יפים בסהרה (נהגים מקומיים) - טודרה

בבוקר ניסע בג'יפים על פני חמאדות עצומות בשכבות הנטויות של מורד האטלס הגבוה. שטחים אלה עשירים במאובנים שחלק מהם נוכל לראות כשנבקר במחצבת מאובנים. נעלה עם הג'יפים על דיונות החול המפורסמות של מרזוגה ונשוב לארוחת בוקר במלון באירפוד. לאחר ארוחת הבוקר, ניסע לסיור בעמק הטודרה, המנקז את הפשרת השלגים של האטלס הגבוה: קסבות ציוריות, עצי פרי וחקלאות הררית מלווים את העמק הנפלא המסתיים בקניון רחב. נמשיך לקניון הדאדס, בו נראה את המשכה של תרבות הבניה בבוץ וחקלאות שלחין מגוונת. נגיע בערב לעיר המדברית בומלן. לינה במלון באזור בומלן. 

יום 6 עמק הדאדס - דרך אלף הקסבות - מרקש

מבומלן נצא בנסיעה בדרך 1000 הקסבות לעבר ווארזאזאת, נמשיך לביקור בקסבה המרשימה אייט בן – האדו. הקסבה הציורית שוכנת לרגלי גבעה, ובה צולמו מספר סרטים ידועים (יהלום הנילוס, גלדיאטור, קנדון ועוד..). משם נעלה להרי האטלס הגבוה, למעבר ההרים טיזנטיצ'קה, בו נופים אלפיניים מחליפים את נופי המדבר, ונרד למרקש. ארוחת ערב ולינה במרקש.

יום 7 מרקש

מרקש – זוהי עיר בעלת אופי יוצא דופן, ססגונית ומרנינה ואפופה באוירה קסומה ואגדית. העיר בנויה מבתים בגווני ורוד וחום, לרגלי האטלס הגבוה. לאחר ארוחת הבוקר, נצא לשוטט בשווקים הססגונים, ב"מדינה" ובמלאח היהודי. נבקר במנרה ובגני הכותוביה – המסגד הגבוה בעיר, ובארמון הבאהיה. אחה"צ נשוטט בשווקים ובכיכר ג'מעה אל פנע: נראה מאלפי נחשים, מוכרי מים, מנחשים בקלפים, רופאי אלילים, מגידי עתידות, מספרי סיפורים, לוליינים ונגנים, ועוד טיפוסים ודמויות. ארוחת ערב ולינה במרקש.

כפר ברבר במרוקו
רבאט
יום 8 מרקש - במיניבוסים ללב האטלס הגבוה - עמק האוריקה

נצא במיניבוסים להרי האטלס הגבוה, לטיול טבע בשילוב תצפיות על פסגות העולות על 4000 מ'. נמשיך ונרד לעמק האוריקה, לכפר סיתי פטמה – יתכן שילוב טיול רגלי לפי כושרם של המטיילים – ומשם נעלה לאוקיימדן – אתר סקי ברום האטלס ותצפית נפלאה על סביבות ההר. הטיול יותאם לתנאי מזג האויר באטלס הגבוה.. בערב נשוב למרקש. ארוחת ערב ולינה במרקש

יום 9 מראקש - אסווירה (מוגדור)

ממערב למרקש נמצא מפעל המייצר שמן שמופעל ומנוהל על ידי ארגון של נשים. נגיע אליו בנסיעה ממרקש, בדרכנו לאסווירה. נוכל לעקב מקרוב אחר יצור השמן, נקבל הסברים על התכונות המיוחדות של כל המוצרים המיוצרים שם. אל מוגדור א-סאווירה נגיע בסביבות שעות הצהריים. זו אחת מערי החוף הפורטוגזיות מן המאה ה-51 .שם נוכל לראות את הביצורים שבנו הפורטוגזים, את הסקאלה (המגנים על הנמל), וכן את הסדנאות ובתי המלאכה לעבודות מעץ הערער שצבעו אדום. בזמן החופשי נסעד באחת ממסעדות הדגים שבעיר העתיקה ונסייר בסימטאות המזכירות את פורטוגל (ולא בכדי….). במידה ויתאפשר, נבקר במלאח ובבית הקברות היהודי בו נמצא קברו של המקובל פינטו. לינה באסווירה.

יום 10 קזבלנקה - ת"א

נמשיך עם בוקר לאורך חופי האוקינוס האטלנטי עד לעיר הנמל אל ג'דידה העיר החדשה שהוקמה על ידי הפרטוגזים ושמה היה מאזאגן. נטייל ברחובות העיר הפורטוגזית ששרדה ועל חומות העיר המוגנות על ידי תותחים ובעובי של 10 מ. חלק מרהיב זה של העיר הוכרז כאתר מורשת של אונסקו. מאל ג'דידה נמשיך לקזבלקה שם נשלים במידת הצורך את כל מה שלא הספקנו ביום הראשון.  נסיים במרכז העיר לפני הטיסה הלילית חזרה.
 (*) ייתכנו שינויים בסדר הביקורים

תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים

שער היורו/דולר: נקבע ביום החיוב בפועל לפי שער העברות והמחאות גבוה.

מחיר הטיול כולל
  • טיסות סדירות לקזבלנקה וחזרה
  • לינה: מלונות ברמת 4 כוכבים
  • ויזות למרוקו (פרטים בהמשך )
  • כלכלה: על בסיס חצי פנסיון
  • תחבורה : אוטובוס ממוזג וחדיש צמוד לכל ימי הטיול
  • בוקר טיול בג'יפים למרזוגה
  • הדרכה: מדריך מצוות בריזה ומדריכים מקומיים לפי הצורך
  • כניסות לאתרים : כלולות עפ"י המסלול המפורט
  • תשר: לנותני השירותים בחו"ל ולמדריכה
  • ערכת שמע לכל נוסע
הטיול אינו כולל
  • כל פרט שאינו מצוין בסעיף "המחיר כולל"
  • הוצאת דרכון או חידושו
  • הוצאות בעלות אופי אישי
  • ארוחות שאינן כלולות
  • ביטוח נסיעות ומטען
רישום, תאריך גביה, דמי קדימה ואפשרויות תשלום

טופס הרשמה ותנאים ישלחו במייל לפונים אלינו

תנאי ביטול
  • מרגע ההרשמה ועד 19.1.23 – אין דמי ביטול
  • מ- 20.1.23 ועד 19.2.23 800 $  למטייל
  • מ- 20.2.23 ועד 19.3.23 – דמי הביטול יעמדו על סך 1600 $ למטייל
  • מ- 20.3 ועד יום 4.4.23 דמי הביטול יעמדו על 2100 $ למטייל
  • אחרי תאריך 4.4.23 דמי הביטול יעמדו על מלא מחיר הטיול.
הבהרות לגבי ביטולים

ביטול יתבצע תוך 30 יום מקבלתו במשרדי בריזה ויכנס לתוקף אך ורק לאחר שליחת ההודעה לבריזה, בווטצאפ   052-5440864 או מייל  breezatravel@gmail.com  למרכז ההזמנות.
על אחריות המטייל לוודא שאכן נקלט הביטול של הטיול במשרד בריזה .
הסבר: תנאי הביטול נגזרים מתנאי הביטול של הספקים בחו"ל ונותני שירותי הקרקע והתעופה (בתי מלון, תחבורה, כניסות, טיסות, ארוחות)
במקרה של ביטול הטיול ביוזמת הנוסע, מכל סיבה שהיא, יחולו דמי הביטול לפי הפירוט לעיל.
ביטול בגין כח עליון
בריזה אינה אחראית לביטולים בגין רעש אדמה, מלחמה, מזג אויר, שביתות וכל גורם שאין לחברה שליטה עליו.
עסקת מכר מרחוק
אין דין הביטולים בטיולי בריזה כדין "עסקת מכר מרחוק" המקנה למבוגרים מעל גיל 65 אפשרות ביטול בתשלום סמלי גם ברגע האחרון.

ביטוח בריאות לנוסע לחו"ל הוא גם ביטוח ביטול נסיעה מטעמי בריאות

מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". ביטוח בריאות תקף מיום רכישת הפוליסה (אפילו חצי שנה לפני היציאה) ועד יום לפני תאריך היציאה לטיול. הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. מחיר הביטוח מחושב בכל מקרה על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום רכישת הביטוח מחברת הביטוח. חשוב להרחיב את הביטוח למקרי קורונה
לתשומת לבך: מידע זה הוא לידיעה בלבד ואיננו בא במקום המידע המלא המפורט בפוליסת הביטוח. כמו כן יש לזכור שבריזה אינה סוכנות ביטוח ובכל מקרה המגיע לכדי תביעה יש לפנות ישירות אל חברת הביטוח לפי מספר הטלפון  המופיע בפוליסה שבידיכם.
אל תדחה אפילו ביום !!! עם ההרשמה רכוש לך ביטוח בריאות לחו"ל !!! אחרת אתה חשוף לדמי ביטול ללא הגנה !!!

טופסולוגיה

הגשת בקשה לויזה למרוקו: יש לשלוח לבריזה צילום דרכון עדכני ובתוקף (ל – 6 חודשים מיום היציאה לטיול) וכן תמונת פספורט המצולמת על רקע לבן !!!!

חיסונים

על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה. אנא פנה ללשכות הבריאות המחוזיות באזור מגוריך: טלפון כלל ארצי:  *5400 (כולל הבהרות בנושא הקורונה)

ציוות חדרים לטיול – חדר למטייל בודד

למטיילים המגיעים ללא בני/ בנות זוג ומבקשים לשהות בחדר זוגי עם מטייל נוסף ינתן פרק זמן סביר למציאת בן/ בת זוג על ידי החברה, אבל זכותו של מטייל לקבוע כתנאי את יציאתו לטיול במציאת  "פרטנר" לחדר הזוגי. לחדר לבודד (סינגל ) יש תמיד עלות נוספת וברוב בתי המלון החדר הזה גם קטן מחדר זוגי. אין לבריזה כל התחיבות לתת חדר למטייל בודד שיהיה זהה לחדר זוגי.

מועד התשלום וכרטוס קבוצתי

כרטוס הקבוצה נעשה לאחר סגירת ההרשמה לטיול ולא במועד שליחת טופס ההרשמה. הכרטוס הקבוצתי הוא תנאי לקבלת מחיר קבוצתי לטיסות. הכרטוס מתבצע לכל אנשי הקבוצה יחד במועד הגביה של דמי הטיול הנקבע על ידי החברה ועל פי צרכי הטיול. במועד התשלום יקבע שער השקל מול שערי מט"ח ואין לשנותו בדיעבד. מחיריהם הסופיים של היטלי הדלק ומסי הנמל מעודכנים במועד הכרטוס הקבוצתי. בריזה מחליטה מראש אם לציין במסלול הטיול את מחיר מסי הנמל והדלק (בטיסות סדירות) עליהם התבסס תמחור הטיול, או לא לציין זאת. במקרים בהם חלה התייקרות ובעקבותיה תוספת למחיר, מתחייבת בריזה לתת הסבר לכך.

מקומות ישיבה מוזמנים מראש ופיצול מהקבוצה

לא תמיד ניתן לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כירטוס קבוצתי, מראש. שלא כבכירטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות….
יש שני דברים שאפשר לעשות על מנת להימנע מפיצול זוגות בישיבה:
להזמין באתר חברת התעופה הספציפית מקום ישיבה באינטרנט, אם יש אפשרות כזו בחברת התעופה, בדרך כלל החל מ-24 שעות לפני הטיסה. בזמן קבלת כרטיס העליה למטוס לוודא בדסק עצמו שקיבלתם כרטיסים צמודים בישיבה, לא לוותר !!
פיצול מהקבוצה: ברוב המקרים, פיצול מטיסות הקבוצה כרוך בתוספת תשלום (divide).

הטבות נוסע מתמיד בחברות התעופה

אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים על ידי חברות התעופה ליעדים שונים. באחריות המטייל לבדוק מראש אפשרות קבלת הטבות לגבי טיול ספציפי.

לתשומת לבכם

בריזה אינה אחראית לשינויים בלוח הטיסות ותעדכן את מסלול הטיול בהתאם ככל האפשר מראש. למדריך הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם.
הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה.

בברכת טיול נפלא ומוצלח מצוות בריזה