טיול טבע וטעמים: משולב עם טיולים בפרובנס ולרגלי האלפים הצרפתיים

חבל פרובאנס נחשב למחוז היפה ביותר בצרפת: שדות לבנדר וחמניות, עיירות ימי ביניימיות בעלות היסטוריה ייחודית, שווקים ססגוניים ופסטיבלים. פרובאנס התפרסמה גם במטבחה "הפרובנסאלי" שטעמיו  העשירים יחדיו עם יין משובח, עשו להם אוהדים מושבעים בעולם הקולינרי…..
לציירים רבים וביניהם טולוז לוטרק, וואן גוך, היווה חבל קסום זה מקור להשראה. פול סזאן שנולד באקס אן פרובאנס והושפע מהתאורה והצבעוניות של האיזור.
ניגע מעט גם בחבל בורגונדי, אותו מאפיינות קרקעות כבדות ופוריות  אותן משקים ביובלי הנהרות הרבים של האיזור ובו נמצא כרמים ויין, חרדל ועוד גידולים, משובחים שבמשובחים. כל זאת בנוף ימי ביניימי יפהפה ושובה עין.

מסלול הטיול

מסלול הטיול

יום 1 ת"א - ג'נבה - פרוג'- ליון - עליה לספינה - שייט

טיסת בוקר לג'נבה. עם ההגעה, ניסע מערבה לעבר האלפים הצרפתיים ונגיע לפרוג', עיירה ברוח ימי הביניים. ניכנס בין חומות העיר, נסייר בין סמטאות האבן העתיקות ונתרשם מהבתים מכוסי צמחיה. בתקופת הרנאסנס עד סוף המאה ה-18, פרוג' היתה עיר בעלת חשיבות רבה במסחר הבדים בין ליון לבין ג'נבה. בתום הסיור, נמשיך לבירת חבל רון- אלפ , העיר השנייה בגודלה בצרפת  ליון. לקראת ערב, נעלה לספינה ולאחר התארגנות, ניפגש לקבלת הפנים של צוות הספינה.  אירוח על בסיס פנסיון מלא במהלך השייט.

יום 2 ליון: העיר העתיקה וחוויה גסטרונומית במסעדת פול בוקוז - שייט

הבוקר יוקדש לליון. העיר נחצית על ידי שני נהרות, הרוהן והסון, המתמזגים  דרומית למרכז העיר ויוצרים מעין חצי אי שעליו נמצא מרכז העיר. אנטואן דה אקסופרי, הטייס האגדי מחבר "הנסיך הקטן", הוא בן ליון ועל שמו נקרא שדה התעופה המקומי. העיר העתיקה שומרת על צביון אותנטי עם מבנים מימי הביניים ותקופת הרנאסנס. נטייל בעיר העתיקה שהוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית .עוד נצפה בקתדרלה נוטר – דאם ונלמד על תעשיית המשי המקומית המפורסמת בעולם כולו.
ליון זו גם בירת המסעדנות, מקור ההשראה של  גדולי השפים. ננצל את שעות הבוקר, לחוויה של "בוקר שגרתי" בליון: ביקור בשוק האוכל המפורסם והססגוני של "בוקוז". בעת הסיור במקום, נוכל לחוות את האווירה והריחות של מוצרי היסוד אשר הופכים למעדן בצלחת. ארוחת צהריים בספינה.
בשעות אחר הצהריים, הספינה תפליג צפונה לקולוג'-או-מון-ד'ואר, שם מצפה לנו חוויה גסטרונומית במסעדת הדגל של השף פול בוקוז. השף פול בוקוז אשר גדל באזור, זכה להכרה בינלאומית בתחום הגסטרונומיה ופתח בתי ספר לבישול ומספר מסעדות בעולם. השף זכה לשלושה כוכבי מישלין בזכות תפריט אותנטי אשר מצא את השראתו בשוק האוכל בליון. בחזרה לספינה, נמשיך בהפלגה בשעות הערב והפעם לכיוון דרום.

יום 3 שוקולד בטאין ל'ארמיטאג' - אביניון - שייט

בשעות הבוקר, נסייר רגלית בטאין ל'ארטיטאג' עיירה קטנה על שפת נהר הרון ונבקר במרכז השוקולד של החברה הידועה "וואלרונה". נלמד על תהליך ההכנה וכמובן נטעם את השוקולד המשובח. ארוחת צהריים בספינה. בשעות אחר הצהריים, נבלה בשייט רגוע לעבר אביניון, אליה נגיע בערב. לינה וארוחת ערב על הספינה.

אביניון
ארל דרום צרפת
יום 4 אביניון - ארל - שייט

העיר השוכנת בגדה המזרחית של נהר הרון והידועה בזכות ארמון האפיפיורים שנבנה בה במאה ה-14. נסייר בארמון שהוא אחד מהגדולים והחשובים במבנים הגותיים באירופה ושימש גם כמבצר. המבנה המרשים הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. נשוב לספינה ונמשיך בשייט לעבר ארל, עיר רומית אופיינית, שנוסדה ע"י יוליאוס קיסר. סיור היכרות קצר בארל. בשנת 2008 מצאו בקרקעית נהר הרוהן פרוטומה מושלמת של הקיסר. האתרים הרומיים נמצאים בכל פינה בעיר, בחלקם משוקמים ובחלקם טרם נחפרו. לינה וארוחת ערב על הספינה.  

יום 5 ארל: טיול בקמארג - ולנס - מונטלימאר - שייט

לאחר ארוחת הבוקר נצא לביקור בשמורת הטבע של קאמארג- חבל ארץ ביצתי בדרום צרפת ששטחו 930 קמ"ר. הקאמארג הינו הדלתה הגדולה באירופה, במוצא נהל הרוהן, מוקפת בגבעות חול שמפרידות אותה מהים ומשופעת בלגונות רדודות. שמורת הטבע מוקפת מים מכל צדדיה. שפע המים והדגה, מושכים לכאן סוגים שונים ורבים של ציפורים ולהקות פלמינגו. נבקר בחווה מקומית ונלמד על שטחי המרעה המשמשים לגידול כבשים ובקר וכמובן לגידול סוסי הפרא הגדולים והלבנים המשוטטים ודוהרים באופן חופשי במרחב זה.
נחזור לספינה לארוחת צהריים. אחה"צ נפליג על נהר הרון ונהנה מנוף קסום של אזור כפריים ועירוניים. במהלך ההפלגה, נראה את העיר וואלנס והקתדרלה המרהיבה החולשת על העיר ונעבור ליד מונטלימאר הידועה בזכות הנוגט המופרסם המיוצר במקום.

יום 6 ויויאה- קניון הארדש - לה וולט - שייט

בשעות הבוקר, נצא לביקור בויואה. העיירה הינה כמו מוזיאון פתוח שבו דפי ההיסטוריה כתובים באבן. נבקר בקתרדלה הקטנה ביותר בצרפת, נראה את בית האבירים עם חזית מרהיבה בסגנון הרנאסנס, את מגדל סן מישל ונעלה לתצפית פנורמית על העיר. ארוחת צהריים בספינה.
בשעות אחר הצהריים, נטייל בקניון הארדש המרשים כשתחתנו זורם הנהר המתפתל. נגיע לפון ד'ארק, גשר החצוב בסלע, תופעת טבע ייחודית שנוצרה עקב הארוזיה של מי הנהר בסלע שחסם את דרכו ונשכשך את רגלינו במי הנהר. לקראת ערב, נשוב לספינה בנמל לה וולט ונמשיך בשייט לעבר ליון. לינה וארוחת ערב על הספינה.

נהר ארדש פונט דה ארק
יום 7 ליון - אנסי

בשעות הבוקר הספינה תעגון בליון וניפרד מצוות הספינה וניסע לעבר אנסי, בירת האלפים הצרפתיים, אזור שופע מים ועיירות ציוריות. העיר שוכנת על שפת אגם. סמטאות יפהפיות וארמון עתיק בלב העיר. תעלותיה של אנסי זיכו אותה בתואר "ונציה של מחוז סבוי" . נסייר בעיר העתיקה המוקפת בהרי האלפים ונטייל באווירה השלווה לאורך האגם. ארוחת ערב ולינה באזור אנסי.

יום 8 ג'נבה - ת"א

העברה לשדה התעופה של ג'נבה וטיסת בוקר ישירה ארצה.
(*)ייתכנו שינויים בסדר הביקורים

תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים
המחיר כולל
  • טיסה בינ"ל  ת"א/ז'נבה/ת"א בחברת אל על
  • מיסי נמל לטיסות פנים ולטיסות בינלאומיות .(חושבו לפי המחירים הידועים ביום הפירסום. שינוי באלה יביא לעדכון מחיר הטיול הכולל)
  • לינה: 6 לילות בספינה  ולילה נוסף בבית מלון מדרגה ראשונה
  • כלכלה: פנסיון מלא משך השייט,חצי פנסיון בימים 1 ו-7.
  • תחבורה: ספינה של חברת CROISIEUROPE ואוטובוס צמוד.
  • דמי כניסות לאתרים ולשמורות כמפורט בתכנית.
  • טיפים לנותני השירותים בחו"ל
  • הדרכה : צוות בריזה
  • ערכת שמע אישית לכל מטייל
המחיר אינו כולל
  • ביטוח רפואי ומטען (מומלץ כולל הטסה רפואית)
  • הוצאות אישיות
  • שתייה וארוחות שאינן כלולות
הערה:

חברת השייט וחברת בריזה שומרות לעצמן את הזכות לשנות את מסלול הטיול במקרים של תנאי מזג אוויר שלא מאפשרים את ביצוע מסלול הטיול כפי שפורסם, תקלות בספינה, שינויים במפלס הים וכל מקרה המונע ביצוע התכנית המקורית… במקרים אלו עשויות להיות סטיות מן המסלול המפורסם ואף תיתכן לינה במלונות ולא בספינה וכן עשוי להיות שימוש באמצעי תחבורה אחרים חלופיים כולל ספינה חלופית או כלי רכב כגון אוטובוסים, לשם ביצוע הטיול במקום שייט בספינה. במקרים בהם השייט מהווה חלק מן הטיול, עשויים שינויים בשייט להשפיע על ביצוע יתרת הטיול הן לגבי המסלול שיבוצע ושינויים שייערכו בו, בתי המלון, אמצעי תחבורה וכיו"ב.

פרטי טיסות אלעל

TLV 4/6 -GVA 09:40-06:10
GVA  11/6- TLV 11:00-16:05-

ספינה

MS RHONE PRINCESS, ספינה בסטנדרט של 4 עוגנים.
2 סיפוני מגורים וסיפון שיזוף עם כיסאות נוח
WIFI
מסעדה וסלון/בר בקומה העליונה
ציוד בחדר: טלויזיה, רדיו, מייבש שיער, כספת
ארוחות שף ושתייה חופשית
צוות מקצועי ושירוב אדיב

רישום, אפשרויות תשלום ודמי קדימה

ההרשמה מתבצעת באמצעות טופס רישום המצורף לכל טיול. את טופס הרישום יש לשלוח למרכז ההזמנות בפקס או בדוא"ל (מהאתר ) ולוודא טלפונית שאכן הגיע. אין לראות במשלוח הטופס אישור להרשמה ללא אישור קבלתו בטלפון.
עם קליטת טופס הרישום תיגבה מקדמה על סך 300 יורו ממחיר הטיול הסופי.
יתרת התשלום תיגבה עד 45 יום לפני היציאה לטיול (ללא הודעה מוקדמת).
על טופס הרישום יצוין אופן התשלום המבוקש, מבין האפשרויות הבאות:

  • באמצעות כרטיס אשראי: עד 3 תשלומים שווים ללא ריבית.  יש לציין את מס' הכרטיס לחיוב לרבות 3 הספרות שבגב הכרטיס .
  • בתשלום מזומן שקלי, מזומן מט"חי או בהעברה בנקאית בתשלום אחד. במקרים אלה יש לציין לביטחון בלבד את פרטי כרטיס האשראי על טופס הרישום – לרבות 3 הספרות בגב הכרטיס.  

הערה: אם לא יצוין על טופס הרישום אופן התשלום המבוקש, יחוייב כרטיס האשראי ב-3 תשלומים שווים ללא ריבית
שער הדולר / יורו :  נקבע ביום החיוב בפועל לפי שער העברות והמחאות גבוה .
** בכל מקרה יוסדרו כל התשלומים לפני היציאה **

דמי ביטול

מ-90 יום   ועד 45 יום לפני היציאה –  300 €
44-34 יום לפני היציאה לטיול – 500 €
21-33 יום לפני היציאה לטיול – 750 €
8-20 יום לפני היציאה לטיול –   1800 €
פחות מ-8 ימים לפני היציאה לטיול – מלוא מחיר הטיול
* מניין הימים לפי ימי העבודה בארץ ימים א'-ה' (לא כולל ימי שישי ושבת, ערבי חג וימי חג)
בחישוב מניין ימי עבודה המוזכרים לעיל יחושבו ימים א'-ה', להוציא ערבי חג וימי חג.

הבהרות לגבי ביטולים

דמי הביטול יקוזזו מהתשלום שבוצע בפועל . כל החזר כספי המגיע למטייל בגין ביטול לא כולל הוצאות שכבר נעשו בגין הטיול (כגון ויזה ותשלומים לא חוזרים אחרים. ההחזר יעשה בערכי המט"ח  ביום ההחזר, תוך 30 יום ממועד הביטול).
ביטול ייחשב ל"הודעה" בכתב בלבד (לרבות מייל או פקסימיליה) שתימסר במשרדי החברה ומועד הביטול ייחשב יום מסירת ההודעה.
**  ביטול ייעשה ויכנס לתוקף אך ורק לאחר שליחת פקס עבור בריזה,
לפקס מספר  03-5440055
או מייל : info@breeza.co.il המאשר את ביטול הטיול .

חובת הלקוח לבדוק האם התקבל הפקס או האי מייל לביטול !!
ביטוח ביטול נסיעה – טלפון אחד יכול לחסוך לך המון כסף !!!
אין היום שום ביטוח המכסה ביטול נסיעה חוץ מביטוח בריאות לנוסעים לחו"ל. מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". דרכנו אפשר לרכוש  ביטוח בריאות התקף מיום רכישת הפוליסה (אפילו חצי שנה לפני היציאה) ועד יום לפני תאריך היציאה לטיול. הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. מחיר הביטוח מחושב בכל מקרה על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום רכישת הביטוח מחברת הביטוח.
לתשומת לבך: מידע זה הוא לידיעה בלבד ואיננו בא במקום המידע המלא המפורט בפוליסת הביטוח.
כמו כן יש לזכור שבריזה אינה סוכנות ביטוח ובכל מקרה המגיע לכדי תביעה יש לפנות ישירות אל חברת הביטוח לפי מספר הטלפון  המופיע בפוליסה שבידיכם.
אל תדחה אפילו ביום !!! עם ההרשמה רכוש לך ביטוח בריאות לחו"ל !!! אחרת אתה חשוף לדמי ביטול ללא הגנה !!! ביטוח כזה אפשר לעשות גם במשרדנו.

מועד התשלום וכרטוס קבוצתי / עליות מחירים ברגע האחרון

כרטוס הקבוצה נעשה לאחר סגירת ההרשמה לטיול ולא במועד שליחת טופס ההרשמה. הכרטוס הקבוצתי הוא תנאי לקבלת מחיר קבוצתי לטיסות. הכרטוס מתבצע לכל אנשי הקבוצה יחד במועד הגביה של דמי הטיול הנקבע על ידי החברה ועל פי צרכי הטיול. במועד התשלום יקבע שער השקל מול שערי מט"ח ואין לשנותו בדיעבד. מחיריהם הסופיים של היטלי הדלק ומסי הנמל מעודכנים במועד הכרטוס הקבוצתי. בריזה מחליטה מראש אם לציין במסלול הטיול את מחיר מסי הנמל והדלק (בטיסות סדירות) עליהם התבסס תמחור הטיול, או לא לציין זאת. במקרים בהם חלה התייקרות ובעקבותיה תוספת למחיר, מתחייבת בריזה לתת הסבר לכך.

מקומות ישיבה מוזמנים מראש ופיצול מהקבוצה

אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כירטוס קבוצתי, מראש. שלא כבכירטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות….
יש שני דברים שאפשר לעשות להמנע מפיצול זוגות בישיבה וכד':
1 –  להזמין באתר חברת התעופה הספציפית מקום ישיבה באינטרנט, אם יש אפשרות כזו בחברת התעופה, בדרך כלל החל מ-24 שעות לפני הטיסה.
2 –  בזמן קבלת כרטיס העליה למטוס לוודא בדסק עצמו שקיבלתם כרטיסים צמודים בישיבה, לא לוותר !!
פיצול הקבוצה: ברוב המקרים, פיצול מטיסות הקבוצה כרוך בתוספת תשלום (divide).

הטבות נוסע מתמיד בחברות התעופה

אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים  על ידי חברות התעופה ליעדים שונים. באחריות המטייל לבדוק מראש אפשרות קבלת הטבות לגבי טיול ספציפי.

ציוות חדרים לטיול – חדר למטייל בודד

למטיילים המגיעים ללא בני/ בנות זוג ומבקשים לשהות בחדר זוגי עם מטייל נוסף ינתן פרק זמן סביר למציאת בן/ בת זוג על ידי החברה, אבל זכותו של מטייל לקבוע כתנאי את יציאתו לטיול במציאת  "פרטנר" לחדר הזוגי.
לחדר לבודד (סינגל ) יש תמיד עלות נוספת וברוב בתי המלון החדר הזה גם קטן מחדר זוגי. אין לבריזה כל התחייבות לתת חדר למטייל בודד שיהיה זהה לחדר זוגי.

חיסונים

על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה. אנא פנה ללשכות הבריאות המחוזיות באזור מגוריך:
ירושלים –  רח' יפו 86                  02-5314811
תל אביב – רח' הארבעה 12      03-5684606
חיפה –     רח' פל"ים 15 א' – קרית הממשלה04-8633111     
עפולה –   רח' ירושלים 4                04-6099002

לתשומת לבכם
  • בריזה אינה אחראית לשינויים בלוח הטיסות ותעדכן את מסלול הטיול בהתאם ככל האפשר מראש.
  • למדריך הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם.
  • הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה.

בברכת טיול נעים מצוות בריזה

>> רשימת טיולים מאורגנים לצרפת

>> שייט נהרות