10 ימי טיול על דרך המשי

בדרך המשי הקשורה בשמו של אלכסנדר מוקדון ומרקו פולו, עברו שיירות הגמלים עמוסי בדי משי, תבלינים ואוצרות אחרים. דרך מסחר חשובה זו, חוצה מדבריות, פסגות הרים גבוהים ומושלגים, ומקשרת מזרח ומערב. במקום בו פוגש המזרח את המערב טיולנו מתחיל.
מישורי הפרא של קירגיזסטן נפתחים לעינינו במלא הדרם, ובהם רועים עדרי סוסים פראיים, בדרכנו מזרחה לחופי אגם איסיקול כחול המים. לפנינו טיול נפלא המשלב בין טבע פראי של מרכז אסיה, מפגשים עם קבוצות רועים הדרים עדיין ביורטות הלבד המסורתיות וביקור באתרים מיוחדים במינם.

מסלול הטיול

מסלול הטיול

ימים 1-2 טיסת לילה לבישקק

טיסת לילה דרך יעד ביניים תעביר אותנו לבירת קירגיזסטן עם בוקר. לאחר הנחיתה ניסע למלון בעיר למנוחה של כמה שעות וארוחת בוקר. לפני הצהרים נצא לתור את צפונותיה: זו עיר שנבנתה בסגנון הסובייטי, בעמק צ'ואי, בעלת שדרות נרחבות וככרות מרשימות, ובהן ככר העצמאות. נצא לטעום מעט ממכמני הטבע הממתינים לנו בהמשך הטיול, בקניון אלא ארצ'א ( Ala Archa) הסמוך לעיר. לינה בבישקק.

יום 3 ברכבים קטנים אל ההרים

נצא עם טרנזיטים מעיר הבירה המונה 800 אלף תושבים שמוצאם מ- 80 מיעוטים שונים והיא ממוקמת בשולי רכס אלא – תו, בגובה של 700-900 מ' מעל פני הים. נחצה את מעבר טוז – אסו ( Tuz Asuu ) שגובהו 3586 מ' מעל פני הים ונגיע לעמק סוסמיר ( (Sussamir. הנופים מרתקים ובהמשך נגיע אל העיירה קיזיל אוי (  Kizil Oi ) ללינה וארוחת ערב בבתי משפחות מקומיות. חוויה מיוחדת של מפגש עם המקומיים.

יום 4 משחקי נוודים ואגם סונקול

המפגש עם הנוודים רועי הבקר והצאן ממשיך הבוקר בצפיה במשחק מקומי בו מתחרות שתי קבוצות מקומיות על גופת כבש – מעין משחק דגלים שהכרנו בתנועות הנוער. לאחר מחיאות הכפיים לקבוצה המנצחת נמשיך לעבר קניון קראקצ'ה ( Karakeche) המיוער ונהר קוקמרן, נחלוף באיזור מכרות פחם ונגיע לאגם היפה מכולם: סונקול (Sonkul) הנמצא בין שני רכסים שגובהם כ – 4000  מ' מעל פני הים. הלילה ישנים ביורטות מסודרות, 2 ביורטה נוחה ומותאמת לתיירים.

יום 5 קוצ'קור - קז'יסאי

ממשיכים ברכבים הקטנים לעיירה קוצ'קור אחרי מעבר הרים בגובה 3305 מ', ועוברים בה לאוטובוס. ממשיכים ועוברים בסמוך למאגר המים אורטו תוקוי, ומגיעים לגדה הדרומית של אגם איסיקול העצום. נעצור בקיזיל טו לראות את תעשיית הלבד העוברת מדור לדור בין המשפחות המקומיות, ומספקת את הלבד לבניית היורטות בכל האיזור. ממשיכים ומבקרים בקניון סקזקה
(Skazka ) וממשיכים עד לקז'יסאי ( Kajisay ) למלון לארוחת ערב ולינה.

יום 6 קז'יסאי - קרקול

ממשיכים לנסוע לחופיו של אגם איסיקול (האגם השני בגודלו בין אגמי ההרים בעולם) מזרחה, חילוץ עצמות קל בהליכה בעמק בראסקון עד המפלים ומשם ממשיכי לג'טי אוגוז הידוע בכינויו הצבעוניים: עמק שבעת השוורים או עמק הלב השבור. ממשיכים לקניון בראסקון ( Baraskoon) וממשיכים לעיירה קרקול, הנמצאת בקצהו המזרחי של אגם איסיקול. לינה וארוחת ערב במקום.

יום 7 קרקול - אלטין ארשן - קרקול

נערוך טיול בוקר באתרי העיירה המיוחדת הזו: מסגד דונגן שנבנה בסגנון סיני, הקתדרלה הרוסית שנבנתה מעץ ללא שימוש במסמר אחד, ובבוקר המאוחר נעלה על רכבי שטח וניסע לעמק/קניון אלטין ארשן: העמק הנמצא בגובה של כ – 3000 מ' מעל פני הים מושך אליו רועי צאן ובקר מכל האיזור. הם גרים ביורטות בעמק כל עונת המרעה ועד בוא החורף הקר. במקום יש גם מעיינות חמים בהם יוכל, מי שיחפוץ בכך, לטבול. אחרי ארוחת צהרים מקומית נשוב לקרקול ונצפה במופע פולקלור מרהיב. לינה וארוחת ערב בקרקול.

יום 8 קרקול - צ'ולפון אתא

אחרי ארוחת בוקר במלון ונצא לאורך חופיו הצפוניים של אגם איסיקול מערבה. בדרכנו ניבקר בקניון סמנובסקה ( Semenovska) . נגיע לצ'ולפון אתא שהיתה עיירת נופש, ועודנה, עבור תיירי רוסיה וקזחסטן הסמוכה. נצא לשייט אחה"צ על האגם הגדול ונלון במלון על שפת האגם.

יום 9 חזרה לבישקק

ליד צ'ולפון אתא נמצא שדה בולדרים קטנים עליהם חרטו נוודים קדמונים ציורי סלע מיוחדים במינם; זהו מוזיאון פתוח השווה ביקור. בהמשך ניסע מערבה לאורך אגם איסיקול ונערוך רפטינג קל אבל אנרגטי סמוך לקניון בום ( Boom ) בנהר צ'ו ( Chu ). נמשיך מערבה, נראה את מגדל בורנה הקדום בדרך לבישקק, אליה נגיע בערב. ארוחת סיום ולינה בבישקק.

טרק בעמק בקירגיזסטן
יום 10 טיסה חזרה

טיסת בוקר חזרה לארץ.

תאריכי יציאה ומחירים
תנאים כלליים
המחיר כולל 
  • טיסות סדירות מת"א לבישקק ובחזרה דרך יעד ביניים
  • מסי נמל והטל דלק (נכון ליום פרסום ההצעה. מחיר הטיול יעודכן בהתאם לשינויים)
  • מדריך מצוות בריזה – שמעון דיגה
  • לינה: בתי מלון 4 כוכבים, בתי משפחות לילה אחד, יורטות 
  • כלכלה: פנסיון מלא
    בקבוק מים של 1 ליטר ליום למטייל
  • אוטובוס תיירות ממוזג ורכבים קטנים לשלשת הימים הראשונים
  • רכבי שטח לאלטין ארשן 
  • דמי כניסה לכל האתרים כמפורט בתוכנית
  • טיפים לנותני השירותים בחו"ל
  • מופע "אולוק תרתיש" ומופע צייד באמצעות עייטים
  • מדריכים מקומיים דוברי אנגלית
המחיר אינו כולל
  • ויזה לקירגיסטן (עשוי להשתנות)
  • ביטוח בריאות  ומטען  
  • ארוחות שלא נכללו
  • שתיה בארוחות המוזמנות
  • תשלום על אישורי צילום אם ידרשו 
  • כל מס חדש שיושת על המטיילים ואינו ידוע היום 
  • הוצאות בעלות אופי אישי
דמי ביטול 
  • 45-60  יום לפני היציאה לטיול –  100$ לאדם
  • 30-44  יום לפני היציאה לטיול –  450 $ לאדם
  • 14-29 יום לפני היציאה לטיול –  1600$ לאדם
  • 7-13 ימים לפני היציאה לטיול –  1900$ לאדם
  • פחות מ-7 ימים לפני היציאה לטיול – מלוא מחיר הטיול

( מניין הימים לפי ימי העבודה בארץ ימים א'-ה' (לא כולל ימי שישי ושבת, ערבי חג וימי חג)

הבהרות לגבי ביטולים

דמי הביטול יקוזזו מהתשלום שבוצע בפועל. כל החזר כספי המגיע למטייל בגין ביטול יעשה בערכי המט"ח  ביום ההחזר, (תוך מקסימום 30 יום ממועד הביטול)
ביטול ייחשב ל"הודעה" בכתב בלבד (לרבות מייל) שתישלח למשרדי החברה ומועד הביטול ייחשב יום מסירת ההודעה. ההחזר הכספי נעשה באותו האופן בו בוצע התשלום.
** ביטול ייעשה ויכנס לתוקף אך ורק לאחר שליחת ההודעה לבריזה, בווטצאפ
  054-6676584 או מייל :  א  info@breeza.co.il   או lachi7@013net.net 
ולוודא שאכן נקלט הביטול של הטיול .

הסבר על תנאי ביטול: תנאי הביטול נגזרים מתנאי הביטול של הספקים בחו"ל
ונותני שירותי הקרקע והתעופה (בתי מלון, תחבורה, כניסות, טיסות, ארוחות)
במקרה של ביטול הטיול ביוזמת הנוסע, מכל סיבה שהיא, יחולו דמי ביטול מצטברים לפי הפירוט למעלה:

אין דין הביטולים בטיולי בריזה כדין "עסקת מכר מרחוק" המקנה למבוגרים מעל גיל 65 אפשרות ביטול בתשלום סמלי גם ברגע האחרון. 
ביטוח בריאות לנוסע לחו"ל הוא גם ביטוח ביטול נסיעה מטעמי בריאות
מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים לחו"ל ברגע שמחליטים לנסוע לטיול ולא לחכות עד "רגע לפני". אפשר לרכוש  ביטוח בריאות מכל סוכן ביטוח, התקף מיום רכישת הפוליסה (אפילו חצי שנה לפני היציאה) ועד יום לפני תאריך היציאה לטיול. הביטוח מכסה גם מקרה רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה. מחיר הביטוח מחושב בכל מקרה על פי מספר ימי הטיול בפועל ללא קשר ליום רכישת הביטוח מחברת הביטוח. 
לתשומת לבך: מידע זה הוא לידיעה בלבד ואיננו בא במקום המידע המלא המפורט בפוליסת הביטוח. 
כמו כן יש לזכור שבריזה אינה סוכנות ביטוח ובכל מקרה המגיע לכדי תביעה יש לפנות ישירות אל חברת הביטוח לפי מספר הטלפון  המופיע בפוליסה שבידיכם. 
אל תדחה אפילו ביום !!! עם ההרשמה רכוש לך ביטוח בריאות לחו"ל !!! 

רישום לטיולים 

ההרשמה מתבצעת באמצעות טופס רישום המצורף לכל טיול. את טופס הרישום יש לשלוח למרכז ההזמנות בדוא"ל או בצילום בווטצאפ למס'  054-6676584. פניה מהאתר איננה באה במקום טופס הרשמה, שישלח לכל פונה במייל או בדואר. יש ולוודא טלפונית שאכן טופס ההרשמה ששלחתם הגיע. אין לראות במשלוח הטופס אישור להרשמה ללא אישור קבלתו בטלפון.

תשלום 

עם קליטת טופס הרישום, ואחרי שוידאתם קבלתו טלפונית,
תקבלו הנחיות מסודרות כיצד לשלם. 
אופן התשלום היום (עד הודעה חדשה) הוא באמצעות העברות בנקאיות מחשבונכם לחשבון מס'  
226285 בסניף מס' 599 בבנק הפועלים (12), לפקודת: אילן לכיש – בריזה.
אפשרות לשלם בהעברות בנקאיות דחויות (ראשונה לתאריך ההעברה הראשון) עד 3 תשלומים שווים לפי שער המט"ח ביום התשלום הראשון.
את אישור ההעברה/ההעברות  מהבנק יש לשלוח לבריזה במייל או לצלם אישור בוואטצאפ ולשלוח ל 054-6676584 . 
אפשרות לשלם גם בצ'קים .
קבלות: ישלחו לכל מטייל עם קבלת התשלום. 

מועד התשלום וכרטוס קבוצתי / עליות מחירים ברגע האחרון 

כרטוס הקבוצה נעשה לאחר סגירת ההרשמה לטיול ולא במועד שליחת טופס ההרשמה. הכרטוס הקבוצתי הוא תנאי לקבלת מחיר קבוצתי לטיסות. הכרטוס מתבצע לכל אנשי הקבוצה יחד במועד הגביה של דמי הטיול הנקבע על ידי החברה ועל פי צרכי הטיול. במועד התשלום יקבע שער השקל מול שערי מט"ח ואין לשנותו בדיעבד. מחיריהם הסופיים של היטלי הדלק ומסי הנמל מעודכנים במועד הכרטוס הקבוצתי. בריזה מחליטה מראש אם לציין במסלול הטיול את מחיר מסי הנמל והדלק (בטיסות סדירות) עליהם התבסס תמחור הטיול, או לא לציין זאת. במקרים בהם חלה התייקרות ובעקבותיה תוספת למחיר, מתחייבת בריזה לתת הסבר לכך.

מקומות ישיבה מוזמנים מראש ופיצול מהקבוצה 

אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כירטוס קבוצתי, מראש. שלא כבכירטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות….
יש שני דברים שאפשר לעשות להמנע מפיצול זוגות בישיבה וכד': 
1 –  להזמין באתר חברת התעופה הספציפית מקום ישיבה באינטרנט, אם יש אפשרות כזו בחברת התעופה, בדרך כלל החל מ-24 שעות לפני הטיסה.
2  –  הושבה מוקדמת מ- 24 שעות לפני ההמראה כרוכה ברוב המקרים בתוספת תשלום. התוספת משתנה מחברת תעופה אחת לשניה, בכל מקרה בריזה אינה מממנת הושבה כזו !!!
3 –  בזמן קבלת כרטיס העליה למטוס לוודא בדסק עצמו שקיבלתם כרטיסים צמודים בישיבה, לא לוותר !!
פיצול הקבוצה: ברוב המקרים, פיצול מטיסות הקבוצה כרוך בתוספת תשלום (divide). 

הטבות נוסע מתמיד בחברות התעופה 

אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים  על ידי חברות התעופה ליעדים שונים. באחריות המטייל לבדוק מראש אפשרות קבלת הטבות לגבי טיול ספציפי.  

ציוות חדרים לטיול – חדר למטייל בודד 

למטיילים המגיעים ללא בני/ בנות זוג ומבקשים לשהות בחדר זוגי עם מטייל נוסף ינתן פרק זמן סביר למציאת בן/ בת זוג על ידי החברה, אבל זכותו של מטייל לקבוע כתנאי את יציאתו לטיול במציאת  "פרטנר" לחדר הזוגי. 
לחדר לבודד (סינגל ) יש תמיד עלות נוספת וברוב בתי המלון החדר הזה גם קטן מחדר זוגי . אין לבריזה כל התחיבות לתת חדר למטייל בודד שיהיה זהה לחדר זוגי. 

חיסונים

על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה. אנא פנה ללשכות הבריאות המחוזיות באזור מגוריך: טלפון כלל ארצי:  *5400
וכן, בידקו היטב מה הם התנאים לכל טיול והדרישות לגבי חיסונים ובדיקות קורונה. 

לתשומת לבכם
  • בריזה אינה אחראית לשינויים בלוח הטיסות ותעדכן את מסלול הטיול בהתאם ככל האפשר מראש. 
  • למדריך הטיול שמורות הן הזכות והן החובה לערוך שינויים במסלול הטיול לפי הבנתו, ובלבד שהדבר ישרת את טובת הנוסעים ורווחתם.
  • הטיול מותנה במינימום משתתפים. במידה ותחליט חברתנו לבטל את הטיול בשל מיעוט נרשמים, יוחזר הכסף לנרשמים במלואו באופן בו הוא התקבל מלכתחילה.

בברכת טיול נעים מצוות בריזה